M
meint
Guest
Zal me eerst even voorstellen.
Ik ben meint en kom uit friesland.
Ik heb een aquarium van 240 liter.
met gourami's discus vis lierys platy's algeneters etc.
Nu heb ik laatst het hele aquarium opnieuw ingericht omdat het water niet echt goed was en wou een andere layout met nieuwe planten etc.
Sindsdien zijn er al drie vissen doodgegaan.
Een Liery een gouramie en een hele mooie grote maanvis.
Ik denk dat er een of ander ziekte inzit.
De gouramies hebben een witte onlasting wat lijkt op spinrag ook worden de ogen troebel en ze krijgen een dikke buik.Bij ��n staken de ogen er erg ver uit.
De maanvis kreeg geen dikke buik en had normale ontlasting toch ging die een paar dagen raar zwemmen voor dat hij dood ging.
Zelf dacht ik aan buikwaterzucht,maar dan zouden de schubben ook uit moeten steken. de vissen hebben wel een iet wat andere kleur dan normaal.
Volgens een dierenwinkel moest ik antibiotica gebruiken en heb dat ook drie keer gedaan,maar het lijkt niet te helpen.
wie o wie kan mij verder helpen.
b.v.d meint
Ik ben meint en kom uit friesland.
Ik heb een aquarium van 240 liter.
met gourami's discus vis lierys platy's algeneters etc.
Nu heb ik laatst het hele aquarium opnieuw ingericht omdat het water niet echt goed was en wou een andere layout met nieuwe planten etc.
Sindsdien zijn er al drie vissen doodgegaan.
Een Liery een gouramie en een hele mooie grote maanvis.
Ik denk dat er een of ander ziekte inzit.
De gouramies hebben een witte onlasting wat lijkt op spinrag ook worden de ogen troebel en ze krijgen een dikke buik.Bij ��n staken de ogen er erg ver uit.
De maanvis kreeg geen dikke buik en had normale ontlasting toch ging die een paar dagen raar zwemmen voor dat hij dood ging.
Zelf dacht ik aan buikwaterzucht,maar dan zouden de schubben ook uit moeten steken. de vissen hebben wel een iet wat andere kleur dan normaal.
Volgens een dierenwinkel moest ik antibiotica gebruiken en heb dat ook drie keer gedaan,maar het lijkt niet te helpen.
wie o wie kan mij verder helpen.
b.v.d meint