Wat is er nieuw

red acara's

Lysia

Well-known member
Lid geworden
1 januari 2021
Leeftijd
53
Ik heb de mogelijkheid om van iemand een koppeltje red acara's over te nemen. Ik twijfel nogal omdat acara's al erg agressief bekend staan. Zouden ze in mijn 2m bak samen met de elliotti's goed gaan?
(Aparte 'kamers', zandbodem, stevig planten).

Daar ben ik niet zo erg gevoelig voor, ik ben van mening dat, zolang vissen qua omstandigheden matchen, je verder kunt kijken of ze wel of niet bij elkaar kunnen. Zoals je in mijn ondertekening ziet, zit er in die bak ook een panthodon buchholzeri. En dat gaat perfect.
Maar de acara's zijn nogal pittig, ik heb inmiddels besloten dat ik het er niet op waag. Misschien ooit in de toekomst, als ik de elliotti's beu ben (of zij mij...) en besluit om (gedeeltelijk) een ander bestand te nemen, maar voorlopig laat ik het zo.

Ieder moet zelf weten uiteraard welk vissen ze willen hebben. Zo kan je zuid amerika ook met midden amerika mengen.

Maar voor men zelf zou ik toch bij zelfde continent blijven. Gevoelsmatig enz.

Maar mis je nog een vis in je bak dat je er naar keek?

Om eerlijk te zijn, momenteel niet echt, maar als mijn jonge elliotti's eruit zijn, denk ik dat ik er nog wel iets bij wil. Ik heb al naar de Fundulopanchax sjoestedti gekeken, maar die zijn er in 2 kleurvarianten (als ik het goed heb uitgeplozen), waarbij de paarse het meest voorkomend is, en die vind ik nu net niet mooi....
De red acara's heb ik altijd al mooi gevonden, maar twijfelachtig vanwege hun karakter en ze kwamen nu op mijn pad, waardoor ik weer aan het twijfelen ging.

Duidelijk. Wil je die elliotis eruit hebben dan?
Ik denk dat VKC ze wel wil hebben. Als je ze niet kan verkopen via MP

Ik heb een koppeltje elliotti's, en die mogen vrolijk rond blijven scharrelen, maar ik heb ook een stuk of 12 halfwas jongen (cm of 6 ofzo), waarvan het toch e bedoeling is dat ze een deurtje verder gaan tzt.
Ik heb al een deel van dat nest aan de aquariumwinkel in de buurt verkocht, VKC zit nogal ver weg, dus als ik ze daarnaartoe breng, zou ik het combineren met een bezoekje daar in de buurt.

Laatst bewerkt:
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan