Wat is er nieuw

Thatlady's meterbakje

• Onderwerp starter Onderwerp starter thatlady
  • Startdatum Startdatum
T

thatlady

Guest
Twee maanden geleden konden aquaria me totaal niet boeien, en nu is dan toch het virus overgeslagen... Deze bak staat nu zo'n twee weken te draaien.

PMWh_3TrobA6HLGVM1J-9pvahrIC4CWZ.jpeg

Er zit een Eheim experience 150 filtertje onder en de bak is een Eheim aquapro 180.

Mochten jullie tips & tricks, op- of aanmerkingen hebben hoor ik het graag 🙂 Voor zo'n 'eerste'* bakje ben ik er best blij mee!

[size]'Eerste' omdat ik begon met en 60L bakje, maar toen ik een mooie deal tegenkwam op marktplaats voor deze kon ik het niet weerstaan 😉 [/size]

Je had eigenlijk een paar weken moeten wachten met de visjes. Eerst moeten er genoeg bacteri�n in bodem en filtermateriaal groeien om je aquariumwater gezond te houden. Na een week of drie krijg je een 'nitrietpiek', en daar kunnen je visjes van doodgaan.

Mijn eerste bak (die van 60L) heeft ruim 3 weken ingedraaid, daarna nog een week of anderhalf gedraaid met 5 corydoras panda erin. Ik heb gisteren nog een nitrietmeting gedaan ter controle, die was 0,0 mg/l 🙂

Er zitten dus 5 corydoras panda in, 5 diamantzalmen, een stuk of 18 neon tetra's en een rits anatome helena die druk eitjes hebben lopen leggen op het kienhout.

Mooi hoor!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan