Wat is er nieuw

Rio 125 van Denise010

• Onderwerp starter Onderwerp starter Denise010
  • Startdatum Startdatum
D

Denise010

Guest
Hoi iedereen,

Sinds een maandje ben ik begonnen met deze leuke hobby en dus nog een behoorlijke leek in het inrichten van een aquarium. Vandaar dat ik een foto-album aanmaak en benieuwd ben wat jullie er van vinden. Tips, op- en aanmerkingen, alles is welkom.

Het is een Juwel Rio 125 (80*35*50)

Planten die erin zitten:
- Ludwigia Mullertii
- Elodea Densa
- Echinodorus Red Flame? (weet ik niet zeker)
- Echinodorus Bleheri
- Lobelia Cardinalis
- Anubias Nana mini
- Cryptocoryne Wendtii bruin
- Hygrophila Pinnatifida
- Limnobium Laevigatum

Verder zitten er nog 2 stukken kienhout met wat mos in, 2 mosbollen en een halve kokosnoot.

Het toekomstige visbestand wordt:
- 8 Corydoras Panda
- 12 Neon Tetra
- 8 Pseudepiplatys Annulatus (3M/ 5V)
- 10 vuurgarnaaltjes

Zo ziet de bak er nu uit:
csc_0323.jpg

De eerste bewoners, 8 Corydoras Panda, zitten er sinds maandag in
csc_0316.jpg

csc_0321.jpg

dsc_0312.jpg

csc_0322.jpg

Deze Cory ziet er erg bleek uit vergeleken met de andere en is ook veel minder actief. Iemand misschien enige idee wat het kan zijn?
csc_0326.jpg

csc_0325.jpg

Ziet er goed uit hoor! Mooie foto's ook. Die laatste Cory ziet er inderdaad niet zo gezond uit, ik zou niet weten wat het is. C.Panda staat volgens mij wel bekend dat er veel zwakke vissen in omloop zijn, komt volgens mij door slechte kweekomstandigheden.

Je aquarium ziet er heel mooi uit 😉

Het ziet er al beter uit dan de meeste bakken die ik hier zie op het forum naar mijn mening, dus mijn complimenten. Alleen de zwaardplanten die nogal breed worden staan wat dicht op elkaar.

Ook zou ik links of rechts voor de vooruit Vallisneria plaatsen zodat je meer diepte krijgt door het coulisse effect.

Ik ben het met Bart eens: heel geslaagd eerste bakje en een mooi bestand. Top! :thumbs:

~ Ivo

Botia zei:
Ook zou ik links of rechts voor de vooruit Vallisneria plaatsen zodat je meer diepte krijgt door het coulisse effect.
Ik zal van de week even gaan kijken voor een Vallisneria. En van de zwaardplanten had ik al een vermoeden dat het wat te krapjes is, zal kijken of ik het een en ander kan aanpassen zodat ie wat meer ruimte krijgt. Bedankt voor de tips Botia!

En iedereen bedankt voor de complimenten 🙂

Ludger zei:
C.Panda staat volgens mij wel bekend dat er veel zwakke vissen in omloop zijn, komt volgens mij door slechte kweekomstandigheden.

Als ik hem vanaf de voorkant bekijkt lijkt het ook alsof hij/ zij een beetje misvormd is, ik zal proberen om er een foto van te maken. De vis eet ook niet zo veel, ik ben bang dat ie het niet lang zal uithouden.

Nee geen algentabletjes. Ik voer ze Sera Vipachips en verschillende soorten diepvriesvoer. Heb net rode muggenlarven gegeven en de bleke Panda zat er gelukkig ook van te eten.

Ziet er mooi uit 🙂

Mooi ingericht zeg.
Ik vind je Ludwigia plant helemaal links erg mooi.
Mooi geslaagde inrichting voor een eerste keer 🙂

Vandaag een foto kunnen maken van de bleke Panda vanaf de voorkant. Ik vind dat ie er een beetje raar uitziet, wat vinden jullie?

csc_0334.jpg

Heb het visje vandaag helaas dood aangetroffen.. 🙁

Jammer van je panda.
Maar je bak ziet er inderdaad mooi uit!
Goed begin voor een eerste keer, heb ze ook slechter gezien.

Even een update:

Ik heb weer even gerommeld in de bak, paar kleine aanpassingen:
- links voor een Vallisneria Asiatica geplant
- Waterpest eruit, Cabomba erin. Vind ik persoonlijk toch iets mooier
- Anubias Nana mini heb ik op het hout gebonden
- buizen met mos en Catappa bladeren toegevoegd voor de toekomstige vuurgarnaaltjes
- en nieuwe bewoners, de Neon Tetra

Op het moment heb ik ook last van bruine algen op sommige planten, hout en achterwand. Ik heb gelezen dat dit vanzelf gelukkig weer weggaat binnen enkele weken, maar het wordt er niet echt mooier op.

Zo staat de bak er nu bij:
csc_0360.jpg

De nieuwe bewoners
csc_0362.jpg

csc_0363.jpg

Even lachen naar de camera 🙂
csc_0361.jpg

csc_0364.jpg

Het visbestand op het moment is:
- 7 Corydoras Panda
- 13 Neon Tetra
- 1 verdwaalde Panda Tetra

De P. Annulatus staan in bestelling en kan ik hopelijk aankomende week ophalen 🙂

Weer even een update:

Nadat ik terug was gekomen van vakantie stonden mijn planten er meer dood dan levend bij. Na een opknapbeurtje was het maar een kale bedoeling dus ik heb besloten om het een en ander te gaan veranderen. Ik heb veel gezocht op inet over inrichtingen van aquariums en weet nu ongeveer wel hoe ik het zou willen hebben.
Gisteren zijn de nieuwe planten binnengekomen, ze staan nu even tijdelijk in een bak water.
De planten die ik besteld heb zijn:
- Rotala sp. colorata
- Ludwigia palustris
- Eleocharis vivipara
- Anubias barteri
- Cryptocoryne tropica
- Microsorum pteropus Trident
- Ammania bonsai
- Eleocharis acicularis
- Enchindorus tenellus
- Micranthemum monte carlo
- Salvinia natans

Vandaag ben ik begonnen met het leeg halen van de bak. De vissen zitten tijdelijk in een 60l curver bak, niet ideaal maar ik moet ze toch ergens kwijt. Ik heb al een aantal weken een extern filter laten meedraaien, de JBL Cristalprofi Greenline e701. Vandaag heb ik ook geprobeerd om het interne filter eruit te halen maar dat is niet gelukt.
Morgen ga ik de nieuwe planten plaatsen, dan zal ik ook wat foto's maken.

Aan het visbestand gaat ook nog wat veranderen, 10 Paracheirodon innesi en 1 Aphyocharax nattereri gaan eruit. In de plaats komen 15 Rasbora Galaxy.

De vissen die eruit gaan zijn gratis af te halen voor de gene die ze een nieuw tehuis kunnen bieden 🙂

Waar woon je Denise?

Misschien is er iemand in de buurt met een lang genoeg fileermes.

~ Ivo

Ik woon in Krimpen aan den IJssel (omgeving Rotterdam).

Jeffrey (forumnaam Sjeff) heeft een mes dat perfect is. Woont in R'dam.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan