Wat is er nieuw

Roel's 60 cm aquarium (Roelien)

• Onderwerp starter Onderwerp starter roelien
  • Startdatum Startdatum
R

roelien

Guest
dacht ik maak ook maar even een fotoboekje aan 🙂 tips of iedeeen zijn altijd welkom.

vissenbestand:

1 betta man
3 appelslakken ( morgen komen er 2 blauwe bij )

net na het planten van alle plantjes ( 1 maand geleden ):
IMG_20150106_204155_zpsrzizumac.jpg

plantjes:

lobelia cardinalis mini
ammania sp. bonsai
ludwigia sp. mini super red
ludwigia repens
hygrophila polysperma

dit is hoe de bak er nu bij staat:
IMG_20150130_213020_zpspc2z8eqm.jpg

heb er nog salvinia bij gedaan voor mijn betta, de andere planten groeien als kool heb al 5 keer moeten snoeien 🙂

idd een stuk spiderwood zat ik zelf aan te denken , met wat mos erop.
de plant rechts achter wil ik mischien gaan vervangen voor een Vallisneria soort ( plantje groeit als kool maar vind deze niet heel erg mooi )

de plantjes op de voorgrond doen het beiden wat minder, en volgens mij beginnen de wortels van de linker wat te verkleuren , en de rechter zet zijn wortels niet vast. dus mischien hier een mooi stukje spiderwood en Sagittaria subulata 🙂

begin ziet er goed uit!

planten groeien al mooi

Staat er mooi bij hoor en nu lekker laten doorgroeien maar.

vandaag een heel mooi stuk mopani hout weten te bemachtigen. deze staat nu in een emmer ( hoop dat hij er snel in kan )

Mooi hoor.
Je plantje rechtsachter is erg mooi, is dat de Repens?

Die rechts achter is de polysperma ( deze ga ik waarschijnlijk vervangen )
Of bedoelde je die rode plant ?

hier weer een paar foto�s

mijn betta

IMG_20150204_102631_zpsg3mgnngg.jpg

blauwe appelslakken

IMG_20150204_102412_zpsaaxxi4ta.jpg

en hier het stuk mopani hout wat op dit moment in een emmer staat te weken .

IMG_20150204_110441_zpssgmsb30g.jpg

Ik ben benieuwd hoe dat stuk hout er in zou staan!

Ik vind het grappig, ik heb zelf ook een bakje 60x30x30 met een betta en 2 appelslakken. Maar met een schooltje Pristella's, 3 platy's en nog wat vuurgarnalen. Een mooi vol bakje dus.

Mooi hout hoor.
Ik was in de war, ik bedoelde die linksachter. haha

die linksachter is idd de ludwigia repens, deze vind ik ook echt super,

mooie bak! hoe heten die rode plantjes midden achter?

dat is de ludwigia sp. mini super red, dit was net als de rode lotus een wat makkelijkere rode plant, hij doet het dan ook aardig in mijn aquarium.

ik gebruik geen co2,voedingsbodem of kleikorrels. alleen wat plantenvoeding elke weer en easycarbo. heb er een tl van 15 watt boven hangen 🙂

hier weer even een update, eergister een groepje boraras briggitae opgehaald bij een speciaalzaak ( had gebeld ze achteruit te houden ) blijkt het de boraras merah te zijn.

kon ze helaas niet op de foto krijgen ze zijn veel te snel. ook heb ik een groepje corydoras habrosus erbij. ook deze heb ik helaas nog niet met succes kunnen fotograferen. moet echt een betere camera 🙂

hier een foto van mijn bakje nu , heb rechts achter nu vallisneria spiralis staan ( heb ik kort geknipt ivm sclechte bladeren, hopelijk over een paar weken een mooi bos )

IMG_20150208_205131_zps7af6eers.jpg

en een mooie van mijn betta

IMG_20150208_205350_zpsf2enpafd.jpg

mopani hout geeft nog steeds flink af, dus dat word nog wel een maandje wachten vrees ik. binnenkort een nieuwe lamp bestellen die wat frisser licht geeft.

Leuke bak hoor en die Repens is een mooie bos. Heb je met de verlichting van 15W geen last dat de onderste blaadjes te weinig licht krijgen??

Mooie foto van de Betta ook. Ik zou willen dat de mijne zo even ging poseren zeg.
Maar nee, die schiet dan achter de filter.

Het hout kan vrij lang afgeven hoor, en ik denk wel langer dan een maand. Ik heb in de 65 liter bak een klein stukje en dat geeft al wel 6 maanden af denk ik nu. Maar niet in erge mate hoor.

ja de onderste blaadjes krijgen een paar bruine vlekjes, en nieuwe stekjes doen het wat minder ( maar dit valt me nog reuze mee eigenlijk ).

ik ga binnenkort een nieuwe lamp bestellen, ik heb nu een lamp met een veel te hoog rood aandeel , en rood kan minder diep komen. bestel een lamp die in de buurt komt van normaal daglicht ( ook 15 watt ) hopen dat dat beter werkt.

heb gelukkig geen haast met mijn stukje hout 😛 ( liever vandaag dan morgen erin )
maar zal wel even geduld moeten hebben 🙂

mijn betta komt echt naar me toe 🙂 alleen meestal maakt hij zich dan wel even extra groot 😛

Ik heb ergens gelezen dacht ik dat rood minder diep gaat meer van toepassing is voor diepere bakken.
Maar of dat klopt kan ik dus niet bevestigen. Ik gebruik zelf de 830 en 840 met ook vrij veel rood en die bevallen prima hoor.

ja dat zou idd wel kunnen hoor, mijn aquarium is natuurlijk niet zo diep. maar ik wou toch een frissere lamp proberen ( en mischien maakt het toch een beetje verschil ) ik heb nu 827, opzich niet heel storend , maar wil toch graag de 865 proberen . had hier veel goede dingen over gehoord en zag er ook mooi uit.

Ja dat is voor ons oog de meest gele. Die vind ik ook te geel hoor. De 840 vind ik zelf de mooiste uit de serie.

ja is behoorlijk geel ja, als 865 niet bevalt, kan ik altijd 840 nog proberen. als ik de lamp heb ( word pas volgende week vrees ik ) plaats ik wel fotos 🙂

Mooi groeit hard!! zou wel oppassen met hout, je water kan er geel door worden (zeker op de langere termijn) is waarschijnlijk wel op te lossen via iets in de filter.

ja weet ik 🙂 beetje geel vind ik niet erg ( het ergste is er nu aan het uit weken)

Jij hebt ook een leuk bakje! 😀 En wat een prachtige betta! Vind alleen de voorgrond nog wat kaal, maar het hout moet er natuurlijk ook nog in.

Is dat grind van Dennerle? In mijn gezelschapsbak heb ik ook bruin grind van dennerle en dat lijkt erg op dat van jou 🙂

bedankt 🙂

ja de voorkant is nog wat kaal helaas, stukje hout kan er hopelijk snel in ( bind er dan ook anubius op )

heb idd grind van dennerle 🙂 zag dat jij hetzelde had ahaha, is echt goed spul, de planten wortelen er ook super in.

morgen krijg ik sterrenkruid binnen, en nog een ander plantje. dus dan word het weer wat voller gelukkig 😛

dacht het al 😀 Inderdaad wortelen de planten er heel erg goed in!
Ben benieuwd hoe je bakje er uit gaat zien met de nieuwe planten, ik ga je topic even volgen 😉

ja ben ook benieuwd , ik ga jou fotoboekje ook volgen,
morgen komen de plantjes. sterrenkruid en Riccia fluitans , ga dit plantje eerst als drijfplant gebruiken, en later mischien op stenen binden of op het hout 🙂

hier weer even een paar fotos

witte appelslak, hier zie je heel duidelijk hoeveel hij gegroeid is in 2 weken 🙂 waar ik de 3 witte slakken weg had waren de waterwaardes waarschijnlijk niet optimaal, de schelpjes waren niet zo mooi.

IMG_20150212_120404_zps0pphywc8.jpg

hier 1 van mijn corydaras habrosus, lastig te fotograferen.

IMG_20150212_120432_zpsg0zol7cj.jpg

vandaag sterrenkruid (Heteranthera zosterifolia) stekjes binnen gekregen, echt een super mooi plantje.

IMG_20150212_122234_zpszfp0thap.jpg

en jaja heb mijn mopani hout er vandaag ingedaan 🙂 maak vanavond even een mooi overzicht fotootje van mijn bakje

hier een overzicht van mijn bakje

IMG_20150212_180922_zpsxa0yvtrv.jpg

IMG_20150212_180934_zpsddfzqd5e.jpg

Wat een leuk stuk hout zeg! De plantjes groeien goed zo te zien. Je Betta is nu wel echt een blikvanger met zn knalblauwe kleur 😀

Bedankt 🙂 ben ook heel blij met heb. heb hem gekregen,hij kwam uit een vaas.
Dus ik kon echt geen nee zeggen

bedankt 🙂

Morgen ga ik een 80cm bak bekijken 🙂 wat zeggen jullie, teveep moeite ? Het overzetten. Of is het het waard 🙂

Het kriebelt zo. En als ik de 80 heb wil il waarschijnlijk een meter 😛

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan