Wat is er nieuw

Tanganyika ripariumpje van Nilo1804

nilo1804

~
Forumleiding
AquaForum Donateur
Lid geworden
5 januari 2012
Leeftijd
27
Tijd voor wat nieuws in mn 60cm bakje. Ik wilde graag iets anders dan t ZA riparium die er tegenover staat. Wel ga ik bij dit bakje weer voor een ripariumstijl. Deels omdat ik het mooi vindt, maar ook om het nitraat hopelijk onder controle te houden.

Qua techiek is het een standaard 60x30x30 bakje, een Twinstar 600C met dimmertje (5,5u per dag op max 6%~2,4lumen/L), JBL402e filtertje en verwarming met Inkbird op 25graden. Verder zit er 15-20kg breuksteen in, 5 grote slakkenhuizen, wit zand en nog wat Microsorum pteropus 'Windeløv'. Daarnaast komen er ook wat niet biotoopcorrecte sierslakken in (en ik twijfel er nog over om 1 ancistrus hierin te laten uitgroeien tot ik 't geslacht kan zien). Boven water een Neprolepsis varen (soort van semi biotoop correct). Misschien komt er nog een varen of grassig plantje bij.

Wat betreft het visbestand ben ik er nog niet helemaal uit. Ik wist wel dat ik geen slakkenkerkhof wilde dus daarmee vallen multis en simis af. Op het kanshebberslijstje staan nu nog;
N. caudopunctatus
A. compressiceps sp. sumbu shell
N. occelatus gold
L. meleagris
L. kungweensis

Ik twijfel vooral tussen de eerste twee, waarbij ik de N. caudopunctatus mogelijk wat groot vind voor een 60cm en de Altolamprologus heb ik eerder naar gekeken en die vond ik toen wat saai, al waren die in de LFS waarschijnlijk zeer gestrest want op YouTube staan wel mooie actievere filmpjes. Vrijdag maar eens bij Verduijn kijken.
IMG_6409.jpeg

IMG_6410.jpeg

Ziet er goed uit Niels 👍.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan