Wat is er nieuw

Superfish home 65 (JohanvRossum)

JohanvRossum

New member
Lid geworden
4 maart 2025
Leeftijd
33
Hallo allemaal,

Heel vroeger een 60 liter bak gehad die ik helaas weg moest doen toen ik op mezelf ging wonen. Nu wil ik toch een nieuwe bak beginnen om samen met de kids wil onderhouden.

Samen met hun een superfish home 65 gekocht. Vandaag heb ik de achterkant zwart geschilderd voor een mooier contrast en alles ingericht. Voor het gemak hebben we er een led controller op gezet voor goede licht tijden.

Ook komt er nog een mooi stuk kienhout in alleen deze begon te drijven dus die staat nog apart in een bak met water.

Ons plan is eigenlijk een betta of guppen. Of misschien alleen wat garnalen.

We gaan nu eerst de bak lekker laten indraaien. En hoop hier een mooi en leuk foto album te creëren.

Bijlagen

• IMG_2673.jpeg
    IMG_2673.jpeg
    3 MB · Weergaven: 17
  • IMG_2669.jpeg
    IMG_2669.jpeg
    1.3 MB · Weergaven: 15
  • IMG_2650.jpeg
    IMG_2650.jpeg
    2 MB · Weergaven: 11
  • IMG_2649.jpeg
    IMG_2649.jpeg
    2.4 MB · Weergaven: 16

Aah leuk, samen met de kinderen ook.
Benieuwd wat er uiteindelijk in komt :))

Altijd leuk samen met de kinderen, die van mij kan ook al niet wachten tot 't aquarium klaar is voor vis.
Als ik een klein tipje mag geven - als je het grind aan de voorkant wat lager maakt en hoger naar achter, krijg je meer diepte-effect. En ik zou wat snellergroeiende stengels toevoegen, dat helpt bij de balans. Als dat plantje helemaal rechts vooraan een java varen is, hoort de rizoom (wortels zegmaar) niet in de grond, dat vinden deze en andere epifyten doorgaans niet fijn.

Leuk om weer met de hobby bezig te zijn! Veel plezier er mee. Ik vind het alleen jammer dat het filter zoveel ruimte inneemt. Als het een open bakje blijft, zou je naar een “hang on the back” filter kunnen kijken, kosten bij Amazon niet veel.
Nog een bosje snelgroeiende stengelplanten en gaan met die banaan.

bedankt voor de leuke reacties. we willen inderdaad wat meer diepte nog creëren maar wachten ook even tot we het kienhout erin kunnen doen. Ook hadden ze bij de speciaalzaak niet veel plantjes meer waardoor we tot deze keuze zijn gekomen. Vrijdag krijgen ze weer een nieuwe lading dus dan gaan we de bak een beetje schipperen.

helaas is het filter stuk wel groot maar wij vonden het wel mooi weg gewerkt. En de bak zelf paste mooi bij ons interieur.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan