Wat is er nieuw

Superfish Aqua30 (25l) van JensDB

• Onderwerp starter Onderwerp starter JensDB
  • Startdatum Startdatum
vervelend want in mijn topic over deze filter reageerde van de week nog iemand die zn filtertje nu wel geruisloos was en zn mening dus wilde herzien. Als je de bon hebt dan zou ik ermee teruggaan als het geluid echt hinderlijk is.

Ie is iets stiller maar nog steeds hoor je wat geratel, stoor er mij niet echt meer aan. Ik heb de bon nog ja, maar ben al met het aquarium zelf opnieuw naar de winkel moeten gaan (waterballet). De winkel is aan de andere kant van het land dus vind het niet de moeite om nogmaals naar daar te rijden. (Had 'em via de webshop besteld oorspronkelijk).

Hoi Jens,

Je nieuwe bak is lek?
Het aquarium vond ik een mooi ontwerp en leuk ingericht. Jammer.
Ik heb ook zo'n aquaflow pompje, inderdaad ratelen.
Ik heb het metalen asje ingevet met wat vaseline, hoor niets meer.

groetjes John.

Nou, hij was lek, John. Is ondertussen een week of twee geleden al omgewisseld. Bakje staat er bij zoals op de vorige foto 🙂 en kan ik eens proberen! bedankt voor de tip!!

Hoi Jens,

Laat nog even weten of het insmeren bij jou ook een succes is.
Ik had precies pagina twee gemist van jouw topic...
Ziet er leuk uit!

groetjes John.

Net radje ingewreven met aardig wat vaseline en is momenteel heel erg stil. Ben benieuwd of dat zo blijft! Alvast hartelijk bedankt voor de tip, John!

Dat is wel vetvrije vaseline hoop ik??
Ik heb zo n potje vanuit het ziekenhuis en dat is ook prima vaseline en zuurvrij.

Geen idee, gewone vaseline... Het merk vaseline zelf. Waarom?

Tja ik had ergens begrepen dat het wel zuurvrije vaseline moet zijn dacht ik maar ik ben er ook niet zo in thuis hoor.
Bertus weet dat vast wel 😉

Waterwaarden zijn goed en zit er aan te denken om de eerste bewoners te gaan toevoegen. Zit echter wel met wat draadalg, wat kun je hier tegen doen? 🙂

Denk dat het gewoon 'opstartalg' is... Maar moet ik hier iets tegen doen? Voed ik mijn planten teveel?

938637jensdb_0_85_download.jpg

195781jensdb_0_85_download.jpg

573732jensdb_0_85_download.jpg

Dat gaat weg als alles goed op orde is. Niks aan doen dus.

Wat is er dan nu nog niet goed? Zondag heeft ie vier weken ingedraaid 🙂 zou je aanraden om er al garnalen in te steken in de loop van volgende week of nog niet?

Ik zag de waarden in je andere topic en die lijken verder goed. Anders wacht je nog een week voor de zekerheid.
De opstartalg wil weleens langer aanhouden hoor maar dat gaat wel weg.Ik dacht wel Staghorn te zien in je bak. dat zijn een soort algjes die op een gewei lijken oftewel vertakt zijn.
Draadalg zie ik zo niet.
Je bak draait net dus de opstartalg zal wel goedkomen hoor.

jessicapilon zei:
Ik zag de waarden in je andere topic en die lijken verder goed. Anders wacht je nog een week voor de zekerheid.
De opstartalg wil weleens langer aanhouden hoor maar dat gaat wel weg.Ik dacht wel Staghorn te zien in je bak. dat zijn een soort algjes die op een gewei lijken oftewel vertakt zijn.
Draadalg zie ik zo niet.
Je bak draait net dus de opstartalg zal wel goedkomen hoor.

Nou, het zijn twee verschillende bakjes he. Hier is er enkel bruine alg te bemerken die van de ene plant naar de andere fijne draadjes spannen precies. Wordt eigenlijk wel erger, was een week geleden zo erg nog niet. Maar dan zal het wel weg trekken zeker 🙂

Wordt met de dag erger, trekt het vanzelf weg of wat moet ik doen? Voeg ik teveel voeding toe?

Kun je een duidelijke close up maken want bruinalg trekt geen draadjes namelijk maar dat is meer een bruine vettige laag.

Bij deze een zij-aanzicht, waar je het wel goed ziet, de draadjes die de alg vormt...

1rup3d.jpg

Kun je dat heel makkelijk eraf vegen/pakken misschien of zit het echt vast aan het blad??

Vrij makkelijk eraf te vegen met mijn vinger...

Dacht ik al want ik herken het van een jaar of 3 geleden toen ik het zomaar en opeens in de meterbak had. Ik zoog het steeds weg en na enige tijd bleef het weg.
Ik weet niet wat het is en wellicht dat de experts dat weten zoals Backplay.

Nou, maar schadelijk voor vissen/garnaaltjes is het niet denk je?

Dat zei Backplay ook al, ga het weg proberen halen 🙂

Zo, Synedra is verwijderd, het filter wat bijgesteld en de plantjes weer wat gesnoeid. Verder ook een waterverversing van 50% gedaan. Zo staat mijn bakje er nu bij.

5120ld.jpg

Bedankt Peter!

JensDB zei:
Oke, momenteel zit ik met een aantal opties voor dit bakje (35 x 22,5 x 41,5). Wil er toch graag ook een vis (of meerdere kleintjes) insteken.

Optie 1:
Koppel cambarellus diminutus
1 betta splendens man

Optie 2:
Groepje (6 stuks?) boraras briggitae
25 crystal red garnalen

Optie 3:
Koppel dario dario
25 crystal red garnalen

Optie 4:
Groepje (6 stuks?) danio margaritatus
25 crystal red garnalen

Graag opmerkingen/tips 🙂 zal dit ook nogmaals onder samenstelling visbestand plaatsen.

als je perse visjes erbij wil zou ik voor optie 2 gaan

Zielig om daarin Boraras of Danio's te doen die het overduidelijk beter doen in een grotere bak met een stuk of 15 soortgenoten. Ze zijn dan veel actiever en "spelen" leuk met elkaar.

Optie 1 lijkt mij wel te kunnen lukken.
Zou dan wel een bettamannetje nemen met kleine/"normale" vinnen zodat deze prettig kan zwemmen en geen stukken vin gaat missen door de dwergkreeftjes.

Mis eigenlijk nog een opmerking over cabomba... slakkengif (en dat dit opgeslagen kan zijn in de plant zelf, wat na snoeien weer afgegeven kan worden aan het water (meen afgelopen maand ergens hier gelezen te hebben)).

Als je de duurdere garnaaltjes neemt als CR, misschien een idee om die eruit te kiepen, tenzij je de gok durft te nemen.

Nou dat is het eerste dat ik daar van hoor... Wat voor vereisten heeft de CR garnaal nog? Qua temperatuur, water waarden, ...

JensDB zei:
Dat zei Backplay ook al, ga het weg proberen halen 🙂

Haha, ik had het ook van hem omdat ik het niet herkende had ik het dus ook al aan hem gevraagd 😀.

Balkje ziet er weer fris uit zo.

Cr kun je houden vanaf een graad of 19 maar welke waarden is afhankelijk van welke gradatie je neemt en waarop ze zijn gekweekt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan