Wat is er nieuw

Rio 180 van Anouk

Anouk

Active member
Lid geworden
26 april 2016
Mijn eerste echte aquarium =)
Het is een Juwel Rio 180.

Deze staat sinds 08/05/2016 te draaien.

Filter: Tetra EX 800 Plus.
Diamantzwart Kristal Kwartsgrind van Dennerle.

Zes plantensoorten (van links naar rechts: Anubias congensis, Eleocharis acicularis, Alternathera cardinalis, Ambulia, Echinodoris, Cryptocoryne).

anouk-aquariumopstart2.jpg

trek die Echinodorussen maar een stuk uit elkaar, die gaan uitgroeien tot exemplaren van 20-30 cm op hun breedst als ze het een beetje goed doen.
Anubias op het hout, keurig. Alternanthera goed vol onder de lampen.

Goed bezig 😀

Mooie bak, mooi hout. Is dit een recente foto?

Mooi begin! Persoonlijk zou ik nog wel iets achter het aquarium hangen/plakken zodat je niet tegen de muur aankijkt.

Ludger zei:
Mooi begin! Persoonlijk zou ik nog wel iets achter het aquarium hangen/plakken zodat je niet tegen de muur aankijkt.

Helemaal mee eens. Zwarte plakfolie bijvoorbeeld. Komen de planten ook veel mooier uit!

Mooie bak Anouk!

Dankjewel! De bedoeling is inderdaad om meer planten aan het aquarium toe te voegen. Ik durfde dat niet meteen te doen, omdat ik geen idee had hoe het opstarten zou gaan en of ik de planten wel in leven kon houden. One step at a time dus =)

Goeie tip! Ik zal die Echinodorussen een eind uit elkaar gaan zetten. Dit was misschien wat optimistisch inderdaad, haha.

De foto is van 8 mei j.l. De dag nadat ik het aquarium ingericht heb en vol heb laten lopen. Inmiddels ziet de bak er iets anders uit, omdat sommige planten echt een ontzettende groeispurt hebben gemaakt (niet geheel onverwachts overigens). Maar ook omdat ik een klein bruine alg probleempje heb =( Ik heb gelezen dat het vaker voorkomt bij net opgestarte aquaria, maar ik ben toch bang dat ik het niet helemaal goed doe. Durf dan ook geen foto te plaatsen van hoe het er nu uit ziet, haha.

Oh en bedankt voor de complimenten =)

Oh, ik heb wat nieuws geleerd! Quoten in ��n bericht is wat makkelijker 😳

Ludger zei:
biljoenblik zei:
Helemaal mee eens. Zwarte plakfolie bijvoorbeeld. Komen de planten ook veel mooier uit!

Yes! Was ik al van plan inderdaad. Heb alleen nog niet echt de tijd gehad om plakfolie te kopen... Maar ik ben blij dat je zwart plakfolie aanraadt, dat leek mij zelf ook mooi.

Sanneke80 zei:
Mooie bak Anouk!

Dankjewel!

Anouk zei:
( Ik heb gelezen dat het vaker voorkomt bij net opgestarte aquaria, maar ik ben toch bang dat ik het niet helemaal goed doe. Durf dan ook geen foto te plaatsen van hoe het er nu uit ziet, haha
Je hoeft je nergen voor te schamen komt inderdaad bijna altijd voor, heb het op dit moment zelf ook. Ben toch wel benieuwd hoe je bak ee nu bijstaat en misschien word je dan gerust gesteld 😉

Wouter18 zei:
Anouk zei:
( Ik heb gelezen dat het vaker voorkomt bij net opgestarte aquaria, maar ik ben toch bang dat ik het niet helemaal goed doe. Durf dan ook geen foto te plaatsen van hoe het er nu uit ziet, haha
Je hoeft je nergen voor te schamen komt inderdaad bijna altijd voor, heb het op dit moment zelf ook. Ben toch wel benieuwd hoe je bak ee nu bijstaat en misschien word je dan gerust gesteld 😉

Of je krijgt goed advies nav je foto's

Mooi begin al!
Bruine alg is heel normaal bij een nieuw opgestart aquarium. Het oogt niet zo mooi natuurlijk maar het trekt na verloop van tijd weg.
Ik zou aanraden een goede zuurstofplant bij te zetten, egeria densa ( argentijnse waterpest), of hoornblad, er zijn er nog. Zoek het maar eens op....

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan