Wat is er nieuw

Trigonostigma Heteromorpha vs Espei

Ronald_J

Well-known member
Lid geworden
12 september 2021
Leeftijd
48
Hallo allemaal,

We hebben een bak van 40x40x100cm. Op dit moment hebben we een schooltje paracheirodon stimulans en een kleine school Cherry barbelen. Deze zijn nu langzaam aan het uitsterven. In plaats van ze aanvullen denken we aan weer iets anders proberen.

Ik zou graag nog wat meer weten over de Trigonostigma Heteromorpha en Espei.
Wat zijn de verschillen in gedrag? Ik meen me te herinneren dat een van beiden meer samen schoolt dan de andere? Zijn er nog andere duidelijke verschillen in gedrag?

Welke temperatuur is fijn voor ze? Op dit moment hebben we de bak op 23,5 graden. Dat zou evt een beetje hoger kunnen.

Een voordeel van de Espei zou kunnen zijn dat de school wat groter kan zijn. De heteromorpha lijkt weer iets kouder te kunnen en wat hoger te worden. Weet iemand hoe hoog ze worden?

Wat zou een mooi aantal kunnen zijn? Zolang er nog wat cherries zijn zou ik niet al te groot willen beginnen. Maar er zijn er al een paar zichtbaar oud en gammel, dus die maken het waarschijnlijk niet zo lang meer.

Filter is een Eheim 4+ 350 met voorfilter pot van Sera. Die moet best wel wat aankunnen.

Ik heb er geen ervaring mee, in de winkel vind ik de espei iets feller van kleur. Schijnt dat deze ook beter schoolt dan de heteromorpha. Al op aquainfo gekeken?

Ja. Daar vind ik wel een vergelijk tussen de heteromorpha, espei en hengeli qua vorm en formaat. Maar over gedrag staat er weinig specifieks.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan