Wat is er nieuw

Staart verdwenen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Evelien Aussems
  • Startdatum Startdatum
E

Evelien Aussems

Guest
Hallo allemaal!

Ik ben nieuw op dit forum en dit is mijn eerste berichtje dus hopelijk heb ik het correct geplaatst!

Ik heb een aquarium van een 150L. Hierin zitten maanvissen, neon tetra's, gouramis en bijlzalmpjes.

De bijlzalmpjes heb ik vorige zaterdag aangeschaft en ben sinds dan niet meer thuisgeweest (geen paniek, er hebben mensen voor mijn visjes gezorgd!).

Ik kwam vandaag thuis en zag dit bij een van mijn bijlzalmpjes. Weten jullie misschien wat dit is? Hij schijnt er geen last van te hebben, maar gezond leek het me niet...

Fotootje ter verduidelijking :

https://www.dropbox.com/s/5d70bdtp1vdj01a/DSCN2866.JPG

Bedankt!!

Misschien heeft een van je maanvissen hem te pakken gehad? Lijkt me einde oefening...

Zit er nu ook witte pluis aan het begin waar zijn staart had moeten zitten?
Het lijkt alsof de staart eraf geschimmeld is.
Als een vis zwak is, wordt er soms door de gezonde vissen op hem gepikt, kan best een schimmelinfectie zijn.

astrid j zei:
Zit er nu ook witte pluis aan het begin waar zijn staart had moeten zitten?
Het lijkt alsof de staart eraf geschimmeld is.
Als een vis zwak is, wordt er soms door de gezonde vissen op hem gepikt, kan best een schimmelinfectie zijn.

heb ik ook gehad, zag er eerst ook zo uit.
ik zou voor alle zekerheid de vis apart zetten

ik zou de vis doden, die gaat het echt niet redden. En de rest goed in het oog houden of er gelijkaardige gevallen komen.

dat gaat niet meer goed komen, ik denk dat je de vis het uit zijn lijden kan verlossen.

Ik zou dat ook doen denk ik,ik zie de staart niet meer aangroeien en de andere vissen gaan op hem pikken omdat die al ziek is.

Wil jij de rest van de bak ook laten zien?
Het geheel.

Bedankt allemaal voor de reacties, ik zal de vis dan maar uit de bak halen. Ik vind dit altijd jammer omdat hij zich wel goed gedraagt, maar langs de andere kant zou het jammer zijn als hij mijn andere visjes aansteekt met iets. Ik zal kijken of ik straks een foto van de hele bak kan maken!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan