Wat is er nieuw

sluierstaart ziek

kath

New member
Lid geworden
10 september 2024
Leeftijd
51
Hallo,

Ik weet niet of ik hier op de juiste plaats ben voor een vraag over een zieke sluierstaart ?
Mijn zwarte sluierstaart is sinds enkele dagen precies dubbel geplooid en ligt precies dood op de bodem. Toen ik hem er wou uitnemen omdat ik dacht dat hij dood was, bleek hij nog te leven.
Omdat hij er zo slecht uitziet dacht ik dat hij de volgende morgen niet zou halen.
Maar zo is het nu al enkele dagen.
Eten doet hij natuurlijk niet meer, hij is echt helemaal slap en beweegt heel af en toe een heel klein beetje. Buiten dat hij helemaal slap en geplooid is, kan ik uitwendig niets zien dat abnormaal is.
Het is heel zielig en ik weet niet hoe ik hem kan helpen. Heeft iemand een idee wat ik kan doen ? Of wat hij heeft ?
De 2 andere sluierstaarten zijn nog oké.
Alvast bedankt voor een snelle reactie !
groetjes

Kath

Zonder te weten wat hij precies mankeert, denk ik dat dit einde verhaal is. 🙁 Deze dieren staan er helaas een beetje om bekend, door hoe ze gekweekt zijn, dat ze een broze gezondheid hebben. Gemiddeld gezien houden ze het een stuk korter vol dan een normale goudvis. Als hij nu krom op de bodem ligt is er iets echt niet pluis. En het komt praktisch niet voor bij fancy's (bij normale vissen al amper) dat een vis daar weer helemaal van bijtrekt. Mijn advies zou helaas zijn om de vis te euthanaseren. :'-(

Als je het op prijs stelt dat we meekijken naar wat er eventueel beter kan aan het aquarium, of aan het water, is het nuttig als je wat meer info zou kunnen geven. Dingen als foto's, welk filter draait er op de bak, hoe lang staat het geheel, welk onderhoud doe je.

Laatst bewerkt:
Tja een video kan helpen maar ik ben het met Gino eens en dit klinkt als einde oefening. Mocht je het overwegen dan kun je kruidnagelolie gebruiken om het leven te beëindigen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan