Wat is er nieuw

Pothos in garnalen aquarium

aquaboy.

Well-known member
Lid geworden
9 mei 2023
Leeftijd
16
Hallo iedereen!

Ik zou graag in mijn garnalenaquarium een pothos hebben. Een vriend van mij heeft dit gedaan en heeft dit gewoon gedaan door de aarde uit de wortels te spoelen en dat gaat prima.
Nu zou ik dit ook graag doen. Online zie ik veel mensen die dit op dezelfde manier doen als hem, maar ik zie ook mensen die zeggen dat het veel risico’s inhoud. Een voorbeeld daarvan is dat Pothos uit een pot aarde andere wortels zou hebben dan een Pothos die altijd al in water heeft gestaan.
Dus nu is mijn vraag: wat is jullie ervaring/ tips?

Dankjewel!

Ik heb destijds uit voorzorg stekken van mijn pothos geknipt (met ogen waar ze gaan wortelen) en die heb ik in water laten wortelen.

Dat ging erg goed en geen problemen gehad. Het wortelen duurde wel een poosje.

Ik heb dus geen ervaring met dat het niet goed gaat, maar wortels voor water zijn wel anders dan die voor grond.

Ik heb nu weer een vaasje staan om te potten.

20260715_193609.jpg

Gewoon een stuk afknippen en een paar bladeren aan de onderkant verwijderen, dat deel zet je in het water en daar krijgt hij wortels.
Dit kan zonder problemen bij garnalen geplaatst worden. Van pothos zijn meerdere soorten en kunnen soms aardig hard groeien. Hou wel rekening ermee dat ze kunnen hechten op muren/kozijnen etc. Dit laat nare plekken achter bij verwijderen van de plant (vertel ik uit ervaring :DD)

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan