Wat is er nieuw

slakbak.... van bababoel

• Onderwerp starter Onderwerp starter bababoel
  • Startdatum Startdatum
B

bababoel

Guest
omdat de Helena's alle posthoornslakken hebben uitgeroeid en al begonnen aan de torenslakken, heb ik een kleine slakkenkweek opgezet. met dank aan Bertus voor de start.
ik ben begonnen met een wel zeer klein bakje: 5 liter netto...
als alles goed is, komt er over anderhalve week een groter bakje voor ze en breid ik deze slakkenkweek uit. misschien ook wel wat andere soorten erbij (nee, geen Helena's 😀 ).

maar hierbij de foto's van het eerste bakje, dat nu gewoon in de keuken naast de magnetron staat...
197533bababoel_0_82_dsc05088.jpg

inmiddels heb ik er al wat meer groen in (snoeien in de bakken levert altijd wel wat op...)

de oranje rakkers eten, poepen en leggen eitjes...dus alles prima.
moet wel zeggen dat ik om de dag ververs in zo'n kleine bakje, maar daar doe ik niet langer dan 10 minuten over, hahaha.

al eten ze echt van alles, dit blijft toch hun favoriete kostje:
635833bababoel_0_82_dsc05091.jpg

926843bababoel_0_82_dsc05152.jpg

inmiddels zijn de eerste eitjes uitgekomen en zie ik ienie-mini bolletjes door het bakje kruipen..

Leuk,he. Dat jonge spul. Uren plezier,alls je er naar kijkt.

IK spaar ze op,en doe ze in de stromingsbak.
Kunnen ze verder groeien.

dank je Ineke.
het is echt leuk om naar te kijken, Bertus. als ze wat groter zijn gaan ze de bakken van Joe en mij in, maar ik wacht nog even dat ik er voldoende ineens kan omzetten, anders hebben de Helena's meteen alles al weer op....

Leuk bakje hoor. Ik heb een bakje met Tylo s en die zijn ook erg leuk. Zijn net 3 jongen bij gekomen.
Zo zie je dat zelfs slakken mooi kunnen zijn.

Jaja. doe dan de 1 cm. en hou de grotere.

leuk Jane.....ruimte zat in die keuken van jou...

whahahaha kunnen wel 6 bakken in 😛

Kwekerij opzetten,Jane.

Dit vind ik nu schattig 😀

~ Ivo

Oeh, leuk, joh, wil je ook andere soortjes erin?
Ik heb hier nog 2 soorten poelslakjes hoor, als je wilt!
En 2 soorten torenslakjes!

Bertus en Anja: een heuse kwekerij opzetten gaat het niet worden....voorlopig dan, hahaha.

John, Thea, Ivo, Marlies: ja, leuk h�...zelf ook nooit gedacht dat ik slakken zo leuk zou gaan vinden!
Marlies: ik kom toch de 16e koffieleuten bij je; misschien neem ik dan wel wat slakjes van je mee (als dat mag...)

Das idd leuk ik zag net op mijn ruit een torenslakje dacht ik maar hij was zo kort en dik ?

Meestal heb ik zoveel torenslakjes dat ik ze moet afvangen maar toen ik beter keek zag ik dat het een jong was van een sulawesi slak.

Word dus beter opletten in de toekomst

Natuurlijk joh, zoveel je wilt hoor!

Wat een knoeperds van slakken zeg,ze kunnen iig flink kweken want je hebt ruimte genoeg nu! 😉

:thumbs:

morgen of maandag ga ik aan het nieuwe bakje beginnen. eerst nog een paar leuke dingen met Joe doen (het is tenslotte herfstvakantie).

en wat doen de slakken intussen? eten, poepen en kweken...gaat prima dus 😀

Wat een gave slakkenbak zeg, ik wist niet dat je die had, zie ik nu pas!
Ja, meer doen ze niet, eten poepen en kweken, voor sommige een ideaal leventje hahahaha

dank je Astrid.
en nog een voordeel: ze zijn makkelijk op de foto te krijgen; ze flitsen niet echt door de bak, hahahaha

Beetje freaky zo hoor,durf bijna niet in m'n bak te kijken omdat ik bang ben dat er ineens zo'n monster van Jon tevoorschijn komt! 😉

wel leuk zo......en eerlijk is eerlijk, ze kunnen heel mooi zijn....

hahahaha, geweldig dat zelfs de slakken bezoek krijgen...

John (Seabait): pas maar op, hoor... Cidaan legt een heel netwerk ondergronds aan...

dank je Anja. er zitten idd hele mooie tussen.

maar de slakken krijgen binnenkort een ander onderkomen. niet dat het hun iets kan schelen hoe het bakje er verder uitziet, maar mij dus wel. bovendien is dit bakje zo klein dat ik haast elke dag moet verversen...
bij John (Seabait) een Aqua40 opgehaald en die is nu ingericht en staat in te draaien....op mijn slaapkamer.
467148bababoel_0_82_dsc05240.jpg

417179bababoel_0_82_dsc05241.jpg

193715bababoel_0_82_dsc05243.jpg

Hoek Filtertje erin hangen,he.
Net als aquarium.

Of ander binnenfiltertje

hij is goed weggewerkt Bertus, maar er hangt een Eheim pickup in (achter het hout); op de 1e foto zie je de uitstroom wel zitten 😉

Inderdaad.
Zag het niet.
O,Heb je een ander bakje,zie het nu ook.

Dacht de slakkenbak. Sorry,y.

ja, de slakken gaan groter wonen, dus dit gaat hun nieuwe onderkomen worden 😉

Bertus mag wel weer even naar specsavers..

Leuk hoor Jane! Als je dan toch slakjes gaat kweken kun je er maar beter wat moois van maken 😀

Ja,blijf aan de gang.
Pas bij H.an*ers geweest.

Zag jou links liggen.
INUZ,wat heb je een grote Ogen.

Nieuwe bril. Onee, is ze niet

Zo zie je slakken.
Dan ineens een nieuwe slakkenbak.
Onee, deze niet.

bababoel zei:
ja, de slakken gaan groter wonen, dus dit gaat hun nieuwe onderkomen worden 😉

O,dus toch? Sulawesi erbij?

Bertus zei:
Ja,blijf aan de gang.
Pas bij H.an*ers geweest.

Zag jou links liggen.
INUZ,wat heb je een grote Ogen.

Nieuwe bril. Onee, is ze niet

Zo zie je slakken.
Dan ineens een nieuwe slakkenbak.
Onee, deze niet.

WHAHAHAHAHA

Ziet er goed uit Jane,zitten er al slakken in?

dank jullie wel.

er zitten nog geen slakken in. na het weekend even meten en dan zien we wanneer ze over kunnen.
ik ben me wel aan het ori�nteren naar 1 of 2 andere soorten erbij, die dan in deze bak blijven. maar eerst een hoop info zoeken en kijken of ze wel ergens in de verkoop zijn....

hmmmm, als het zo doorgaat komt die slakkenkwekerij er misschien toch nog 😀

Wie weet is het vette handel want je ziet steeds meer mensen met kogelvissen bv 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan