Heb het momenteel met rietjes gedaan, ben deels tevreden over het resultaat, maar ik ga er nog wel eens mee stoeien.
Vandaag nieuwe aanwinst voor het aquarium opgehaald bij een forumlid L.nr.Bergh. Twee maal een L144. Heb ook even mogen kijken naar zijn andere L-nummers, hij heeft hele mooie exemplaren er tussen zitten!
De twee L144 heb ik laten overwennen en zitten momenteel al vastgekleefd op het 'stukkie' hout in mijn bak
😉.
Ze zijn twee/drie maandjes oud en rond de 3 cm. Foto's!
DSC_3148 by
Zanziee, on Flickr
DSC_3151 by
Zanziee, on Flickr
DSC_3172 by
Zanziee, on Flickr
Panda is nieuwsgierig..
😉
DSC_3168 by
Zanziee, on Flickr
Verder heb ik de afgelopen dagen het gedrag van mijn panda's geobserveerd en kwam tot de conclusie dat ze vaak onder een donker stukje bij het hout zaten.
Ik denk om even te schuilen, want een paar minuten later zwommen ze meestal weer verder door de bak.
Na even rondgeneusd te hebben, bedacht ik mij dat ik misschien schuilplaatjes zou moeten maken voor de panda's aangezien de vuurgarnaaltjes nog wel eens boven op de panda's willen landen. Na een kleine zoektocht kwam ik op een website voor legholen terecht en heb daar twee schuilholletjes besteld, plus een leghol voor de L144. Deze heb ik gisteren binnengekregen en direct in de bak gedaan. Ze liggen nog niet helemaal naar wens en moeten nog een beetje bekleed worden met mos, maar de panda's hebben de holletjes al ontdekt! Gisteren vonden ze het maar niets, maar toen ik vanmorgen keek, zaten ze er toch al in!
Een aantal foto's:
DSC_3177 by
Zanziee, on Flickr
DSC_3184 by
Zanziee, on Flickr
DSC_3193 by
Zanziee, on Flickr
Verder vraag ik mij al iets een tijdje af, ik denk dat ik hier ook even een apart topic over ga maken, namelijk het volgende:
Ik heb nog 9 neontetra's in mijn bak zitten. 8 grotere en 1 kleine. Nu vraag ik mij al een tijdje af, of de kleine tetra wel een neontetra is...
Qua gedrag zwemt hij veelal bij de andere 8, soms ook afgezonderd, hij eet normaal mee en pakt zo ik kan zien altijd wat mee. Kan iemand mij hierbij helpen?
Foto's om te vergelijken:
Een grote neontetra
DSC_3189 by
Zanziee, on Flickr
De kleine 'neon'tetra
DSC_3194 by
Zanziee, on Flickr
Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Tot zover de update.