Normaal meng ik me niet in discussies maar nu doe ik het toch maar even...
Zonder met een vingertje naar iemand te wijzen vindt ik dit meer op verzamelwoede lijken dan een hobby waarin iedereen zijn/haar vissen zo goed en zo kwaad mogelijk het beste leefmilieu wil geven aan de vissen in zijn/haar aquarium.
Het valt me ook op guppy, dat jij heel veel vragen stelt over kweken altijd, hoe snel een vis zich voortplant ed, over platy's guppen en nu weer molly's. Goed dat jij die vragen stelt maar ik denk dan meteen, je bak is al mega overbevolkt (wat je zelf berekent hebt 175 liter aan vis in een 60l bak) en dan nog lijkt het of je verder wilt blijven kweken. Je hebt toch al een adres voor het jonge grut zeg je zelf.
Het wilt ook niet zeggen dat als een vis zich voortplant dat die vis zich goed voelt. Vissen doen nou simpelweg niks anders dan zwemmen, poepen, eten en voortplanten.
Ik vindt ook dat als iemand oud genoeg is om een aquarium te hebben, ook oud genoeg is om verantwoordelijkheid te nemen voor zijn/haar aquarium.
Je hebt er nu eenmaal teveel, mede door jezelf, mede door je ouders, neem de verantwoordelijkheid voor je vissen door er weg te doen anders zie ik de toekomst voor je vissen heel somber in, vissen zijn levende wezens met een hartje en kleine hersentjes die ook kunnen denken en voelen. Liever even boze ouders dan maar dan een overvol aquarium.