Wat is er nieuw

Rio 180 van blablabla

blablabla zei:
De anstricus die erin zit, vindt het leuk om de grasplantjes te laten drijven. Is er iets wat ik daaraan zou kunnen doen?

Doe 1 of 2 Siporax over de wortel,en steek dat in de bodem.
Blijven ze beter staan.

Bedankt voor jullie leuke reacties!

Zo staat ie er nu bij:

749721blablabla_0_82_imag2070.jpg

Ik ben er niet helemaal tevreden mee. De groene plantjes in het midden komen rommelig over. Heeft iemand een idee hoe ik dit o zou kunnen lossen?

@ Bertus: Die heb ik hier nog wel liggen. Bedankt voor de tip! 🙂

De foto vond ik wat kleurloos, dus heb er even mijn camera bij gepakt 😛

734385blablabla_0_82_dscn6251.jpg

Ziet er prachtig uit 🙂 Hoe krijg je die lotus zo groot en mooi? Co2 en voedingsbodem?

Die rode lotus is inderdaad erg mooi! Ook de rest van de bak natuurlijk.

Bedankt voor de leuke reacties! 😀

De lotus heeft een kleibolletje en soms doe ik er Carbon in.

Zo! Tijd voor een update dacht ik zo. De inrichting is nog bijna hetzelfde. K had vandaag wel last van een schoonmaakbui.. Veel plantjes leden aan alg, (deels eigen schuld) dus ik ben veel gaan snoeien daarin. K heb er weer volop plantenvoeding ingegooid, en de bio-CO2 weer ververst. Het javamos doet het helaas al een tijdje wat minder, dus ik heb wat ik kon vinden geplant op een ander stukje hout. Hopen dat dat wel aanslaat...

Genoeg gepraat, tijd voor foto's!

Heeel veel lotusstekjes:
122351blablabla_0_82_dscn6520.jpg

Hier een voorbeeld van een plantje dat er niet mooi uitziet:
896165blablabla_0_82_dscn6535.jpg

976278blablabla_0_82_dscn6540.jpg

252381blablabla_0_82_dscn6544.jpg

775498blablabla_0_82_dscn6533.jpg

977159blablabla_0_82_dscn6536.jpg

Een aantal guppen ga ik verkopen, want het zijn er nu vrij veel
821936blablabla_0_82_dscn6521.jpg

Totaalplaatje:
775533blablabla_0_82_dscn6547.jpg

Bak staat er netjes bij, En je bodem? :thumbs: Mooi gemailleerd. 2mm ?
Eindelijk , is geen filterzand,he.

Dankjulliewel 😀

@Bertus: Ik zou het niet meer weten haha. Ik weet nog wel dat ik er 20 sites voor gelezen heb, wel soort zand ik moest nemen, dus het zal wel goed zijn 😛

Mooie bak hoor en vooral die Lotus dus :thumbs: .
Zand lijkt me toch prima in orde??
Je ziet als je zoiets wilt kopen ook door de bomen het bos niet meer he als je alles naast elkaar zou zetten.
Zoveel keus 🙂.

Mooie bak hoor! Je lotus is inderdaad prachtig!

Ik zie dat je van dezelfde oranje guppen als ik houd. ;-) Leuk!

Dankjulliewel 😀

Vanmiddag ga ik hem weer schoonmaken, mag ook wel na een weekje vakantie.
Ik zag dat er een sherrybarbeeltje dood is. Jammer maar helaas. Als ik er aan denk post ik vanavond weer foto's.

@Deesje: leuk zijn ze he? Ben er helemaal weg van 😀

Van de week heb ik een aantal guppen verkocht. Het werden er me toch iets teveel 😛

Vandaag met mijn opa naar de Diebo geweest. Daar 5 Indische modderkruipers gehaald. Wilde ze al langer hebben, maar nu was alles er klaar voor (zand, verstopplaatsen, schaduw). ben nu de troste eigenaresse van deze prachtige diertjes. Ik hoop dat ze het er naar hun zin gaan hebben, nu zijn ze nog een beetje schuw. Ik zag dat ik twee verschillende soorten heb. 4 zijn netjes geblokt, eentje is gevlekt en ook iets kleiner. Jammer dat ze die twee soorten bij elkaar gedaan hebben...

Foto's!

932284blablabla_0_82_20140906_172527.jpg

829443blablabla_0_82_20140906_182113.jpg

573141blablabla_0_82_20140906_182123.jpg

Er is een kruipertje dat bovenin hangt.. de anderen doen wel normaal. Heb op internet gekeken, niks gevonden wat het kan zijn.. De waterwaarden zijn oke.

Kijk uit dat ze je pomp niet in kruipen
Heeft me neef ook 1x gehad
En daar kwamen ze niet levend meer uit

Ik weet dat het risicovol is. Ik heb de XL variant van de Kuhlii. deze visjes zijn te breed om in het filter te komen,, op 2 na. Die zijn nog iets kleiner. Ik ga zoveel mogelijk verstopplekjes cre�ren, zodat ze die verkiezen boven de kant van het filter.

De garnaaltjes gaan er de hele tijd op zitten. Is dat iets wat vanzelf weer overgaat? Ze gaan op alle Kuhlii's zitten
heb een stuk hout schoongemaakt en in het aquarium gelegd voor extra beschutting.

Er zijn twee Kuhli's dood :'(

Ik snap het niet. De waardes zijn oke, ik heb verstopplekken gecre�erd en ik voer ze vlak voor het licht uitgaat of droogvoer of muggenlarven. Heb ik nu gewoon pech of doe ik iets verkeerd?

Ik heb er 4 in de meter bak en die eten met de pot mee zeg maar. Verder wel veel planten en 2 legholen waar ze vaak inzitten. Ze zitten het liefst overdag in de legholen of tussen de Blyxa japonica.
Ik zie niet in wat er bij jou fout is gegaan hoor.

Zonde! 🙁

Alleen het blijven wel (wildvang)visjes uit erg zachte wateren, terwijl een GH van >15 (07-09-2014 14:41) wel behoorlijk hard water inhoudt. Verder heb je XL's gekocht en ik heb wel eens van iemand die ik zeer waardeer begrepen dat juist de XL's van diverse soorten wat meer aanpassingsproblemen hebben aan water dat anders is dan in hun natuurlijke habitat.

~ Ivo

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan