De gestreepte barbeeltjes zijn nu met z'n tienen. Drijvend voer pakken ze niet en zinkend voer pakken ze ook niet omdat andere vissen sneller zijn. Ze storten zich wel met z'n allen op tabletjes op de bodem (ooit gekocht voor de otocincli maar die hoeven ze niet). Het zandstrandje was bedoeld om corydoras te gaan houden, maar ik ga daar denk ik vanaf zien. De otocincli gaan er graag op liggen als het donker wordt en als kleine corydoras voer willen pakken leggen ze het waarschijnlijk af tegen de barbeeltjes.
Nu heb ik:
8 waaierstaartguppen (boven)
5 chinese danio's (boven/midden)
10 vijfstreepbarbeeltjes (midden/bodem)
7 otocincli (bodem/zijkant)
Dit zijn allemaal kleine en vredelievende visjes (de guppen zijn het drukst en grootst). Gaat heel goed samen en ze lijken het allemaal naar hun zin te hebben in de bak. Er is geen uitval geweest in de eerste maanden.
Er zou op zich nog iets bij kunnen (maar niet teveel). Is er misschien een rustige wat grotere vis die zich in het midden ophoudt en die je in een koppeltje of hooguit drietal kunt houden en die de rest niet lastigvalt? En die bij een temperatuur van hooguit 22 graden in de winter kan? Aquarium is 190 liter/max ong 80 cm zwemruimte. Het heeft veel verstopplekken (planten, rotsen, hout).
Of zou het teveel worden? In dat geval kan ik er een paar barbeeltjes en chinese danio's bij zetten en is het ook goed (en oogt het misschien wat rustiger).