Halo iedereen,
Mijn vrouwtje van de Apistogramma panduro eet al een paar dagen niet. Dit is heel vreemd omdat ze altijd het meeste at van alle vissen. Ook heb ik haar 1x zien schuren... Maar echt zeker niet constant.
Wat is je bakmaat ?
Rio 240, 1.20x40x40
Wat zijn je waterwaarden ?
PH 6
KH 2
Gh: laag, moeilijk te meten
No2 0
No3 5
Po4: 1
Welke filter gebruik je en hoeveel debiet geeft deze.
Ehm, heb 2 filters erop staan. Een kleintje met alleen maar turf en een grote Eheim 2215 Classic. Ca. 620 liter per uur. Is wat aan de lage kant maar deze wordt dan ook vervangen.
Om de hoeveel tijd ververs je water en welke hoeveelheid is dit dan?
Ik ververs elke week op woensdag 2 emmers. Dit is zo'n 15%. Zo weinig omdat dan het verval in PH niet te groot is.
Om welke vis(sen) gaat het ?
Vrouwtje van de Apistogramma panduro (nakweek). Ze baltst nog steeds met haar man en had 1,5 week terug nog jongen.
Wat zijn de medebewoners ?
1x man panduro
3x Apistogramma bitaeniata WV
En wat Farlowella acus en Lanceolata's. Heel niet zo veel.
Heb je iets veranderd aan het aquarium de laatste tijd ?'
Niets.
Wat is het ziektebeeld ? (beschrijf het zo precies mogelijk)
Eet niet, heb haar 1x zien schuren. Heeft wel nog steeds interesse in het mannetje maar gaat niet meer achter de bitaeniata aan. Ze oogt wat traag en sloom, aan het uiterlijk is helemaal niets te zien. Geen vage plekken of wazige ogen. Ze gaat trouwens wel naar het eten, maar hapt er niet naar, een enkele keer wel. Dan spuugt ze het uit.
Het vreemde is dat de Apistogramma bitaeniata wildvang is, dus (over het algemeen aangenomen) kwetsbaarder en zij hebben, zo ver ik het kan zien, nergens last van.
Wat heb je al gedaan om het te verhelpen ? (evt medicijngebruik etc)
Niets
Hoelang heeft de vis het al ?
Enkele dagen.
Heb je de vis al lang ? of betreft het een nieuwe vis ?
Ik denk ongeveer een jaar.
Heb je een foto van de symptomen?
Nee, er zijn namelijk geen symptomen te zien verder.
Alvast bedankt,
Michiel
Mijn vrouwtje van de Apistogramma panduro eet al een paar dagen niet. Dit is heel vreemd omdat ze altijd het meeste at van alle vissen. Ook heb ik haar 1x zien schuren... Maar echt zeker niet constant.
Wat is je bakmaat ?
Rio 240, 1.20x40x40
Wat zijn je waterwaarden ?
PH 6
KH 2
Gh: laag, moeilijk te meten
No2 0
No3 5
Po4: 1
Welke filter gebruik je en hoeveel debiet geeft deze.
Ehm, heb 2 filters erop staan. Een kleintje met alleen maar turf en een grote Eheim 2215 Classic. Ca. 620 liter per uur. Is wat aan de lage kant maar deze wordt dan ook vervangen.
Om de hoeveel tijd ververs je water en welke hoeveelheid is dit dan?
Ik ververs elke week op woensdag 2 emmers. Dit is zo'n 15%. Zo weinig omdat dan het verval in PH niet te groot is.
Om welke vis(sen) gaat het ?
Vrouwtje van de Apistogramma panduro (nakweek). Ze baltst nog steeds met haar man en had 1,5 week terug nog jongen.
Wat zijn de medebewoners ?
1x man panduro
3x Apistogramma bitaeniata WV
En wat Farlowella acus en Lanceolata's. Heel niet zo veel.
Heb je iets veranderd aan het aquarium de laatste tijd ?'
Niets.
Wat is het ziektebeeld ? (beschrijf het zo precies mogelijk)
Eet niet, heb haar 1x zien schuren. Heeft wel nog steeds interesse in het mannetje maar gaat niet meer achter de bitaeniata aan. Ze oogt wat traag en sloom, aan het uiterlijk is helemaal niets te zien. Geen vage plekken of wazige ogen. Ze gaat trouwens wel naar het eten, maar hapt er niet naar, een enkele keer wel. Dan spuugt ze het uit.
Het vreemde is dat de Apistogramma bitaeniata wildvang is, dus (over het algemeen aangenomen) kwetsbaarder en zij hebben, zo ver ik het kan zien, nergens last van.
Wat heb je al gedaan om het te verhelpen ? (evt medicijngebruik etc)
Niets
Hoelang heeft de vis het al ?
Enkele dagen.
Heb je de vis al lang ? of betreft het een nieuwe vis ?
Ik denk ongeveer een jaar.
Heb je een foto van de symptomen?
Nee, er zijn namelijk geen symptomen te zien verder.
Alvast bedankt,
Michiel