Wat is er nieuw

Pritella Maxillaris heeft verstopping?

crazy fish

Well-known member
Lid geworden
26 februari 2010
Een week geleden zag ik dat 1 van mijn Pristella's een opgeblazen buik kreeg. Ik hoopte dat het vanzelf weg zou gaan maar dat is niet gebeurt. Ik denk aan verstopping aangezien de schubben niet naar buiten staan (zwemblaasinfectie) en de ogen niet uitpuilen (lintworm), de vis gedraagt zich verder gezond (eet ook nog) en kleurt niet minder mooi dan normaal. Wat zou ik kunnen doen om dit te verhelpen?

heb je een foto? Kan het niet gewoon een vrouwtje zijn die kuit draagt? Als ze zich al meer dan een week gezond gedraag zou ik niet te veel panikeren.

Ik heb er maar even een filmpje van gemaakt, de vis zwemt ook redelijk moeizaam nu.
View My Video
Het lijkt me geen kuit aangezien ie redelijk moeizaam zwemt nu en dit de overlevingskansen van de vis in het wild niet ten goede zou komen.

nee dat is geen kuit. hoe oud zijn ze
Denk niet dat de vis nog te redden is, ik zou hem uit de bak verwijderen als dat mogelijk is.

Ik heb ze enkele maanden geleden gekocht, dus ze zijn denk ik maximaal een jaar.
Dan zal ik hem zo maar even uit zn lijden verlossen, ik verwachtte al dat ie niet meer te redden zou zijn.

Dat lijkt me een tumor en het beestje zou ik uit zijn leiden verlossen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan