Wat is er nieuw

superfish cornerflow 400

karin

Well-known member
Lid geworden
9 oktober 2024
Leeftijd
41
Iemand ervaring met dit filter? Staat sinds vandaag te draaien. Ik vind m erg veel geluid maken. Niet zo gezellig in de woonkamer.
Weet iemand of dat zo hoort.

Bijlagen

• 20260717_001027.mp4
    23.7 MB
Ik ken dit filter niet maar dit zal niet normaal zijn. Er kunnen denk ik 3 dingen spelen, of een combinatie.

• Lucht in het filter
  • Resonantie
  • Nog geen biofilm op/rondom de rotor

Om lucht te verwijderen zou je het filter kunnen kantelen. Biofilm ontstaat na verloop van tijd zelf. Wat betreft resonantie zou je met “trial and error” kunnen proberen om iets te veranderen.

Eventueel zou de rotor beschadigd kunnen zijn maar dat verwacht ik met een nieuw filter niet.

Evt kijken of het rotortje goed op z'n plek zit. Verder inderdaad de punten die Nicole noemt.

Het is met die kleine filtertjes ook wel een beetje een loterij hoor. 🙈 Er zitten er veel tussen die brommen, de ene wat meer dan de andere. Dat kan weggaan na verloop van tijd, of na aanpassingen....

Heb m net even opengehaald en onderwater weer in elkaar gepuzzeld zodat er geen lucht meer in zou moeten zitten. Rotertje zag er goed uit. Waterpeil iets hoger zodat de spraybar dieper in het water ligt. Nu is het geluid al een stuk minder. Ik heb wel het idee dat het ook iets te maken heeft met resonantie. Als ik de glasplaat verschuif, strakker of minder strak op de kabels dan hoor je verschil. Ook als ik m vasthoud. Hang ook met haakjes aan de wand, dus op zich logisch dat één en ander trillingen doorgeeft.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan