Wat is er nieuw

Rio 180 van Jorn (Jornoo)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jornoo
  • Startdatum Startdatum
J

Jornoo

Guest
Voor m'n gevoel is het nog een beetje leeg, wat vinden jullie?

198334jornoo_0_82_img_20150129_171955217.jpg

615379jornoo_0_82_img_20150129_172029875_hdr.jpg

'nog' wel, maar als je Vallisneria en Hydrocotyle aanslaan is dat zo opgelost 🙂

~ Ivo

PS: ik vraag me wel af of ik daar een in de bodem geplante Anubias zie?

In het begin oogt je bak altijd wat leeg.
Maar wacht maar tot alles gegroeid is!

Te vol planten is vaak niet goed. (Word in tuinen ook vaak gedaan.
Grootte kans dat dan alles door elkaar gaat groeien of de helft dood gaat.

Wat je wel kan doen als je wil is een mooi groot stuk hout plaatsen.
Een stuk hout op poten vind ik zelf een prachtig gezicht.

Verder zou ik gewoon even afwachten.

Ziet er al heel leuk uit zo 🙂

Ik heb ook een Juwel Rio 180 🙂

Misschien als je even in mijn foto-album kijkt ( even op de link klikken in mijn onderschrift), dat je nog leuke idee�n op kan doen of zo 🙂

Thanks voor de reacties,
@Mascha&Ivo: De anubias zit op het hout gebonden maar je ziet het onderste deel van het stuk kienhout niet goed 😛 In het grind zou de wortelstok gaan rotten iknow
GewoonJoey: Ik wil ook graag wat meer hardscape materiaal erin zoals kienhout/steen, maar ik kan nergens goedkoop mooie stukken vinden. 14 jarigen hebben niet het meeste geld zoals je misschien weet.
@Zora: Ik keek juist bij jouwe, jaloers op hoe het eruit ziet. Geen idee of mijn planten het gaan doen, ik voeg nu wel EasyCarbo en Profito toe. Kleibolletjes zitten ook bij de moerasplanten.

Ben nog niet tevreden over het totaal, maar ik weet niet wat ik eraan kan veranderen. Ik wil in ieder geval mn kersenbuiken zo snel mogelijk weghebben.

Jornoo zei:
@Zora: Ik keek juist bij jouwe, jaloers op hoe het eruit ziet. Geen idee of mijn planten het gaan doen, ik voeg nu wel EasyCarbo en Profito toe. Kleibolletjes zitten ook bij de moerasplanten.

Ben nog niet tevreden over het totaal, maar ik weet niet wat ik eraan kan veranderen. Ik wil in ieder geval mn kersenbuiken zo snel mogelijk weghebben.

Ik heb net een update gedaan in mijn eigen foto-album.
Daar staat ook in wat ik zoals geef en toevoeg.
( Staat dacht ik ook wel in het begin al ergens vermeld).

Ik zou alleen niet zomaar mijn voedingsschema over gaan nemen, want wie weet zijn jouw waterwaardes wel heel anders als de mijne.

Wat ik wel weet is dat de meeste planten vaak nog veranderen gaan van vorm.
Van bovenwatervorm ( emers), naar onderwatervorm ( submers).
Daardoor kunnen de planten er in het begin, of na verloop van tijd ineens heel lelijk uit gaan zien.
Dat gaat meestal wel weer over.
Vaak zie je ook al aanmaak van nieuwe, blijvende blaadjes bij de plant.

Mochten de planten het bijvoorbeeld slecht gaan doen, zou je altijd nog een onderwerp hier op het forum kunnen starten.

Leuke bak en oogt idd nog wat leeg maar als straks de maanvissen 25cm hoog zijn zal het een stuk minder leeg lijken! 😉

Ik denk dat je met een mooi groot stuk hout op poten (misschien als je even in mijn Rio180 topic kijkt dat je weet wat ik bedoel) al een heel stuk voller oogt.
Ook kan je nog wat kleinere stenen gebruiken om het een beetje speelser te maken (valt ook wel terug te zien in mijn topic).

Voor een paar tientjes ben je al een heel eind op marktplaats.
Hout valt alleen niet mee om iets te vinden.
Dit moet je echt toevallig tegen komen.

Inderdaad, ik heb al wel een paar mooie stukken hout op MP gezien, maar wat jullie "een paar tientjes" vinden, is voor mij best veel... Ik kan toch ook later nog hout toevoegen? Eerst misschien even wachten of m'n planten niet dood gaan.

Tuurlijk je kan altijd hout toevoegen.

Ik had er een stuk instaan maar toen ben ik gaan veranderen.
''een paar tientjes'' kan ook van alles zijn dat klopt, ik zat meer een beetje met 20-30 euro max (incl verzenden)

Voor een mooi groot stuk betaal je nou eenmaal geen 5 euro..
Mijn stuk wat in mijn Rio topic te zien is kocht ik voor 21,75 incl verzenden zoals je misschien al aan de prijs zag.
Stuk was dus 15 euro en behoorlijk groot, geloof dat het 45cm hoog, 50-55cm breed en in de diepte ongeveer 30 cm
Je moet hier gewoon geluk mee hebben.

Zoek ook niet naar kienhout (deed ik vroeger altijd).
Je kan beter zoeken naar ''aquarium hout'' (misschien deed je dit al maar goed).

Ik plaats even de reactie op een vraag van jou in een ander topic, even in je eigen foto-album.
Omdat de vraag niet aan mij gericht was 🙂

Jornoo zei:
Mooi hoor! Daar is mijn bak niks bij 😛 Hoe ben je aan die mooie stenen gekomen? Ik heb er 2 van, maar ik wil er graag wat meer.

Ik ben dan wel Liesseling niet, maar ik heb deze stenen laatst zien liggen bij de dierenwinkel.
Ze werden verkocht als: Lavastenen.

Zelf heb ik in elk geval enkele Lavastenen in mijn aquarium.
Niet direct zichtbaar omdat ik de Javavarens daarop vastgebonden heb.

Ik heb nog een link gevonden, misschien dat je er iets aan hebt:

http://www.cichlidenkwekers.nl/stenen-als-decoratie/

Ik heb verder geen idee welke steen wel of niet geschikt is, dat zal je zelf uit moeten zoeken.
Ben helaas nog niet zo ver gevorderd dat ik je kan vertellen welke steen wel of niet geschikt is.

Succes met je aquarium 🙂

Het lijkt me de Adenner breuksteen

Matthijs-Aquaria zei:
Het lijkt me de Adenner breuksteen

Welke steen bedoel je precies?

Ardennerbreuksteen:

598163_0_82_fotopiubuad4.jpg

Bron: Google.nl

Lavasteen:

766784_0_82_jeffry22cichlideaquarium.jpg

Bron: Google.nl

Ik bedoelde die op de eerste foto staat van de link

Ik dacht dat je niet wist welke soort steen dat was van de link die je doorstuurde :sorry: 😛

Matthijs-Aquaria zei:
Ik dacht dat je niet wist welke soort steen dat was van de link die je doorstuurde :sorry: 😛

Ik weet lang niet alles, maar dat wist ik toevallig wel, hahaha 🙂

Maar bedankt voor de hulp 🙂

Even een foto-update, iemand heeft al m'n kersenbuiken overgekocht 😀 Ik heb 1 koppeltje gehouden, die ik misschien later ga verkopen. Ik wil eventueel over een tijdje een koppeltje ramirezi's aanschaffen. Maar jongens heeee, kersenbuiken vangen is een vak apart. Mijn bak was half overhoop nadat ze allemaal gevangen waren. Ik heb alles weer geplant, kleibolletjes erbij. Elke week kleine waterwissel van 20%. Ook zit er nu op 1 helft Salvinia natans, en heb ik achterin een Rotala rotundifolia erbij 🙂 Het midden oogt nu nog een beetje kaal, maar er staan (inclusief de stekjes) ong. 15 vallisneria's. Rechtsvoorin is er een nieuwe rode crypto bij. Ik zoek nog wat midden/voorgrond plantjes en cabomba. De bak is nu wat rustiger, het koppeltje kersenbuiken kleurt weer bij. Mooie rode buiken 🙂 Binnenkort komt er waarschijnlijk ook een schooltje kardinaaltetra's in, ik denk ongeveer 15/20 stuks. Ben op dit moment redelijk tevreden, gewoon geduld hebben en eerst maar eens kijken wat de planten gaan doen. De Anubiasen de grote Echinodorussen knappen al goed op. Goed gesnoeid, dode/ slechte bladeren eraf. Goed, genoeg geschreven.. Hier zijn de foto's

Alternanthera cardinalis:
744845jornoo_0_82_img_20150201_131218901.jpg

De nieuwe Rotala rotundifolia achterin:
761421jornoo_0_82_img_20150201_131226720.jpg

M'n Lobelia cardinalis Dwarf:
562386jornoo_0_82_img_20150201_131233016.jpg

2 jonge maanvisjes:
977559jornoo_0_82_img_20150201_131338442_hdr.jpg

Links:
441742jornoo_0_82_img_20150201_131421116.jpg

Midden:
441742jornoo_0_82_img_20150201_131421116.jpg

Rechts:
374626jornoo_0_82_img_20150201_131426185.jpg

Meneer kersenbuik:
487826jornoo_0_82_img_20150201_131409188.jpg

Mevrouw kersenbuik:
283857jornoo_0_82_img_20150201_131451576.jpg

Moeilijk om met m'n mobiel de maanvissen scherp te krijgen op de foto:
177999jornoo_0_82_img_20150201_131558116.jpg

Dit plantje kreeg ik bij m'n aquarium, hij knapt al iets op. Aan het begin was het helemaal niets. Weet iemand de naam? Er zit voor de zekerheid een kleibolletje bij.
852241jornoo_0_82_img_20150201_131815893.jpg

Een van mijn jonge Pterophyllum scalares 🙂
957982jornoo_0_82_img_20150201_131925010_hdr.jpg

Zijkant:
826214jornoo_0_82_img_20150201_132305862.jpg

Totaaltje:
934645jornoo_0_82_img_20150201_131142862.jpg

Dat was m weer

Had een heeeeel mooi stuk kienhout van 50 cm gevonden op MP voor maar �15,00. Maar helaas, al verkocht... Dus ik blijf zoeken naar een mooi groot stuk

@SaskiaP Bedankt!

Wat vinden jullie van deze lavastenen en dit stuk hout? Ik vind ze dr wel mooi uitzien. �15,00 voor het stuk hout en �1 per grote lavasteen, �0,50 per kleine lavasteen. Dat stuk hout kan dienen als een soort van grot, het is 40x30 cm. Zal ik het doen?

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... =mympBuyer

Ik vind de stenen een goede prijs maar het hout is echt te duur naar mijn idee

Misschien dat ik dan gewoon stuk of 4/5 stenen haal, dan kan ik een mooie stapel maken. Het midden oogt nu namelijk wat leeg, ik heb niet veel middenplanten.. Een stapel stenen maakt ook mooie schuilplekken voor de vissen, ik wil het niet te hoog maken, dat verminderd de zwemruimte voor de maantjes. Gewoon een iets bredere stapel. Hoeveel zou jij dan voor dat stuk hout geven? Vind je hem niet mooi?

Ik vind het juist een apart en mooi stuk hout. Ik zou er zelf max �10,- voor geven.

Inderdaad stenen opstapelen is best mooi vind ik

Ik stuur wel even een mailtje naar diegene 🙂

Ik zit een beetje te twijfelen, voor mijn idee klopt de bak niet helemaal... Heb even een simpele paint tekening gemaakt om het te verduidelijken. Ik kan namelijk aan meer lavastenen komen. OF ik haal dat stuk hout van MP, en zet het bij het rechterstuk... Moeilijkkk :'( Ik zie trouwens de wortels van de Limnobium laevigatum aanzienlijk groeien, maar ik vind het wel mooi zo. De maanvissen vinden het ook fijn. Ik hoop dat het snel gaat vertakken, zodat binnenkort het hele oppervlak drijfplant is. De rest van de planten groeit naar mijn idee helemaal niet :?

386322jornoo_0_82_img_20150202_180757013.jpg

Ook wil ik de vallisneria achterin wat compacter naar rechts planten, waar de meeste rechtse vallisneria nu staat. Dan kan ik tussen de echino links en de vallisneria een bos cabomba aquatica zetten. Lijkt me wel mooi, wat ander soort blad. Wat voor midden/voorgrond planten raden jullie nog aan? Welke vinden jullie mooi? Ik voeg EasyCarbo en Profito toe, en er zitten kleibolletje in het grind.

Leuke ideen hoor, je bent er lekker mee bezig zo.
Het ziet er nu al erg leuk uit!

Thanks, heb jij nog idee�n voor leuke planten?

Thanks, heb jij nog idee�n voor leuke planten?

Oops

Ik zou eerst alles even lekker laten groeien!

Je kan later altijd nog planten toevoegen.
Word al een stuk voller straks met je lavasteen hoor.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan