Wat is er nieuw

SuzanneM's Superfish Home 60

• Onderwerp starter Onderwerp starter SuzanneM
  • Startdatum Startdatum
Vandaag was het tijd voor de eerste waterwissel en de verhuizing van de appelslakken naar het nieuwe aquarium.
Gelijk maar even wat gesnoeid. :daisy:
Geprobeerd om een drakensteen in 2-en te hakken om hierop de javavaren te binden maar dat is niet gelukt. Van de week maar even kijken of ik ergens iets anders kan vinden om ze op te binden, ik heb ze nu nog in het grind gelaten.

Hoe vanmorgen de bak erbij stond
DSCN5158.jpg

Na wat snoeien en de waterwissel
DSCN5167.jpg

De appelslakjes oververhuisd en ze weinig gezien
(in de kleine BiOrb was het soms al zoeken...)
DSCN5162.jpg

Chet de appelslak sjeesde door de bak heen...
Gelukkig ligt mijn camera dichtbij :foto:

DSCN5172.jpg

DSCN5171.jpg

DSCN5169.jpg

DSCN5175.jpg

Toch maar beter mijn aquariumruiten aan de onderkant schoonmaken.

Begin de slakjes steeds leuker te vinden 🙂

DSCN5176.jpg

DSCN5183.jpg

DSCN5185.jpg

DSCN5188.jpg

DSCN5190.jpg

Ik heb nog wel wat slakken Suzanne en ze zijn ook nog in het wit erbij roze en paarse en blauwe
geteld wordt 1 a ppelslak per 10ltr water

@ Richvio, het zijn twee verschillende @slakjes, goed kijken 😉

Hoi Patty, dat is er aardig van je maar ik wil geen appelslak 'plaag' en ben al blij als deze later niet gaan voortplanten, anders zal ik er 1 moeten omruilen/wegdoen. 🙁 Hoewel zo'n blauwe ook mooi is....hihi

Als je de eitjes in het water of in de vriezer doet komen ze niet uit hoor en ja heb nog mooie blauwe en witte

Update, gisteren mijn aquariumwater laten testen en de waardes (nitriet/nitraat) waren goed. Gelijk een 6tal Rasbora Galaxy's meegenomen. Zijn (nog) erg schuw en klein 🙂
Gisteren en vandaag weer wat foto's genomen. :foto:

Chet en Turbo de appelslakjes doen het nog steeds goed. 😀
DSCN5192.jpg

DSCN5193.jpg

Aquariumplantjes gaan ook lekker, groeit allemaal lekker door
DSCN5203.jpg

DSCN5205.jpg

DSCN5206.jpg

En de nieuwste bewoners, de Rasbora Galaxy
DSCN5204.jpg

DSCN5217.jpg

Aquarium vanmorgen water ververst en wat gesnoeid
DSCN5209.jpg

mooi hoor! ik heb zelf dezelfde bak alleen dan in een 40 liter formaat voor garnalen, en het blijft een mooi design. en leuk die rasbora's en appelslakken!

Dank je, ik hoop wel dat de Rasbora Galaxy's nog iets groeien, als ik op de bank zit zie ik ze haast niet, hihi.

Vandaag nog wat plantjes binnen gekregen, ik wou namelijk wat kleur erin dus een mooie rode plant besteld, een paar drijfertjes en wat waterpest.
DSCN5222.jpg

Camouflage slak 😉
DSCN5225.jpg

DSCN5226.jpg

De Rasbora Galaxy's vonden wat extra planten ook wel leuk
DSCN5227.jpg

DSCN5228.jpg

Wekelijkse update.
Zondags is waterwissel/schoonmaak dag.
Vanmorgen vroeg, voor de schoonmaak
DSCN5236.jpg

DSCN5238.jpg

DSCN5239.jpg

DSCN5240.jpg

Vandaag ook nieuwe bewoners opgehaald
Ruim 2 uur laten acclimatiseren, met elke half uur een eetlepel water erbij
DSCN5243.jpg

DSCN5244.jpg

Eenmaal losgelaten in het aquarium kwamen ze met een klein kwartiertje al lekker rondstruinen. Er is genoeg te doen voor ze 😀

DSCN5245.jpg

DSCN5250.jpg

DSCN5252.jpg

De Rasbora Galaxy's zwemmen alle 6 ook nog vrolijk rond en zijn al een stuk minder schuw. Helaas willen ze vandaag niet fatsoenlijk op de foto....
DSCN5259.jpg

Chet de appelslak kijkt humeurig, nog meer bewoners, nog meer delen...
DSCN5264.jpg

DSCN5266.jpg

DSCN5271.jpg

Totaaltje met alle erin bewoners:
2x paarse appelslakken
6x Rasbora Galaxy
10x Sakura garnaal
DSCN5273.jpg

Leuk bakje en erg leuk ingericht.
Zie alleen bij het interne filter een vrij grote sleuf, waar dient deze voor?

Zeker een mooi ingericht bakje. Waar die sleuf voor dient is mij ook niet duidelijk hoor. Ik heb dezelfde bak ook gehad namelijk. Ik denk om de stroom van de filter te kunnen regelen misschien????

Lijkt mij een erg grote sleuf voor de regeling.
Die zou volgens mij niet over de hoogte hoeven te lopen.

Geen last van klem zitten of verloren garnalen?

Thanks! 😀

Filter heeft zo'n regelpen wat iets uitsteekt. De sleuf naar beneden is om het filter te kunnen plaatsen met deze regelpen in het midden. ��nmaal geplaatst kun je deze naar links - rechts schuiven. Bij mij staat ie dus op links (minst sterke) en dat vindt ik al te hard eigenlijk....

Garnaaltjes zitten er pas sinds gisteren middag in, maar het is zeker iets wat ik in de gaten ga houden.

Ik dacht al dat het voor dat regelaartje was ja.
Ik had zelf de binnenfilter buiten dat compartiment en de openingen met watten afgedicht omdat ik er garnalen in had zitten en deze steeds in dat compartiment zaten.
Ik heb het bakje daarom ook van de hand gedaan inmiddels. Voor garnalen heb ik liever een qube dus.

Jouw bak mag er ook wezen hoor! Gaaf design idd. Wou zeggen, mss wat rode planten erbij; je was me voor 😀

[size]De derde poging om te reageren, safari loopt steeds vast.....[/size]

Ja, de bak wordt steeds kleurrijker met de plantjes en zijn bewoners. 😀

Vandaag voor de sakura's speciaal wat komkommer gesneden en met kokend water even laten weken. Alleen kijken ze er niet naar om.....ze zijn van huis uit vers geplukte brandnetel gewend dus ik denk dat dit te min voor ze is 😉

Maar gelukkig kunnen Turbo&Chet het wel waarderen
DSCN5279.jpg

En geen dode sakura vandaag gevonden dus ze hebben de verhuizing van hun oude verblijf naar het nieuwe goed doorstaan 😀 Ze zijn echt leuk! Er is nu echt van alles te zien in de bak :foto:
DSCN5281.jpg

Mooie foto s hoor. ik schil enkel de komkommer en snij het dan in plakjes. Verder doe ik het niet eerst in heet/kokend water.
Niet te lang laten liggen hoor want de KK vervuild erg snel je water namelijk.

Mooie bak hoor!
Die roze appelslak :smitten: blijven prachtige beesten.

Dank jullie!
Ik heb inderdaad de komkommer maar een paar uurtjes erin gelaten voordat het in snot veranderde.

Vandaag een poging gedaan om de Rasbora Galaxy's op de foto te krijgen, dat is een aparte tak van fotograferen volgens mij.... :foto:
DSCN5296.jpg

DSCN5294.jpg

DSCN5311.jpg

DSCN5315.jpg

En deze garnaal stond er zo mooi bij, die vroeg er gewoon om
DSCN5337.jpg

Je bakkie ziet er gaaf uit je appeltjes zijn goed gegroeid moet ik zeggen en ja komkommer is war ze hier verzot op zijn dus is dat niet iets apparts

Mooiw foto s Suzanne.
ja met komkommer moet je altijd even oppassen dat het geen snot wordt.

Wekelijkse update :foto:

Foto's van het aquarium.
Voor de schoonmaak/waterwissel
DSCN5340.jpg

DSCN5342.jpg

DSCN5343.jpg

Schoner en gesnoeid
DSCN5345.jpg

DSCN5347.jpg

DSCN5348.jpg

DSCN5354.jpg

DSCN5369.jpg

De beestenboel
DSCN5355.jpg

DSCN5357.jpg

DSCN5360.jpg

��n van onze 4 katten
DSCN5346.jpg

DSCN5363.jpg

DSCN5371.jpg

DSCN5372.jpg

DSCN5382.jpg

DSCN5388.jpg

Mooi aquarium en leuke bewoners. Ik vind het vooral mooi hoe je de stenen precies om het filterhuis neergelegd heb. Echt een slimme oplossing om dat een beetje weg te werken!

Dank je, nu hopen dat ik de braziliaanse klimop er mooi voor gegroeid krijg zodat het filterhuis helemaal weg gecamoufleerd is.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan