F.
Well-known member
- Lid geworden
- 11 november 2022
- Leeftijd
- 33
dankjewel!!Klinkt als een goede aanpak. Veel succes! 🙂 En je filterbacteriën overleven wel een tijdje zonder eten, dat is geen probleem.
dankjewel!!Klinkt als een goede aanpak. Veel succes! 🙂 En je filterbacteriën overleven wel een tijdje zonder eten, dat is geen probleem.
Wat je kunt doen is de vis in een bakje water doen of een pot. (Iets wat je weg kan gooien, want kruidnagelolie heeft nogal een intense geur.) In een apart potje meng je dan wat warm water en een aantal druppels kruidnagelolie. Heel goed schudden, want het spul lost niet zo makkelijk op in water. Daarna kun je het mengsel in delen toevoegen aan het water van de vis. Als het even kan, op een afstandje van de vis erin gieten zodat het geleidelijk aankomt.Hoe wordt kruidnagelolie gebruikt bij het in laten slapen van een vis? Ik heb het nog nooit gebruikt.
Met één andere goudvis riskeer je niet zo heel veel, maar een quarantaine is in principe de veiligste optie ja. 🙂 Iedereen doet dat een beetje anders. Je kunt evt 1 of (als je het geduld kan opbrengen -- ik vaak niet) 2 weken de nieuwe vis apart houden. Kijk je even of hij (zij) goed eet, zich normaal gedraagt en geen tekenen van ziekte vertoont.Zijn er specifieke dingen waar ik op moet letten/moet doen voordat ik haar in mijn bak doe? Heb begrepen dat sommige mensen een nieuwe vis tijdelijk in quarantaine zetten? Voor hoelang wordt dat gedaan?
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.