Wat is er nieuw

Qubie 40 van Minizen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Minizen
  • Startdatum Startdatum
thnx iedereen 🙂

mini-fred zei:
zonde zeg 😀

hoewel.. het heeft wel wat.
nog enig nadeel van verlaagde ph oid gehad door dat stuk hout ?
vind hem wel mooi !

ik vind het zelf ook wel wat hebben als het water iets gekleurd is alleen het is nu nog bruiner geworden en dat vind ik weer iets te... vrijdag zal ik nog een grote verversing doen en dan doe ik gelijk wat kool in het filtertje al zal dat weinig verschil maken denk ik, ik kan het altijd proberen

PH is nog hetzelfde 7,5

Vandaag is kareltje opgehaald door een stel wat haar helemaal geweldig vond 🙂

042775A2-36FA-47B2-B847-488A4309DA35.jpg

En gisteren heb ik 10 garnaaltjes opgehaald samen met de galaxy's die in M'n aqua65 zitten

De nieuwe garnaaltjes 5red rili en 5 blue fairy zitten in de qubie.
Ze zaten bij de kweker ook bij elkaar en ik weet dat ze kruisen ( heet het wel kruisen als het dezelfde familie is maar een andere kleurvariant?) ik vind ze beide leuk dus voor nu laat ik ze bij elkaar en zie ik wel wat eruit komt.

En ja het is tijd voor een andere camera maar die komt eind van de week 😉 dus nu nog even kwalitatief slechte foto's

56EA8595-F7BA-44CD-AF35-51EAE0AD7E8D.jpg

60EBACD7-241D-4AEB-BBC2-600D13B60C0A.jpg

F4FA45D3-F85A-4A55-9917-08751B5128FC.jpg

aaaaaaaaaah kareltje weg......

maar mooie garnaaltjes ervoor terug

Ja maar kareltje heeft een leuk huisje gekregen 🙂

De garnaaltjes moeten nog wel even flink groeien!

Die blue ferry's zij echt leuk.

Gisteren met veel moeite m'n galaxy's bij de CR's vandaan gehaald en in de qubie gezet omdat ik denk dat ze alle cr babies hebben opgegeten en ik in de qubie nog geen zwangere garnaaltjes verwachtte... Stom van mij want op de laatste foto zie je duidelijk een eivlek en ja hoor het red rili dametje is zwanger.

Ik denk dat ik wacht tot ik jonge cr babies zie die te groot voor de galaxy's zijn en ze dan weer terugzet.... Vruchtbare boel hier

iritant he als ze aan je garnalenbabies gaan snoepen, dat idee had ik in het begin ook met de briggitae weet niet of ze het doen, zie ze het bij de choco's nooit doen, mjah je weet maar nooit

Ja heel irritant... Had ik nu maar gewoon gewacht met de galaxy's maar de kweker beweerde dat het prima zou gaan. Zij had ze ook bij elkaar en had veel jongen...

Ik wil graag wat grotere groepen garnaaltjes en daarna vind ik het niet erg als er wat jongen opgegeten worden...
Misschien als ik ergens een grote pluk mos vandaan kan halen dat de jongen een kans hebben in de qube...

Of zal ik het zwangere rili vrouwtje bij de cr's zetten? Dilemma!

Om mijn vissen te voeren haal ik liever ingevroren garnalen uit een supermarkt. 😀
( ik maak daar trouwens met doperwten een mix van. )

Mijn vriend vraagt steeds wanneer we de garnalen kunnen eten :biggrin:

Sta je uitgebreid te koken voor je vissen? 😛

Hahaha :thumbs: Die galaxy`s vind ik hele mooie visjes.

zijn ook hele mooie visjes,
maar ze moeten wel van je garnaaltjes afblijven

Ik vind ze super mooi! Beetje schuw maar als je even stil zit komen ze wel weer tevoorschijn.

Ze moeten alleen inderdaad niet alle babies opeten!

Heb ook een misvormd garnaaltje... Z'n neus staat omhoog en z'n ogen zitten scheef en er zit een rare krul in z'n sprieten... Arm beest

490EDE6B-07AA-4C84-A675-8F21B763CF86.jpg

En de galaxy's

08222493-E709-4E46-BE4A-6C9087D6324B.jpg

2BE1A389-CB7B-42DD-ABB0-2783C1BDFF90.jpg

3A017A7F-1A26-44B8-8961-8A5F3787ABA9.jpg

Wij hebben het helaas ook meegemaakt en met eigen ogen gezien, dat de galaxy ook garnaaltjes snoepers zijn en daar waar we het zagen, waren helaas al niet de kleinste garnaaltjes meer. Ook geen volwassen garnaal, maar er ergens tussen.

Daar word ik niet echt vrolijk van...

Dat wordt dan bakje nummer 3 lol

hahaha ja An er kan prima aan elke kant van de qubie nog een kleine qube komen te staan maar of vriendlief dat leuk vindt....

Gisteren deze foto's van de hoogzwangere dames en vandaag zijn ze allebei niet zwanger meer 🙂
Hopelijk zie ik binnenkort kleine feetjes en rili's

020B0E4D-A2E6-4423-9455-5F89E33E17DA.jpg

1A185FF3-0622-4A4F-BDD2-C93505C1FDD0.jpg

A2E107C7-07BF-4147-BB00-130026068EC5.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan