Top.m@rcel, dr is over nagedacht ja, via het hout wat wat in t water staat, en langs de lavastenen kunnen ze ook omhoog.
Top.m@rcel, dr is over nagedacht ja, via het hout wat wat in t water staat, en langs de lavastenen kunnen ze ook omhoog.
Dank oe wehDa hej mooi doan
Lekker kikkerbilletjes eten John. Of ik geef ze aan Annemarie. 😜Leuk Albert en wat ga je met ze doen als ze volwassen worden?
Dan post ik nog ff een tijdje door met foto’s en zo om er nog meer te kietelen..Heel gaaf, Albert!
Dankzij jou en Annemarie begint het reptielenvirus hier ook weer te kriebelen...
In het verleden had ik een tropisch terrarium met Lygodactylus picturata en een woestijn aquarium met luipaardgekko's. Ooit komt er wel weer iets, tot die tijd geniet ik mee van jouw bak.Dan post ik nog ff een tijdje door met foto’s en zo om er nog meer te kietelen..
Hagedissen en leguanen en aanverwante dieren heb ik niks mee. vooral het plant en mossen gebeuren vind ik mooi. Proberen een stukje regenwoud na te bootsen.In het verleden had ik een tropisch terrarium met Lygodactylus picturata en een woestijn aquarium met luipaardgekko's. Ooit komt er wel weer iets, tot die tijd geniet ik mee van jouw bak.
Ja, dat vind ik ook erg mooi hoor, mijn daggekko bak had ook schitterende planten, maar moest ze weg doen wegens verhuizing naar een zolderkamer waar geen huisdieren toegestaan waren.Hagedissen en leguanen en aanverwante dieren heb ik niks mee. vooral het plant en mossen gebeuren vind ik mooi. Proberen een stukje regenwoud na te bootsen.
momenteel is de temperatuur 26 graden en luchtvochtigheid overdag 80/85% en snachts 100%.
ben nog zoekende naar mooie bloeiende kleine orchideeën. Staan nu een paar bloeiende Begonia’s in, wel klein bloemig natuurlijk.
om een constante voorraad te houden moet je geregeld nieuwe kweek opzetten, inderdaad uit deze pot wat overzetten in een nieuwe, zodra in deze maden uitkomen. Is afhankelijk vd temperatuur waar je de kweek bewaart. Staat hier in de bijkeuken. Wel is het verstandig om af en toe nieuwe te halen vd kweker om evt. mijt tegen te gaan in de kweek. ik gooi de inhoudt vaak weg als er veel dode vliegjes in komen of wanneer het gaat stinken of schimmelen. Ook afhankelijk van hoeveel je voert.Drukke bedoening in zo n potje en hoelang kun je dat mengsel erin goedhouden eigenlijk? En als je een nieuwe kweek moet opzetten dan doe je in dat nieuwe potje een paar vliegjes uit de oude kweek?
Ze leven inderdaad op dat breitje op de bodem. Is een soort havermout met nog wat meer toevoegingen, ik doe er soms wat ketchup door of een scheutje ranja of rode wijnOk, interessant en wat voer je ze dan want ik dacht dat ze hun eten uit die brei op de bodem halen net als bij microwormen bijvoorbeeld.
Nou dan zingen de vliegjes ook als het goed is😆Ze leven inderdaad op dat breitje op de bodem. Is een soort havermout met nog wat meer toevoegingen, ik doe er soms wat ketchup door of een scheutje ranja of rode wijn
Dutch rana heeft een aantal mooie soortjes! Ik kreeg er zelfs 1 opgestuurd die al bloempjes had.ben nog zoekende naar mooie bloeiende kleine orchideeën.
Dit is niet van de Leucomelas. Die doen (nog niks)gaaf zeg, hoop dat ze hier ook gaan kweken...
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.