B
bababoel
Guest
omdat de Helena's alle posthoornslakken hebben uitgeroeid en al begonnen aan de torenslakken, heb ik een kleine slakkenkweek opgezet. met dank aan Bertus voor de start.
ik ben begonnen met een wel zeer klein bakje: 5 liter netto...
als alles goed is, komt er over anderhalve week een groter bakje voor ze en breid ik deze slakkenkweek uit. misschien ook wel wat andere soorten erbij (nee, geen Helena's 😀 ).
maar hierbij de foto's van het eerste bakje, dat nu gewoon in de keuken naast de magnetron staat...
inmiddels heb ik er al wat meer groen in (snoeien in de bakken levert altijd wel wat op...)
de oranje rakkers eten, poepen en leggen eitjes...dus alles prima.
moet wel zeggen dat ik om de dag ververs in zo'n kleine bakje, maar daar doe ik niet langer dan 10 minuten over, hahaha.
al eten ze echt van alles, dit blijft toch hun favoriete kostje:
inmiddels zijn de eerste eitjes uitgekomen en zie ik ienie-mini bolletjes door het bakje kruipen..
ik ben begonnen met een wel zeer klein bakje: 5 liter netto...
als alles goed is, komt er over anderhalve week een groter bakje voor ze en breid ik deze slakkenkweek uit. misschien ook wel wat andere soorten erbij (nee, geen Helena's 😀 ).
maar hierbij de foto's van het eerste bakje, dat nu gewoon in de keuken naast de magnetron staat...
inmiddels heb ik er al wat meer groen in (snoeien in de bakken levert altijd wel wat op...)
de oranje rakkers eten, poepen en leggen eitjes...dus alles prima.
moet wel zeggen dat ik om de dag ververs in zo'n kleine bakje, maar daar doe ik niet langer dan 10 minuten over, hahaha.
al eten ze echt van alles, dit blijft toch hun favoriete kostje:
inmiddels zijn de eerste eitjes uitgekomen en zie ik ienie-mini bolletjes door het bakje kruipen..