Wat is er nieuw

Rio 125 van Laetacara.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Laetacara
  • Startdatum Startdatum
L

Laetacara

Guest
Hallo,

Ik dacht ik ga ook een foto album maken van mijn rio 125.

Aquarium formaat: 81 x 36 x 50cm
Inhoud: 125 liter
Bodem: Wit zand van Hornbach, 1mm
Licht: 2x Juwel High-Lite Nature (+ pvc)
Filter: Bioflow 3.0
Heater: JUWEL-verwarmingselement van 100 watt
Achtergrond: kurk (zelf gemaakt met kurk fineer, dit is bevestigt aan de achterkant van het aquarium)
Flora: Ceratophyllum Thalictroides,Salvinia natans, Ceratophyllum en kienhout
Fauna: koppel Laetacara Dorsigera, 12x Carnegiella Strigata, 1x Ancistrus cf. Cirrhosus, 12x Hyphessobrycon Herbertaxelrodi, 7x Corydoras Schwartzi, 1x appelslak

hf-cgbtVU5XtTVziA3bkQGvWUxLT2o0q.jpeg

Meer foto's zullen er nog volgen 🙂

Re: Rio 125

mooi aquarium hoor , ziet er heel natuurlijk uit !!!

bedankt, de natuurlijke look was de bedoeling dus het is een goed teken dat je het ziet 😀

Kwam er trouwens pas net achter dat er een topic is met fotografie, geweldig al die aquaria

Mooie plaatjes!

Ook is het met de meerdere plantjes zoals je nu gedaan hebt veel beter!

bedankt, vond ik zelf namelijk ook net dat ene beetje meer groen 🙂

Mooi 🙂

heel erg mooi zeg!

Prachtig, dikke duim.

Ziet er mooi uit hoor. Zelf zou ik misschien iets meer aan planten nemen maar dat is persoonlijk.

Ziet er goed uit, toch altijd gaaf die donkere gloed 😉

Mooi gedaan.

Super mooi en goed bedacht met die kurk achterwand! Is die wand bevestigd aan de binnnen- of buitenkant van het aquarium?

Erg mooi aquarium!

10 jaar geleden werd je op dit forum nog net niet opgehangen als je, je thermometer zo duidelijk in het zicht had... Het was een grote zonde. 😉

Aan de zijkant geplaatst valt ie niet zo op.

Is moeilijk kijken, he.
Zo om een hoek.

Botia zei:
Erg mooi aquarium!

10 jaar geleden werd je op dit forum nog net niet opgehangen als je, je thermometer zo duidelijk in het zicht had... Het was een grote zonde. 😉

Waarschuw ook meteen even voor de algenmagneet a.k.a. ruitenkrasser-in-sp� 😉

En waarschuw dan ook meteen voor leden die werkelijk overal voor kunnen waarschuwen 😀

Bedankt voor de reacties! 🙂

Chris: het kurk zit achter het aquarium.

En ik zal de termo meter wel aan de zijkant doen, en dat algen ding zat er nog in van het schoon maken. Zal ik ook wel weghalen 😛

Mascha&Ivo zei:
Botia zei:
Erg mooi aquarium!

Waarschuw ook meteen even voor de algenmagneet a.k.a. ruitenkrasser-in-sp� 😉
Het was niet als waarschuwing bedoeld.Maar als grappig feit hoe dingen kunnen veranderen op een forum. 10 jaar geleden begon men er meteen over als een thermometer duidelijk in het zicht hing. En nu hoor je er niemand meer over.

Ben ik wel blij dat er het een en ander is veranderd. Ik heb ze allemaal aan de voorzijde zitten 😳.

Laetacara zei:
(....) en dat algen ding zat er nog in van het schoon maken. Zal ik ook wel weghalen 😛

De opmerking van de algenmagneet was niet alleen bedoeld uit optische oogpunt, maar vooral dat deze bekend staan dat ze (ernstige) krassen op je ruit kunnen veroorzaken, menig mensen zijn hier al het dupe van geworden. het gebruik van een oud bankpasje o.i.d. is veiliger.

WErkt dat ook als een magneet?
Nee, moet je met je hele arm in de bak.
Kop dan een ruitenkrabbertje. op steel.

Zo een algen magneet kan prima werken vind ik. Je moet alleen niet jn de buurt komen van de bodem. Dan komt het indd in contact met je grind en gaat het krassen.

Z'n ruiten krabber heb ik ook. Maar die lag buiten dus durfde hem niet te gebruiken. Volgende keer weer even een nieuwe halen 😛

Ik gebruik het eenvoudige groene keukensponsje van Appie aan de overkant hier 😀.
Alleen krijg je wel natte armen dus ik combineer het met de waterwissels.

JIj heb lage bakken,he.

Met 60 cm , wordt het lastiger.
Daarom het krabbertje voor onderop.

jessicapilon zei:
Ben ik wel blij dat er het een en ander is veranderd. Ik heb ze allemaal aan de voorzijde zitten 😳.

Mocht het strafniveau in het hoge noorden je toch te hoog zijn, hier is nog plek en we zijn beslist mild... 😉

Groet,
Ben.

Bertus zei:
WErkt dat ook als een magneet?
Nee, moet je met je hele arm in de bak.
Kop dan een ruitenkrabbertje. op steel.

Voor sommige winkels werkt een plastic kaartje inderdaad als een magneet... Men vraagt ons altijd of we een plastic (klanten-)kaartje willen hebben... 😉

Groet,
Ben.

een paar foto's van me laetacara

7PO4_uvITQCjk1LeXIZzDy0TD0X58aOR.jpeg

7PO4_uvITQCjk1LeXIZzDy0TD0X58aOR.jpeg

een echt verliefd koppeltje 🙂

waarom verkleuren Laetacara's eigenlijk?

Wat een mooie donkere bak. Leuke bewoners, vooral het koppeltje.

Ik gebruik zelf wel de magneet. Deze gooi ik erin al ik tussendoor ff de ruit wil schoonmaken en gaat er daarna gelijk weer uit. Ik kom ook absoluut niet in de buurt van het grind. Bij een waterwissel doe ik de ruiten grondig met zo blauwe aquariumspons. Deze werken perfect.

Succes met je bak Jordi!

Laetacara zei:
waarom verkleuren Laetacara's eigenlijk?
Dat heeft met hun gemoedstoestand te maken.

Een hele hele mooie bak!

Botia:
Zal dit betekenen dat ze donker zijn wat meer op hun gemak zijn? Want de donkere (het vrouwtje) is minder schuw dan de ander. De donkere huppelt nog net niet door het aquarium de ander is war voorzichtiger

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan