Wat is er nieuw

Roel's 60 cm aquarium (Roelien)

• Onderwerp starter Onderwerp starter roelien
  • Startdatum Startdatum
Ik zou ook voor een meter gaan.
Heb ik ook gedaan en nog geen moment spijt van gehad 🙂

Een meter kan ik niet kwijt 🙂 heb maar 1 klein muurtje waar geen zon komt. En daar past geen grotere. Woon nog in een apartement dus moet wachten voor ik nog groter kan helaas. Maar is die extra 20 cm de moeite waard ? 🙂

Je hebt een mooi bakkie.. zou ik lekker zo laten, een 80 cm bak biedt geen zee aan extra mogelijkheden, tis allemaal 'peanuts'.
Als je de smaak te pakken hebt zou ik eerder gaan voor een nieuw projectje erbij, leuk klein garnalenbakje of zo.
Maar goed, zoveel mensen, zoveel wensen 😉

bedankt voor je mening 🙂 twijfel zelf nog ,maar zoals het nu staat gaan het eerst ook nog niet door, in de bak zitten schildpadden die moeten eerst een grotere bak.

Heb besloten geen grotere bak te nemen, maar heb vandaag wel via marktplaats heel goedkoop een aqua40 gekocht 🙂 kon het niet laten. Dus nog een bakje erbij !

slakken lekker aan het genieten van een algentabletje

IMG_20150222_175513_zpsonhh7yqd.jpg

ze groeien als kool, ze zijn al 2 keer zo groot als een maand geleden.

vandaag flink lopen snoeien, plaats binnenkort weer even een overzichtje.

loop ik in de dierenwinkel, had mijzelf beloofd alleen maar te kijken naar bodembedekking voor mijn nieuwe aqua40.

zit er in een aquarium 1 eenzame corydora habrosus, ik kon het natuurlijke niet laten dit kleintje mee te nemen.

heb nu dus een groepje van 7 corydoras er moeten er nog een paar bij 🙂

vandaag is mijn nieuwe lamp binnengekomen, dus hier de fotos

met de oude lamp phillips 827 warmwit
IMG_20150226_215318_zpsiccxnf87.jpg

met de nieuwe lamp osram 865 daglicht
IMG_20150226_215615_zpsahttykuj.jpg

sorry voor de slechte fotos, maak de fotos met mijn mobiel. ik moet wel wennen aan deze verlichting .

mijn drijfplanten moeten maar flink groeien want dit is wel wat feller bovenin als mijn oude lamp. of zijn hier andere trucjes voor ?

Je ziet wel verschil maar valt me nog mee,kan natuurlijk door de foto's komen.
Mooie bak iig.

bedankt, valt op de fotos idd reuze mee, ik schrok echt even toen ik de verlichting aan zette, het is echt veel koeler.

maar kan er wel aan wennen denk ik , het is namelijk wel veel frisser.

het kan trouwens ook aan de groene laag liggen dat je bijna geen verschil zien 😛
morgen maar even raampjes poetsen 😀

Mooi hoor al dat groen! zo kan ik nog niet tuinieren 😛 .
Mooie betta ook! en blauwe appelslakken heel gaaf 🙂 Heb zelf gele en och wat zijn ze leuk. Heb nu een jonkie die wit is, ben benieuwd of die zo blijft.

Ben heel erg benieuwd naar hoe het er uiteindelijk uit komt te zien!

Dankje 🙂 heb 3 witte appelslakken en 2 blauwe, doen het echt super. En planten groeien ook als kool.

1 van de 3 appelslakken doet het heel slecht, ik had al verteld dat de witte slakken uit een bak met slechte waterkwaliteit kwamen, hierdoor waren hun huisjes raar gaan groeien.

helaas heeft 1 van de slakjes hier nu nog last van, het was waarschijnlijk gewoon aan het vergroeien, nu is er een stukje mooi bijgegroeid , maar scheef dus past zijn klepje niet mooi meer. hij ligt al 5 dagen wat te liggen ( zich proberen te herstellen )

IMG_20150227_223306_zpsjffib9ts.jpg

de andere 2 doen het echt super, die vliegen de hele bak door

IMG_20150227_152419_zpsofqoqte9.jpg

Leuke beesten die appelslakken, ik hoop dat die ene zich nog weet te herstellen..

Ja ik hoop het ook , maar vrees dat het hem niet word. Hij licht daar al 5 dagen en eet dus ook niet.

Even een update , mijn appelslak is nog steeds hetzelfde , nu al anderhalve ligt hij daar. Hij leeft nog steeds maar zal wel honger hebben 🙁

Had last van bruinalg op de planten , 1 plant zat eronder . had een gemengd bosje snel groeiende planten gehaald. Ondanks het afspoelen zag ik gister ineens een posthoornslakje kruipen.
Heb besloten hem te laten zitten

Gister zat hij op de plant die onder de bruinalg zat. En nu is de bruinalg bijna helemaal weg. Mijn posthoorn slakje kruipt van blaadje naar blaadje en vreet het gewoon allemaal op 🙂 .

Hoop dat ik nog wat meer posthoornslakjes krijg ,mooi voor het evenwicht in de bak 😉
Heb 2 nodig voor voortplanting, dus als ik echt maar 1 heb maandag maar even naar de dierenwinkel 🙂

en de fotos

overzichtje
IMG_20150307_190820_zps0zz2mwfo.jpg

mijn kleine schoonmaker
IMG_20150307_191059_zpsetyynxsi.jpg

en 1 van mijn appels, weet nu zeker dat dit een ventje is 😛
IMG_20150307_191426_zpsmkmm9lmi.jpg

wat nieuwe plantjes, anubias golden nana & lysimachia nummularia.
en een klein groepje otocinclus, die constant het groepje corydoras volgen 😛 en andersom.

hier overzichtje

IMG_20150316_184239_zpsz6bjxvco.jpg

Mooi hoor! 🙂

mijn appelslak heeft gister eieren gelegd 🙂

IMG_20150319_094506_zpsbwd5yv2y.jpg

ben een cleanup crew aan het samenstellen, heb al een groepje octoclinus. binnenkort haal ik puntslakjes en rode posthoornslakken op.

Hallo Roel,

Heel mooi ingericht, lijkt stukken groter.

Wat is het plantje dat links achterin staat? Erg mooi, is ook wel wat voor in mijn bak.

Je bakje ziet er mooi uit! Hoe gaat het met dat voorgrondplantje? Slaat het een beetje aan?

zo maar weer even een update, heb een paar weken niet gesnoeid.

IMG_20150416_222035_zpsiworbqlw.jpg

ben gestopt met het doseren van easylife filtermedium en easycarbo een paar weken terug. ik gebruik nu alleen nog maar profito plantenvoeding. de ijzertabletten zijn nog steeds niet nodig geweest 😀

waterverversing in deze bak is nu 1 keer in de 2 weken 30%, dit was eerst elke week.

alle planten doen het super, behalve de vallisneria torta 🙁 hoopte dat het nu wel een flink bos zou zijn maar helaas.

het plantje links achterin is de ludwigia repens, sorry voor de late reactie 😛

Dat groeit al lekker! Ziet er mooi uit zo 😉

Heb je al "kindjes" van je appelslak? of laten die nog even op zich wachten? En erg mooi beplant al! ben heel benieuwd hoe dat er na een jaar uit gaat zien 🙂 Jou kennende vast heel erg mooi!

helaas geen kleintjes van de appels 🙁 mijn filter heeft 1 appel opgezogen. de kleine is spoorloos.

dus heb er nog 1 over 🙁 deze heb ik gister bij het filter gered maar weet niet of hij het gaat overleven.

vandaag dus ook een nieuw filter gekocht van tetra, oude filter op heel zacht gezet.

hoe gaat het met jou appels ? als ze goed fokken zou ik er over een maandje graag een paar van je overnemen 😛

Nu maar hopen dat de Appel het gaat redden.

Hoop zeker dat je appel het red. Jou appel bij mij gaat nog goed. Ik heb sowieso nog 10 appels dus je kan er zo een paar krijgen geen probleem. Heb ook van jou gehad.

Echt fokken zal nog even duren denk ik. De grote vrouw heeft laatst het loodje gelegd (was ook al bijna 2 bij 24 graden). Maar je kan altijd krijgen.

Dat zou super zijn, laat eerst mijn nieuwe filter even goed draaien. Daarna haal ik dat rotfilter eruit.

Heb eventueel voor jou kleine posthoornslakken , rode posthoornslakken en torenslakjes. Dus als je nog een cleanupcrew zoekt 🙂

Mijn appelslak doet het super 🙂 en de kleine appelslak die ik kwijt was is weer terecht.

Gelukkig maar 🙂 Die kleintjes ben ik ook vaak genoeg kwijt... tot ik er een komkommerschijfje in mik. Dan zijn ze opeens wel snel ter plaatse 😛

even een update

op deze foto is goed de schade te zien van mijn grote appelslak, nadat hij vast heeft gezeten in het filter
IMG_20150515_114754_zpswbswdmjz.jpg

dit is een kleine appelslak die mee is gelift met plantjes die ik heb gekregen van tharealmb 🙂

IMG_20150515_155420_zpskuoz0wm4.jpg

en net een verassing gevonden, ik dacht dat de eitjes van de appels het niet hadden gered, heb toen de eieren wel los geschud in het aquarium en dus toch 1 klein appeltje 😀

IMG_20150515_155410_zpsoonegp83.jpg

zal vanavond weer een overzicht foto maken

weer even een foto update, ben de bak aan het aanpassen. ben er nog niet tevreden over maar dat komt wel. vandaag krijg ik waarschijnlijk mijn nieuwe druiventakken binnen voor in de bak.

cpo kreeftje
IMG_20150525_235535_zps6zyokzy4.jpg

kleine appel
IMG_20150525_235220_zps2cuum787.jpg

de elzenproppen vallen in de smaak
IMG_20150525_235603_zpsomxqqqyh.jpg

allemaal shuilplekken voor de cpo kreeftjes
IMG_20150525_235345_zpsnrs4wiw2.jpg

klein visje
IMG_20150525_235840_zps5vmpvf2z.jpg

bedankt 🙂

Help Users