Wat is er nieuw

Rare borstvin Hoogvinkarper vrouw

• Onderwerp starter Onderwerp starter Petra WM
  • Startdatum Startdatum
P

Petra WM

Guest
Wat is er aan de hand met de linkervin van deze hoogvinkarper vrouw?
Volgens de 'dealer' kan het geen kwaad. Zei iets met 'metallic'. Waren er wel meer die het hadden in de winkel.

Ik heb er maar even een kort filmpje van gemaakt want fotograferen is een drama... zo bewegelijk...

http://youtu.be/nc8oUP1OHog

Heeft iemand hier dit wel eens eerder gezien?
Kan het echt geen kwaad?

Hoi petra, ik weet niet of er uberhaupt iets mis mee is, dat hoor je nog wel van een ander.

Maar ik zou zelf geen vis aanschaffen waar ik van twijfel of iets goed is of niet, ongeacht wat de verkoper me ook verteld. Misschien heb je ook geluk en is de vis wel gewoon goed, ik zie in ieder geval niet wat je bedoeld.

Groetjes!

Het lijkt op een schimmelvin.

Ik wil je er op wijzen dat vrijwel niemand Hoogvinkarpers gezond kan houden omdat men ze niet onder de juiste omstandigheden houdt.

- Minimale bakmaat 1 meter maar liever groter.
- 1 man en meerdere vrouwen
- Wensen een plantaardig dieet met 2x per week, levend of diepvriesvoer.
- Wensen een zouttoevoeging.
- Temperatuur 27-30 graden.

Botia, hoe zie jij dat kan je me vertellen waar ik precies op moet letten in het filmpje? Dan heb ik ook weer wat geleerd namelijk...

Botia, dank voor je reactie.
Ik had niet gezien dat deze vis iets aan de vin had. Dus ik had 'm al thuis. Ik heb 'm zo gekocht.
Ben er nog even mee terug geweest en toen zei de verkoper dat het geen kwaad kon.

Ze krijgen een paar x per week diepvries bloedwormen en verder van die voervlokken.
De temperatuur zou wat hoger kunnen, die zit nu rond de 25 graden.

Bumblebiekje, het gaat om de linkervin. 1 vin is normaal, 1 vin is dik en wit.

Hebben ze ook een zouttoevoeging? En echt de temperatuur omhoog anders zul je ze niet zolang hebben.

Mijne werden 5 jaar onder goede omstandigheden.

Ik heb de vrouw toch omgeruild voor een vis met gewone vinnen.
Volgens de winkelier was het gewoon het 'metallic' wat die spikkelige vissen hebben en dat zit dan in de vin en dan is ie niet transparant.
Echter, als je goed kijkt op het filmpje zie je dat de vin ook dik is en vervormd.

Maar goed, ik heb een nieuwe gekregen, een gele deze keer, helemaal goed.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan