Ik kan altijd nog switchen van filtersysteem, ik ga hem niet vastkitten. Nadelen zijn dat hij veel plaats inneemt en dat hij mogelijk niet superveilig is voor de allerkleinste dieren. Ik vind het wel een fijn idee dat het water in de bak blijft en dat ik niet meteen zelf techniek hoef toe te voegen.Mooi, maar dat binnenfilter zou bij mij heel snel in de kliko komen. En vervangen worden door 1 of 2 externe filters
Dat staat inderdaad in hun generieke manual op pagina 14 (NL)Morgen komt de onderlegmat voor onder de bak. Ik las in de handleiding dat dat wordt geadviseerd door Aquatlantis ondanks dat het een aquarium met frame is. Tsja dan zal het wel. Er zit ook een heel klein kiertje tussen het aquarium en het bovenblad van het meubel in één hoek (niks is perfect) dus dat wordt dan ook meteen gecorrigeerd. Na het plaatsen van de mat kan ik aan de slag met de bodem en hardscape, en dan gaat ie rustig indraaien met de eerste paar plantjes.
Probeer de bak tijdens het vullen zo vroeg mogelijk op de juiste plek te houden/centreren en niet onbedoeld verschuift, als er al enkele centimeters water in zit gaat dat al moeilijker of helemaal niet meer.De kleine speling zal verdwijnen zodra de bak gevuld wordt
Hou dat wel 5cm ruimte vrij tussen bak en muur voor de eventuele slangen en in/out-koppelingenIk kan altijd nog switchen van filtersysteem,
Dit kan je later gebruiken onder een extern filter om eventuele trillingen op te vangenIk ga hem dan zonder mat gebruiken
Daarnaast heb ik alle naden in meubel en legplanken afgekit zodat een eventuele water lekkage/morsen geen schade kan aanrichten.
![]()
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.