Wat is er nieuw

Rio 180 (Azië) van Gewoonjoey

• Onderwerp starter Onderwerp starter GewoonJoey
  • Startdatum Startdatum
De dieptewerking heb je er goed in zitten. Altijd leuk om de groei in de tijd te zien. Ben benieuwd hoe dit gaat groeien.

Mensen ik zoek eigenlijk nog wat stenen voor in mijn bak om daar ook mijn nog niet ingewaterde kienhout mee op de bodem te houden. Wat zijn nou mooie stenen voor in een Azi� bak en passen die ook mijn mijn ''speciale'' ondergrond.

Stenen zijn gevonden en vandaar een nieuwe update!
Ook heb ik ook vast 2 foto's om de groei van de afgelopen 8 dagen te vergelijken.
WP_20140320_002_zps73fcf9b8.jpg

En bij deze dan hoe hij er nu bijstaat met het (nog niet ingewaterde hout) en de stenen om het hout beneden te houden.
Stenen blijven overigens gewoon liggen.
WP_20140321_005_zps979f081e.jpg

Ik twijfel nog over een leuk klein varentje op het grote stuk hout.
Doen of niet? Of zou ik even wachten tot de achterwand wat gegroeid is?

Ik zou het laten zo,mooi hoor.

Dankje!
Ben er zelf ook zeer tevreden mee.
Alleen hoop dat mijn Rotala Rotundifolia wat sneller groeit.
Kan goed zijn dat ik de lampen omdraai(voorste naar achter en andersom)om te kijken of dit beter werkt.

Visbestand iets aangepast:

Oud:
3x Honinggoerami
15x Rasbora Galaxy
15x Boraras Merah
8x Yunnanilus Cruciatus

Nieuw:
3x Honinggoerami
10x Rasbora Galaxy
20x Boraras Merah of Brigittae
8x Yunnanilus Cruciatus
6x appelslak

Ben er echt nog niet uit..

Weer een verandering in het bestand.
Word nu:
2x goerami (koppel)
20x rasbora galaxy
?x grondbewoner (ben er nog niet uit welke)
?x japonica garnaal

bak ziet er goed uit!😀

Vond ik ook. Alleen mijn achterwandje moet even flink groeien!

Vandaag, bijna 3 weekjes verder weer eens even een foto gemaakt van mijn bakje.
Heb even een rolletje visdraad gehaald om mijn drijfplantjes wat meer boven het midden te laten zweven(normaal hangen er meer wortels maar deze zijn nu veel al overal tussen gekomen waardoor er nu minder hangt)

Valisneria slaat nog niet aan. (ligt aan de Easy Carbo denk ik zelf)
Cryptocoryne's doen het wel maar groeit nog niet echt hard (normaal ?)
Rotala Rotundifolia groeit niet hard zat hehe.
En dan zijn er 3 uitblinkers welke eigenlijk al wel te raden zijn..
De Rotala Wallachii, Eustralis Stellata en Hygroyza Aristata zie je gewoon groeien.

Bij deze de foto:
WP_20140401_001_zpsbbc5f1da.jpg

Voor mijn andere bakken volgt 1 deze dagen ook een update.
Heb hiervoor wat Rotala Wallachii bestelt omdat deze toch wel mooi is en ik in beide bakken een plantje heb wat het wat minder doet en helemaal uitvalt.

Crypto's groeien niet zo heel hard, nee. Vragen ook niet zoveel licht. Bij jou staan ze wel volop in het licht. Ze zijn moeilijk om over te wennen en het kan even duren voordat ze enige echte groei laten zien.

Laten je Vallisneria geen uitlopers zien? Ik heb de V. nana. Die staat er nu twee weken in en ondanks dat ik niet echt groei kan ontdekken (zoveel stengels, ik kan het gewoon niet met oudere foto's vergelijken), laten ze wel veel uitlopers zien. Misschien is dat bij jou ook zo? Hoe heb je ze trouwens gepland? Je mag het wit van de bladeren of het begin van de wortels gerust zien. Niet te diep planten dus.

Denk dat alles vanzelf wel komt. Misschien dat sommige planten het niet redden of je bent er niet tevreden over, dan kan je weer op zoek naar iets nieuws en blijf je lekker bezig. 😉

Alles doet het goed!
Behalve de vallisneria, deze duurde in mijn garnalenbakje ook wat langer.
Geloof dat er wel wat uitlopers zijn van onder.

Ik wacht wel af hoe alles verder gaat, kan zijn dat de vallisneria vervangen moet worden maar zie verder nog geen slechtere planten.

Komt allemaal wel goed🙂
Hoop alleen dat mijn Rotundifolia een beetje mooi dicht groeit en omhoog schiet.

Visbestand is bijna 100% klaar!

Op dit moment moet ik alleen nog even kijken welke van de goeramis ik wil en welke grondbweoners erin komen.
Wil daarvoor even een keer gaan kijken.

Dit gaat hem worden:
2x dwerggoerami of 3x honinggoerami (of is een koppeltje beter?)
20x rasbora galaxy
10x rabora espei
?x grondbewoners (heb nog+- 45-50 cm aan ruimte over)

Nieuwe foto!
Heb wat stenen toegevoegd en alles is nog meer gegroeid.
Zelfs de Cryptocoryne zie je dat die gegroeid is.
Vallisneria slaat nu ook aan.
Komt helemaal goed!
WP_20140407_003_zps3bac82ce.jpg

Vandaag zijn de eerste bewoners ingetrokken.
Ook is het visbestand bekend op het midden visje na.

Visbestand:
2x Honinggoerami

15x Kegelvlekbarbeel of de Rasbora Espei

6x Botia Sidthimunki
2x Garra Flavatra

Temperatuur zal +-24 graden worden.

De Onderste laag ben ik vandaag mee begonnen!

Foto's🙁in het zakje)
WP_20140414_0021_zpscd8bebd9.jpg

WP_20140414_0011_zpsdfced4ed.jpg

Probeer morgen foto's te maken in de bak alleen nu zijn ze nog te druk.. Zeker de Botia's..

leuk hoor joey,
ben benieuwd of je de botia's nog weer terug gaat zien.

Ik zie ze wel.
Maar het is meer van wel, niet, wel, niet..
Ze vliegen door de bak heen als gekken.
Als ik dichterbij kom dan zijn ze weg.

GewoonJoey zei:
Ik zie ze wel.

dat heen en weer vliegen zal wel over gaan na een paar dagen als ze gewend zijn.. botia's kunnen zich prima verstoppen 😉 vandaar dat ik het zei

Zwits zei:
GewoonJoey zei:
Ik zie ze wel.

dat heen en weer vliegen zal wel over gaan na een paar dagen als ze gewend zijn.. botia's kunnen zich prima verstoppen 😉 vandaar dat ik het zei

Ben ik inmiddels achter gekomen!
Ze zijn nu rustiger.

Heb wel 2 fotootjes kunnen maken🙂
WP_20140414_007_zps4a062b7c.jpg

WP_20140414_004_zps83b19128.jpg

Het viel niet mee, maar heb wat meer fotootjes kunnen schieten van de Botia's..
De Garra Flavatra's daarentegen zijn weer echte fotomodellen.
Botia's:
WP_20140415_21_11_01_SmartShoot_zps1218c58e.jpg

WP_20140415_21_10_33_SmartShoot_zps0a6b927a.jpg

Garra Flavatra's:
WP_20140414_022_zpsab2fbe6f.jpg

WP_20140414_009_zps785e4311.jpg

WP_20140416_0041_zpse44a7856.jpg

WP_20140416_0031_zpse1e736ef.jpg

Garra's zijn super leuk! De G. flavatra is natuurlijk nog mooi ook. Ik kan wel aanraden om er een paar bij te kopen, dat je een groepje van 5-6 hebt. De vissen zorgen voor een soort rangorde binnen de groep. Bij een tweetal zal een enkeling nogal veel worden lastig gevallen. Als deze zich verstopt, zal de ander uitwijken naar andere vissoorten met een soortgelijke vorm, zoals je Botia's.

Ook komen zowel je Garra's als Botia's voor in vrij snel stromend en zuurstofrijk water, dus let goed op wat je er bij zet. Ook zijn beide soorten met vlagen vrij druk, dus wellicht zijn andere vissen beter geschikt dan de Rasbora's of chuna's.

Heb niet echt het idee dat de Garra's elkaar of de Botia's lastig vallen op dit moment.
Zal nog wel eens navragen in de LFS.
Kan goed zijn dat ik als ik mijn scholenvisje haal ik nog 2 of 3 Garra's meeneem.

Bedoel ook niet op dit moment. Ze zijn nog jong en zitten er pas net in. Dat komt later pas.

Ze stellen overigens de aanwezigheid van soortgenoten wel op prijs. Zijn veel met elkaar bezig.

Dat zou dan de eerste keer zijn dat ze me bij de LFS niet juist hebben ingelicht.

Enja ik merk wel dat ze echt bij elkaar blijven nu al.
Gaat de ene naar links volgt de andere hem gelijk, mooi om te zien.

Maar als ze met 3-4 zijn hoe doen ze het dan?

Hetzelfde, alleen dan met meer. 😉

Meerdere exemplaren betekent dat de aandacht meer verdeeld wordt en niet op een enkel individu of dat ze uitwijken naar andere vissen in het aquarium. Het laatste heb ik overigens nooit meegemaakt hoor, maar ik had dan ook niet vissen die op de Garra's leken.

Kan ook zijn dat die man van de LFS hier nog nooit van heeft gehoord. Je kan niet alles weten. 🙂

Vrouw*
Maar goed wil er zowieso nog 2 bijnemen omdat ze gewoon mooi zijn en het gedrag is super.

Dinsdag wil ik kijken voor het schooltje en dus ook de 2 Garra's

Even weer een fotootje van de bak nu.
Zouden de goeramis een beetje tevreden zijn als ik mijn drijfplantjes er zo bij heb liggen?

WP_20140417_004_zps54fff321.jpg

Ik heb zelf 2 chuna's en heb ongeveer dezelfde oppervlakte bedekt met drijfplantjes en mijn honinkjes zijn daar prima tevreden mee. Alleen beter geen rode planten eronder zetten, die krijgen tekort licht dan.

Ik zie wat je bedoelde met die plaatjes om het hout beneden te houden, voor mij is dit echter geen optie vanwege corydora's die dan te weinig ruimte over houden om grind af te zoeken.

Valt best mee wat de rode planten betreft.
De Rotala Wallachii doet het super, de Rotundifolia begint nu mooi te kleuren en de Eustralis Stellata doet het dan weer wat minder kwa kleur maar ook in deze zie ik goeie vooruitgang wat kleur betreft.

Verwacht over 2-3 weken mijn goeramis te gaan halen.
Alleen nog even kijken of het de honing of dwerg word, of misschien zelfs een andere wat groter wordende.

Enja als er geen mogelijkheid is om er stenen op te leggen dan kan je nog proberen het beneden te houden met je bodem.
Dus gewoon je grind eroverheen gooien.
Mits je hout niet te groot en te zwaar is natuurlijk.

Hoi,

Mooie bak. groeit goed allemaal.
Die Garra's worden toch ook nog wel een 7 cm of niet?

Ik zoek ook nog een drijfplantje. Ben jij tevreden over Jouw drijfplant?

gr, Peter

Peter Hartman zei:
Hoi,

Mooie bak. groeit goed allemaal.
Die Garra's worden toch ook nog wel een 7 cm of niet?

Ik zoek ook nog een drijfplantje. Ben jij tevreden over Jouw drijfplant?

gr, Peter

Garra's kunnen 9cm worden, maar weet niet of dat in het wild is of in het aquarium.
Mijn drijfplantjes ben ik wel en niet tevreden over.
Er zitten natuurlijk voor en nadelen aan.
Voordeel is dat hij super groeit maar het nadeel is dat hij daarom ook snel door elkaar groeit.
Heb hem pas uitgedunt en dit moet je echt wekelijks doen om het een beetje netjes te houden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan