Wat is er nieuw

Stijns Zuid amerikaans 80 x 65 x 60 aquarium (mss)

• Onderwerp starter Onderwerp starter mss
  • Startdatum Startdatum
Zeer mooi met de hout/takken.

Haha klik op het 🙂 icoontje 😉 weet niet hoe ik dat voor elkaar heb gekregen haha...

Klopt kwaliteit gaat enorm achteruit als je het via Aquaforum programma upload. Zal eens zo'n account aanmaken.

zijn namelijk HD kwaliteit foto's

@Visstisck, Dank ja heb er voor gekozen enkel met hout en blad te werken. Op moment dat ik blad wilde toevoegen merkte ik dat ik eieren had, dus wil ze niet storen 🙂..

Vandaar ook dat ruitje iets wat vies is, al wordt dit gewaardeerd straks mochten er jongen komen.

Gave vissen hoor die Crenuchus. Wat heb je nu allemaal zwemmen?

Heb mijn ramen ook nooit brandschoon hoor. Even uit nieuwsgierigheid, waar had je dat hout gekocht?

Rene,

Bestand is Crenuchus 12 stuk, gezien het qua gedrag net dwergcichliden enkel vrij wel geen agressie, Heb ik 4 man 8 vrouwen het is duidelijk te zien dat elke man 2 vrouwen heeft.

Dan zitten er nog axelrodia riesei in komen uit zelfde rivier stelsel. Dee kleuren vrij mooi oranje kan niet klagen.

@visstick hout heb ik overal beetje vandaan Marktplaats,utaka zijn in totaal 15 stukken. waarvan de meeste zo'n 15-20 cm, de 2 grootte stukken waren 60x30 cm

@ Rene,

Crenuchus en de axelrodia riesei dat is het eigenlijk 😉..en 1x in de zoveel tijd wat garnalen maar die dienen meer als voer dan iets anders.

@visstisck, hout komt van marktplaats en Utaka, 15 stukken in totaal. grootte 2 zijn 60x40 kleinere 15-20 cm

Leuke bak Stijn en mooi stukkie hout 😉 Hoe heet die vis op je laatste foto?

Jesse 🙂 Dankje, dat zijn Crenuchus spilurus.

Zo nog een filmpje dan maar check it out

Ik blijf gewoon update...zie de nieuwe foto's weet niet of het lukt maar ze staan in mijn photobook.

jullie mening of ideeen zijn echt welkom. Ben erg tevreden over het hout zelf.

Nu nog wachtende op de Hn bladeren om flink door te groeien. ook de braziliaanse klimop zit bijna boven het water, deze zal ik zo gaan laten lopen dat hij als waren over het water zweeft.

De planten voor doen hun best en zijn flink gegroeid. maar kan niet wachten de voorgrond vol staat.

Bestand is

Axelrodia Riesei x 20
crenuchus spilurus x 11

En er komt nog wat bij, 17 andere vissen. grootste 6,5 cm 🙂

fotoboek

Ps, kan iedereen je photobucket bekijken of hoe werkt dit?

Is mijn bak simpelweg niet interessant of mooi genoeg? of kunnen jullie de foto's niet zien?

Ziet er goed uit hoor :thumbs: Inderdaad aparte visjes!

Ik denk niet dat het daar aan ligt maar heel veel mensen nemen niet de moiete om je link te openen en zijn het gewend foto's gelijk in een topic te kunnen zien 🙂
Ook wel begrijpelijk aangezien je dit topic bij foto-album plaatst en er zijn geen foto's te zien of in ieder geval niet zonder eerst op je fotoboek link te drukken 🙂

Kevin, daar heb je een punt enkel weet ik niet hoe ik die foto's hier krijg zonder kwaliteit te verliezen.

misschien een admin die me hier even bij kan HELPEN aub.

Is het kwaliteitsverlies dan zo groot als je ze vanuit je photobucket hier zet?

Ik bedoel, foto's maken is niet mijn ding maar in mijn ogen is de kwaliteit inderdaad slechter maar ik ga ze eens plaatsen. You're the judge

259748_0_82_dsc_1026_zpscd3b9a5e.jpg

Deze 2 zijn natuurlijk niet enorm scherp maar toch vind ik hem leuk

668659_0_82_dsc_1089_zps34bd91ca.jpg

412218_0_82_dsc_1073_zps62bc7da6.jpg

Ik vind het nogal meevallen hoor ik vind je foto's er gewoon goed uit zien 🙂
Misschien een beetje spelen met de instellingen van je camera. ik ben ook nog steeds de goede instelling aan het zoeken op mijn camera maar deze kom je vanzelf wel een keer tegen 😛
Ik heb de mijne nu ingesteld op bewegende beelden en dit helpt enorm goed bij vissen die bewegen maar als je dan een foto maakt van een vis die stil zit is de kwaliteit ook niet om over naar huis te schrijven 🙂

Dus gewoon een beetje spelen met de instellingen dan kom je vanzelf de juiste tegen waar je de kwalitiet wel goed van vind 🙂

was dubbele post

Ik zal eens kijken,

zal vast wel betere foto's moeten/kunnen maken haha maar heb niet echt geduld ervoor moet ik eerlijk zeggen.

Hopelijk als eenmaal het bestand compleet is kan ik wat fraaie foto's maken.

Hopelijk kan ik binnenkort weer de camera lenen en meer oefenen. toch wat foto's gemaakt met een andere camera

318783mss_0_82_cimg3710.jpg

vind zelf er mooi de Klimop groeit door en over het hout heen (inmiddels ook uit het water)

Beter kan ik bijna niet met deze camera

615367mss_0_82_cimg3713.jpg

@mss:Lekker ruige inrichting zeg.Hou ik wel van en de vissen ook denk ik.Vind je foto's wel mooi hoor.Je hebt natuurlijk je beperkingen.Heb zelf ook geen dure spiegelreflex hoor.Als je soms wat pielt met de instellingen kan je ook mooie foto's maken hoor. :thumbs:

@uaruman, Enorm bedankt ja wilde zo 'ruig' mogelijk en met veel hout en blad, dit is wel gelukt enkel heeft me filter het er 'zwaar' mee moet hem om de 2 a 3 maanden even 'leeg maken'..

waterwaarden zitten precies goed dus daar ben ik wel weer blij mee.

Bestand qua vis is nog vrij klein, ben aan wachten op de oppervlakte vissen. Inmiddels ook een kap gemaakt van gaas,klimop,nep blad. dit dimt ook de verlichting iets waardoor het er nog iets ruiger,cooler uit ziet 🙂..Zwartwater biotoop idee zeg maar

@Stijn:Is je goed gelukt dat zwart water.Als je vind dat je filter het er zwaar mee heeft omdat je hem om de 2-3 maanden moet schoonmaken.Je moest eens weten om de hoeveel tijd ik mijn filter moet schoonmaken.Dan ga je echt lachen!! :!

nou vertel 😉..

Enkel kon ik het niet laten om toch wat planten erin te doen, wat bij een echt zwart water aquarium niet is (zoals ik begrijp).

en in verhouding ik heb 320L en jij denk rond de 2000L dus je zult inderdaad wel iets vaker verschonen en daar komt nog bij dat je qua cm ook nog meer vis hebt zitten.

Ik krijg enkel nog wat corydoras en copella erbij en thats it.

@mss:Heb een bioloog en een extern filter die 2000 liter per uur filtert.Meestal iets minder met vulling maar toch.Ik heb door 2 diffusors,eentje op de uitstroom van mijn pomp in de bioloog en eentje op de uitstroom van de externe pomp,een flinke circulerende stroming in de bak.Meeste vuil gaat dan van linksboven naar linksonder de externe pomp in.Maak elk weekend de pomp schoon.Bioloog is meer voor het biologisch evenwicht.Externe pomp meer voor zweefvuil.

Damn, Dat is inderdaad pas een filter systeem. Kom ik aan met 1 filter.

Van de week ga ik eens wat nieuwe foto's maken. en deze maand krijg ik de copella meinkeni binnen echt enorm benieuwd gezien het een soort (ondersoort) is die je niet vaak ziet. heb al een afdak gemaakt met bladeren mochte de Copella zin hebben en zich op hun gemak voelen hoop ik dat ze hier gebruik van gaan maken.

Nu nog de Corydoras uitzoeken maar denk dat ik voor de corydoras adolfoi gezien deze wel hout van beetje bladeren en iets wat donkere bak.

Copella arnoldi is toch de enige die boven water eitjes afzet? Of de meinkeni ook?

Wat ik begreep via Glaser, doet de meinkeni dit ook. Maar we gaan het zien

:EDIT: na mijn reactie kwam die van Ivo ineens te voorschijn

mss zei:
Ergens is er iets fout gegaan, Er staat dat om 09-06-2014 04:54 Ivo gereageerdt heeft enkel staat er geen nieuwe reactie van hun?
Staat boven jou bericht de reactie van Masch&Ivo om 4:54. Gezien het vandaag 9-6-2014 is staat er nog geen datum maar "vandaag".

[edit]Je hebt je bericht aangepast zie ik. zal deze van mij straks verwijderen.

mss zei:
:EDIT: na mijn reactie kwam die van Ivo ineens te voorschijn
Is jou reactie nu toevallig bij jou, de tweede reactie op een nieuwe pagina?

Nee is 1ste ivo dan mijn. Maar dat veranderde toen ik de reactie plaatste..

Even vraag, twijfel tussen Corydoras of een leuke cichliden enkel vind ik het moeilijk om te vinden wat nu wel en niet kan, gezien ik wel een diepe bak heb tegenover de standaard 80 Cm.

Iemand die buiten de Apisto's nog wat weet wat bij mijn bestand kan?

828487mss_0_82_dsc_1015_zps92bd2c68.jpg

Na het voeren, lekker vol vrouwtje

Bujurquina oenolaemus

Hopelijk wordt mijn topic nog bekeken. Filmpje kijk hem op HD.

Zijn nog jong en hebben nog niet hun volwassen kleur maar ben er erg blij mee.

971719_0_82_foto_3.jpg

683588_0_82_foto_8.jpg

zo 2 totaal plaatjes

Mooie bak Stijn. Ziet er heel natuurgetrouw uit!

Je weet hoe ik er zelf over denk. Weinig soorten in een bak. Ik zou Cory's ook niet mixen met cichliden, die komen elkaar ook bijna niet tegen in de natuur. Twee soorten cichliden zou wel kunnen gezien de afmetingen, mits ze niet te veel op elkaar lijken qua kleuren/bouw en niet beiden substraatbroeders of holenbroeders zijn, maar zelf zou ik het conflict niet opzoeken.

Corys komen er ook niet wat ik je al via whatsapp gemeld heb. Nu zoekende na een leuke holenbroeder voor erbij gezien de oenolaemus substraatbroeders zijn.

Hopelijk worden deze foto's wel gewaardeerd 😉...krijg het langzaam onder de knie

863422_0_82_img_6890.jpg

461878_0_82_img_6898.jpg

Ze zijn nog klein maar krijgen steeds meer kleur

En de andere bewoner

847915_0_82_img_6987.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan