Wat is er nieuw

Rio 240 van Chris10!

• Onderwerp starter Onderwerp starter chris10
  • Startdatum Startdatum
Lekker bezig geweest dan, nu hopen dat het beter gaat, snelgroeiers is altijd goed, en meten, ook al geeft dat niet alles nauwkeurig aan, je krijgt toch een goede indicatie, dus ik duim voor je!

Mooie bak hoor! Succes met de strijd tegen de algjes,...
Ik persoonlijk vind dat ze er enigszins bij horen, maar natuurlijk niet te veel!

Co2 bij sewellias word afgeraden toch.? ik voeg eigenlijk niets toe voor de planten, nou heb ik ook niet veel plant er in staan. maar heb ook wel eens wat alg maar dat hoord er idd een beetje bij, (vind ik). maar moiloie bak hoor ziet er goed uit 😀

Hein..V zei:
Co2 bij sewellias word afgeraden toch.? ik voeg eigenlijk niets toe voor de planten, nou heb ik ook niet veel plant er in staan. maar heb ook wel eens wat alg maar dat hoord er idd een beetje bij, (vind ik). maar moiloie bak hoor ziet er goed uit 😀
Tja, ik heb ook co2 en sewellia's doen het al anderhalf jaar goed, dus .
Ik merk nou niet dat ze er last van hebben.
En zoveel co2 gebruik je toch ook weer niet dat vissen er erg veel last van hebben, ik merk er bij niks van. 😉

De meeste alg is verdwenen en de bak is stabiel nu denk ik. ik geef heel weinig CO2, een kleine colombo reactor van 95 gr. en doe er nu al 2 maand mee en is nog niet leeg. Ik heb niet de indruk dat de sewellias er last van hebben maar kweken doen ze helaas niet. Heb er ondertussen wel een klein filtertje beneden bijgeplaatst om wat meer stroming te hebben.
Een van de komende dagen plaats ik eens een fotootje, maar wou eigenlijk een lamp vervangen die wat meer kleur zou geven, maar dan vrees ik alweer voor veranderingen met alle gevolgen van dien.

Ja, verandering van licht kan ook weer alg veroorzaken, daar moeten planten ook weer aan wennen.
Mijn sewellia's kweken ook niet, ik heb er 5 waarvan zeker mannetjes en vrouwtjes, maar er is geen liefde.
Of het gebeurt wel en wordt het jongbroed opgevreten, kan ook natuurlijk 😉

De algjes zijn ondertussen op hun retour en is het aquarium goed stabiel. De danio�s had ik voor de zomer in een buitenbak gezet en zie dat dat ze zich al vrij goed vermenigvuldigd hebben. In het aq. zitten nu 8 zwaarddragers, een koppeltje colisa chuna, de sewellias en enkele corydorasjes en een koppel rhinogobius.
Ik ben helemaal geen kei in foto�s nemen maar doe mijn best.
Hier enkel plaatjes van de Rio
685922chris10_0_82_imag0924.jpg

845826chris10_0_82_dsc_0095.jpg

566196chris10_0_82_imag0825.jpg

Verder heb ik nog 2 kweekbakjes:
711464chris10_0_82_imag0915.jpg

In het kleinste zitten nog enkel regenboogvisjes praecox en enkele baby danio�s
749475chris10_0_82_imag0879.jpg

Hier zie je al enkele praecoxs die al wat verder uitgegroeid zijn en ik heb overgeplaatst naar een juwel 60 cm
669237chris10_0_82_imag0901.jpg

Verder zit hier nog een Badis badis koppeltje in.
1. vrouw
196245chris10_0_82_imag0907.jpg

2. man
499658chris10_0_82_imag0920.jpg

217812chris10_0_82_imag0923_burst002.jpg

Het ziet er weer fris en schitterend uit!

En de visjes zijn allemaal mooi en kleurrijk!
Ik vind ze leuk!

Dank je!
Bij deze nog enkele nieuwe plaatjes...
Ondertussen zijn de regenboogjes al behoorlijk gegroeid en overgeplaatst naar de Rio240. Het zijn super leuke en onderschatte visjes waar ik ook heel fier op ben temeer omdat ik ze zelf heb grootgebracht. Ik ben nog in blijde verwachting van een groepje corydoras panda. de 3 cory�s kanei zitten in de 60 liter aquarium samen met een groepje vietnamese danio�s die na de winter zeker terug in de buitenbak zwemmen.

875698chris10_0_82_imag0029.jpg

995762chris10_0_82_imag0025.jpg

724549chris10_0_82_csc_0018.jpg

695374chris10_0_82_csc_0021.jpg

652793chris10_0_82_dsc_0022.jpg

135571chris10_0_82_dsc_0015.jpg

388359chris10_0_82_imag0032.jpg

Ondertussen zijn we al meer dan een jaar verder,
de regenbogen hebben plaats gemaakt voor een schooltje visje die ik al heel lang wilde houden, die mooie diamantjes.
Mijn visbestand bestaat nu uit :
-12 Moenkhausia pittieri
-8 Hyphessobrycon amandae
-een koppel Trichogaster leeri
-3 Corydoras paleatus

Over de inrichting van het aquarium ben ik zelf maar matig tevreden, tips zijn zeker welkom.

135624chris10_0_82_rio240_1.jpg

542439chris10_0_82_diamant1.jpg

223161chris10_0_82_imag0498.jpg

Ook een foto van mijn 60 liter bakje met corydoras panda en c. habrosus.
513935chris10_0_82_juwel60.jpg

Ook al krijg ik geen reactie op mijn posts, zet ik toch enkele foto�s neer 🙄
Een paar maand verder...

363854chris10_0_82_aqua_totaal.jpg

696959chris10_0_82_dsc_0003.jpg

532523chris10_0_82_dsc_0006.jpg

815492chris10_0_82_dsc_0022.jpg

647956chris10_0_82_dsc_0131.jpg

198699chris10_0_82_dsc_0122.jpg

641251chris10_0_82_dsc_0007.jpg

494996chris10_0_82_imag0597_burst002.jpg

527868chris10_0_82_csc_0024.jpg

647839chris10_0_82_dsc_0019.jpg

Dank je 🙂

Ziet er goed uit Chris.

Het is niet omdat er niemand reageert dat ze het niet mooi vinden hoor! 🙂
Maar wat reacties zijn inderdaad tof.

Mooi Chris en vooral die Kersenbuiken.

Carithius zei:
Ziet er goed uit Chris.

Het is niet omdat er niemand reageert dat ze het niet mooi vinden hoor! 🙂
Maar wat reacties zijn inderdaad tof.

Klopt! Maar het stimuleert wel om op een andere post te reageren.

Dank je....

Ziet er heel mooi uit
Groeten Albert

Ziet er goed uit,hoor!

Het is niet omdat we geen reacties geven, dat we het niet bekijken h� 😉

Prachtige foto's.
Weinig bakken zijn zo goed ingericht voor diamanten als deze van u. Prachtige partij drijfplanten en goeie schuilplekken. Maar hoe lukt de combinatie met de kersebuikjes als deze jongen hebben ?

Dank jullie voor de complimenten....

Pol_de_gezzmol zei:
Prachtige foto's. Maar hoe lukt de combinatie met de kersebuikjes als deze jongen hebben ?

De combinatie kersenbuiken- diamantjes??? Ik vermoed niet dat de diamantjes er veel onder lijden, maar ze worden wel op hun plaats gezet en soms wat verdrongen maar ze zijn toch slim en snel genoeg om nu en dan eens eentje in hun bekje te laten verdwijnen.
De kleintjes zijn nu iets meer dan een maand en heb er nog 20. Ze zijn al behoorlijk groot dus ik vermoed dat er nog weinig gaan afvallen.
Dus begin ik me zorgen te maken hoe het verder zal gaan want het is niet mijn bedoeling er na verloop van tijd 100 te hebben. Ik had er misschien beter een Apistogramma soort bijgezet, maar het is te laat.

De kersenbuiken zijn mooi maar kweken te gemakkelijk.
Diamantjes zijn schitterende visjes, letterlijk en figuurlijk, ze blinken als een spiegel en hoe ouder hoe mooier ze worden.
Dank je wel...

Mooie plaatjes hoor, je hebt groene vingers gekregen 😉

Hele mooie bak. De kersenbuikjes blijven jongen hoor, voor je het weet zit de bak vol er mee.
Dit probleem heb ik ook en wordt ze niet meer kwijt.

Gr. John. :petjeaf:

Ik vrees er ook voor.... Er zwemmen nu een 20 tal kleintjes rond en de ouders kijken er niet meer naar om, integendeel ze hebben al een nieuw nest. Dat kan dus niet blijven duren. Ik denk er over na om ze te verkopen ( als ik een liefhebber vind natuurlijk).

Mooie inrichting, vol en groen!

Algen blijft altijd zoeken tot je de juiste balans te pakken hebt.
En dat blijft ook, bij elke nieuwe bak die ik start is het altijd even zoeken.
Wat ik geleerd heb is juist niet chemische middelen toe te passen maar te expirimenteren met de frequentie waterverversen, lichtduur, soort planten en bemesting en hoeveelheid voer (de meeste voeren te veel, beter 2 a 3 keer een heel klein beetje wat de vissen zo op hebben).

Het is inderdaad zoeken naar de juiste balans en dat is voor iedere bak verschillend.
Vanaf het moment dat ik CO2 begon toe te voegen ging alles stukken beter om niet te zeggen perfect.
Verder alleen maar wat Profito...

Ik heb gelukkig iemand gevonden om mijn kersenbuiken over te nemen. Het is rustiger nu.

Dank voor je reactie..

Prachtige bak(ken) heb je, mooi beplant en leuke vissoortjes ook!
Die Diamantzalmpjes worden letterlijk echt schitterend en misschien beter om geen Kersenbuiken meer te nemen inderdaad. Zijn ook geweldig mooi maar kweken o zo gemakkelijk. 😉

Mooi aquarium 🙂

Ik heb ook Diamant goeramies.
Ze zijn sierlijk, prachtig en mooi om te zien.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan