Wat is er nieuw

Rasbora’s vertonen stress

Roel24010

Member
Lid geworden
28 april 2026
Leeftijd
21
Ik heb sinds vandaag een nieuwe pomp geïnstalleerd. Had al een Superfish 200 binnenfilter maar wilde graag een hang on the back filter. Heb nu een Fluval Aquaclear AC20. Mijn Chili Rasbora’s blijven nu telkens in de boek bij de invoer van de HOB hangen. Eerder heb ik dit gezien toen ik nog een skimmer aan had staan wat heeft geleid tot sterfte, ik denk door de te sterke stroming. Op dit moment heb ik beide filters op halve kracht draaien om de overgang van filters te overbruggen. Ook als ik de binnenfilter uitschakel blijven de Rasbora’s bij de invoer van de HOB hangen. Zie bijlage. Wat moet ik doen?

Bijlagen

• IMG_1610.jpeg
    IMG_1610.jpeg
    2.5 MB · Weergaven: 22
  • IMG_1607.jpeg
    IMG_1607.jpeg
    1.8 MB · Weergaven: 20
  • IMG_1608.jpeg
    IMG_1608.jpeg
    3.9 MB · Weergaven: 20
Je kunt met een afgeknipt stuk PET-fles een opvang maken voor je uitstroom van je HOB, dan klettert t nie zo je bak in. MD Fishtanks doet dat nog weleens als je wat inspiratie zoekt. Maar het is wat lastig te zeggen dat dat t is. Is het niet toevallig een donkerder of dichter beplant hoekje van je bak?

Je kunt met een afgeknipt stuk PET-fles een opvang maken voor je uitstroom van je HOB, dan klettert t nie zo je bak in. MD Fishtanks doet dat nog weleens als je wat inspiratie zoekt. Maar het is wat lastig te zeggen dat dat t is. Is het niet toevallig een donkerder of dichter beplant hoekje van je bak?
Weet niet of dat de reden is. Toen de HOB er nog niet in zat zwommen ze wel de volledige tank door.

Ja, en toen heb je met de tank gerommeld en voelen ze wellicht een bedreiging. Wat gebeurt er als je je bak gewoon een paar uur met rust laat? Laten ze zich dan meer zien?

Ja, en toen heb je met de tank gerommeld en voelen ze wellicht een bedreiging. Wat gebeurt er als je je bak gewoon een paar uur met rust laat? Laten ze zich dan meer zien?
Je hebt gelijk, ze zwemmen al wat meer door de tank heen. Niet aan gedacht, thanks!

Geen dank, blij dat ze zich weer op hun gemak voelen 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan