Wat is er nieuw

Ramirezi nemen of niet

Jochempie000

Well-known member
Lid geworden
23 april 2013
Hallo ik heb een bak van 80x40x60

Mijn visbestand
5 Chinese danio
5vuur neon
3 kempvis
En 3 corydoras

Mijn vraag is kan er een koppel ramirezi bij?

Persoonlijk zou ik eerst de corydorassen uitbreiden. Dit zijn scholenvissen en naar mijn mening horen deze vissen met minimaal 10 stuks te zitten.

Verder kan ik je helaas geen raad geven 😉

Nee, niet doen.

Je bak is niet groot genoeg om een groepje Corydorassen met cichliden te combineren. Dat gaat fout.
Chinese danio's sub-tropische vissen, terwijl je ramirezi's geen plezier doet met temperaturen onder de 27 graden.

Daarnaast heb je al een drietal Betta's. Met nog een territoriumvormer erbij zou dat problemen op kunnen leveren.

Wat zou dan wel een leuke vis zijn of een groepje

Ik zou ook een van de scholenvisjes wegdoen en de corydorassen uitbreiden naar 10.
Daar zou ik het bij laten.
Aangezien betta niet echt met veel andere gehouden kan worden.
En betta in combi met ramirezi's is niet zo slim...

Ps; moeten Chinese danio's niet kouder zitten dan de betta?
Dacht dat Chinese danio's namelijk koudwater vissen waren aangezien ze ook in vijvertjes gehouden worden..
(Kan ik fout hebben)

Dat lijkt me absoluut geen goed idee. Chinese danio's bevinden zich voornamelijk in de bovenste waterlaag, waar het al druk bezet met Betta's is. Betta's kunnen het drukke gedrag van vissen als Chinese danio's niet waarderen en dit is dan ook erg stressvol voor ze. Qua temperatuur matchen ze ook niet.

Welke soort Corydoras heb je?

Ik zou de vuurtetra's uitbreiden naar 15 (ook dit zijn scholenvissen) en de danio's weg doen.

Eens met Jones !

Ligt er inderdaad eigenlijk aan welke corydorassen je hebt aangezien je ook grotere soorten hebt.
Die vereisen dus ook een groter aquarium (sterbai bijvoorbeeld is de grootste corydorassoort)

Bij Betta,s moet je helemaal geen drukke vissen hebben.
Is erg stressvol.voor ze.
Stel dat Man nest maakt. op 80 cm.

Zou er helemaal geen vissen bij zetten.

Ik zou zelf dan de betta weg doen en chinese danio's nemen, vind ik een visje met een leuker gedrag (vooral dat pronken 😀). Chinese danio's houd je het best wat kouder, een verwarming is meestal niet nodig, de meeste corydorassen willen ook wel wat koeler.

zou dan dit doen:
15 x Chinese danio
7 x corydoras Paleatus/aeneus
5 x 'koraalplaty'

Ik zou het bij ��n territoriale soort houden. Dat zijn de Betta's dus.

Ok� maar ik kan mijn vissen nergens anders kwijt

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan