Tegen zoveel richten de Helena s ook niks uit als die 1-2 per dag eten. Ik zou elke dag handmatig ze weghalen en dat een poosje volhouden.
Als je de reviews leest werkt dit ook niet echt bij iedereen..Deze gebruik ik tegen puntslakken en na een paar uur zitten er tientallen op en die zuig ik dan weg of ik til de val eruit.
https://www.petsplace.nl/superfish-...W9iLgZeuaEA5x1BqVGxoC2v4QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Ook niet echt. maar 27 % tegen 39% negative , in de dierenwinkel zeiden ze ook tegen mij je moet eens een stukje komkommer op de bodem leggen. dan haal je zo al je slakjes eruit. nou bij mij komt er geen eentje op af. alleen mijn algeneters eten de komkommer graag.Hier is men positiever zo te lezen en zoals ik al zei zal het ook aan de soort slak liggen:
https://www.amazon.co.uk/Snail-Trap-Bait-Aquarium-Catcher/product-reviews/B00BU4B6Q2
Als de kommer wat langer ligt en vergaat dan komen ook de slakken er op af, dat heeft vaak even nodig 😄 het kan ook zijn dat de slakken gewoon niet hongerig zijn. De algeneter zijn altijd hongerig 😜Ook niet echt. maar 27 % tegen 39% negative , in de dierenwinkel zeiden ze ook tegen mij je moet eens een stukje komkommer op de bodem leggen. dan haal je zo al je slakjes eruit. nou bij mij komt er geen eentje op af. alleen mijn algeneters eten de komkommer graag.
Vaak post men ook een review als men niet tevreden is en van de meesten die wel tevreden zijn hoor je niets dus in de regel zul je vaak relatief veel negatieve reviews tegenkomen.Ook niet echt. maar 27 % tegen 39% negative , in de dierenwinkel zeiden ze ook tegen mij je moet eens een stukje komkommer op de bodem leggen. dan haal je zo al je slakjes eruit. nou bij mij komt er geen eentje op af. alleen mijn algeneters eten de komkommer graag.
Helena's zijn meesters in het verstoppen in je bodem. Hun manier om slakjes middels een hinderlaag te vangen. Ze zullen elkaar opeten wanneer er niets anders is. Maar in onze bakken eten ze ook wel met de pot mee. Overigens eet zo'n Helena niet zoveel slakken gedurende een etmaal. Je kan een slakken val gebruiken maar gewoon zelf blijven vangen is m.i. de beste methode. Zelf had ik tijdens een plaag dat ik er dagelijks wel zo'n 50 60 per dag uitviste en dat het een aantal weken duurde eer ik wat resultaat opmerkte. Dus niet te snel opgeven.Kan het niet zo zijn dat ze mogelijk dood zijn? het zijn slak etende slakken en in de winkel zitten ze met z'n allen in een bakje op elkaar. ik had namelijk gelezen dat ze ook elkaar opeten.
Fijn dat je Helena's leven en hun werk blijkbaar doen.Al mijn Helenas leven. gisteren deed ik een slakje bij een helena en hij pakte hem. een tetra visje zag het en keek ernaar. daarna lag er een leeg slakkenhuisje ,de tetra snuffelde eraan en toen aan de helena slak. alsof hij de link legde van jij at hem op, ik zag het haha. dat was wel grappig. alleen de kleine pandas worden gepest door de grote pandas. de 3 grote pandas vliegen rollend in elkaar door de bak ,dit deden ze altijd al , maar nu storten ze zich vol op de baby pandas , en die krijgen er flink van langs. worden in de verdrukking geduwd. ook de black molly hapt soms naar ze als ze op de bodem zitten. heeft dit gedrag iets te maken met acceptatie?
Ik zal het vanavond eens proberen. want ze doen het alleen in de avond.Fijn dat je Helena's leven en hun werk blijkbaar doen.
Het gedrag van je panda's zoals jij het beschrijft ken ik niet. Ik weet niet beter dan dat ze onmiddellijk samen schoolden en samen door de bak trekken.
Maak eens een filmpje als het je lukt? Ik kan zonder het te zien het gedrag niet duiden. Misschien iemand anders wel?
Niet echt nee... Wat ik eerder geloof is dat hij verstopt zit! Schuwe beestjes zijn het. Zou dat kunnen? Wacht het nog even af! als hij er niet meer is kan je er weinig aan veranderen.Ik maakl mij zorgen. ik heb gisteren 4 baby corydoras gekocht en zie er na vannacht nog maar 3. er zitten 4 helena slakken in mijn bak maar ik kan de corydora nergens meer vinden. is er een kans dat hij ten prooi is gevallen aan een helena?
De andere 3 zie ik steeds . gisteren zat hij gewoon in de groep. als hij dood is komt hij toch ook boven drijven? of eten de vissen hem dan al zo snel op?Niet echt nee... Wat ik eerder geloof is dat hij verstopt zit! Schuwe beestjes zijn het. Zou dat kunnen? Wacht het nog even af! als hij er niet meer is kan je er weinig aan veranderen.
Soms... Ligt er aan. Niet druk maken vertrouw maar op me woord. Druk maken heeft GEEN zin. Áls het de helena was, dan is het 1 op de miljoen. Dat gaat nooit meer gebeuren daar moet je vanuit kunnen gaan.De andere 3 zie ik steeds . gisteren zat hij gewoon in de groep. als hij dood is komt hij toch ook boven drijven? of eten de vissen hem dan al zo snel op?
Nee water is goed. alle andere visjes leven toch nog? baby panda is heel klein dus misschien al opgegeten. ik denk niet dat die zich verstopt heeft . misschien dood gegaan van stress . vandaag worden ze al minder opgejaagd door de andere vissen. alleen de black molly gaat er af en toe nog achteraan. de pandas zijn echt heel klein . nog geen anderhalve cm . ze hadden echt net heel kleintjes binnen in de winkel. zo mini die ga je dan niet meer terug vinden vermoed ik. de andere 3 zitten nog steeds bij elkaar.Soms... Ligt er aan. Niet druk maken vertrouw maar op me woord. Druk maken heeft GEEN zin. Áls het de helena was, dan is het 1 op de miljoen. Dat gaat nooit meer gebeuren daar moet je vanuit kunnen gaan.
Dus of hij leeft nog, en is verstopt. Of hij leeft niet meer om 1 of andere wazige rede. Maar daar kom je vanzelf achter dat zou ook vreemd zijn.
Tuurlijk mag je je zorgen maken maar druk er om hoeft niet. Kijk een keer rustig rond, neem de tijd. En de volgende keer weer. Als je hm ziet dan is dat fijn en als je hm niet vind kan je er weinig aan veranderen.
Of er moet iets anders aan de hand zijn met je waterwaardes maar daar heb je verder geen aanwijzingen voor toch?
Het zou jammer zijn! Ik houd nog even de volle moed. Weet niet hoeveel verstopplek er is maar je weet maar nooit. Soms kan je in de winkel een nieuwe geven in geval dit niet aan het water is te leidenNee water is goed. alle andere visjes leven toch nog? baby panda is heel klein dus misschien al opgegeten. ik denk niet dat die zich verstopt heeft . misschien dood gegaan van stress . vandaag worden ze al minder opgejaagd door de andere vissen. alleen de black molly gaat er af en toe nog achteraan. de pandas zijn echt heel klein . nog geen anderhalve cm . ze hadden echt net heel kleintjes binnen in de winkel. zo mini die ga je dan niet meer terug vinden vermoed ik. de andere 3 zitten nog steeds bij elkaar.
ik heb heel veel verstop plekken. 3 kastelen waar ze in kunnen. de algeneters wonen daar ook . ik heb trouwens mijn sierslak nu gevonden. die hangt al dagen lang in een nepplant . en beweegt niet meer. ik ga hem er eens uithalen.Het zou jammer zijn! Ik houd nog even de volle moed. Weet niet hoeveel verstopplek er is maar je weet maar nooit. Soms kan je in de winkel een nieuwe geven in geval dit niet aan het water is te leiden
Hij ligt erin zeg maar. snap alleen niet waarom hij dan al weken erin hangt zonder te hebben bewogen? eerst trok hij altijd heel het aquarium doorVolgens mij leeft een slak die hangt nog hoor want anders zou hij zich niet kunnen vasthouden aan de plant.
Ja maar met weken dan ga ik ook twijfelen want dagen dat kan maar weken is iets anders.Hij ligt erin zeg maar. snap alleen niet waarom hij dan al weken erin hangt zonder te hebben bewogen? eerst trok hij altijd heel het aquarium door
Helena's zijn dan ook slakken... Die net als alle andere slakken zich bewegen met een slakkengang. 🙂🙂🙂Sommige zijn gewoon lui het zijn geen beestjes die volgas achter de prooi aan gaan.
En als ze eten in overvloed hebben zullen ze misschien ook geen haast maken.
hij ziet er ook zo raar uit, net een gum balJa maar met weken dan ga ik ook twijfelen want dagen dat kan maar weken is iets anders.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.