Wat is er nieuw

Vis ligt op zn kant, veel moeite met zwemmen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rosette
  • Startdatum Startdatum
R

Rosette

Guest
Hey!

ik heb een platy vis die sinds een weekje haast niet zwemt. Ik zag hem vaak uitrusten in de planten of op de filter, ik heb hem apart gedaan, wat ik weet niet wat het is en of het besmettelijk is... maar eerst lag hij veel op de bodem en ademt heel snel, maar sinds kort ligt hij helemaal op zn kant en moet heel veel moeite doen om recht op te komen en is snel moe. De waterwaarden zijn goed, en andere vissen (nog drie platys, wat guppys en een paar tetra's en twee algeneters) hebben helemaal nergens last van. Ik heb het water laast nog voor ong 70% verschoond, dus daar kan het ook niet aan liggen... mijn bak is 60x30x30, 54 liter..

Ik hoop dat iemand weet wat dit is en of er nog wat tegen te doen valt!

Heb je een foto van de vis Rosette?

Hoelang draait het bakje? Waarom 70 %???

70% omdat het water misschien te vies was...
hoelang draait welk bakje?? filter?? 24/7

hoe zet je foto's in je bericht??? ben hier net nieuw namelijk...

Hoe lang draait je aquarium? En wat zijn je waterwaarden??
Hoe vaak en hoeveel ververs je het water normaal?
Waar zit de vis nu in, apart in een aquarium??
Foto van de vis zou handig zijn, is de vis dik/dun, zie je beschadigingen of plekken, staan de schubben uit??

227934rosette_0_82_img_20140514_170645.jpg

787733rosette_0_82_img_20140514_170421.jpg

mijn aquarium draait al iets van een jaar. ik heb de waterwaarden laten testen bij de dierenwinkel en die waren gewoon goed zeiden ze daar
ik ververs het water 1x per week ong een derde
de vis zit nu apart in een bakje met een plantje voor zuurstof
de vis is redelijk dun, geen beschadigingen en de schubben staan ook niet uit
als de vis schrikt zwemt hij wel redelijk recht, iets scheef

927896_0_82_img_20140514_170707.jpg

hmmmm, tja ik kan er niet zoveel aan zien... Als hij echt al dagen zo op z'n kant ligt zou ik hem persoonlijk met een tik uit z'n lijden verlossen.
Misschien hebben anderen nog een idee....

hij ligt al twee dagen zo...
tja, ik weet het ook niet hoorr..

misschien iemand anders???!!

Die gaat er niet meer bovenop komen vrees ik

tja, eigenlijk dacht ik dat ook al, maar ik zou het toch fijn vinden als ik weet wat dit is

Ik vind het op de foto's ook heel moeilijk om te zien maar als een vis dit soort gedrag gaat vetonen is het vaak al wel iets wat verder gevorderd is. Wel lijkt het net of de vis een soort van knik in zijn lijf heeft zitten of is dit gezichts bedrog door het bakje?

Als ik jou was zou ik de vis ook uit zijn of haar lijden verlossen als dit niet snel beter word dit kan zo ook niet telang door blijven gaan vind ik 🙂

Het is een rot beslissing om te moeten nemen maar als er geen verandering in zit soms wel de beste.....

Kan van alles zijn. Soms is het gewoon heel moeilijk om er achter te komen wat. kan ook iets zijn wat zich inwendig afspeeld en zul je zo vanuit de buitenkant niet snel zien.

die knik is inderdaad gezichtsbedrog, maar deze vis is altijd wel iets scheef geweest, ik heb hier nog drie jongen van, en een daarvan is echt misvormd, maar zwemt gewoon en zo, niks mee aan de hand, gewoon een beetje gehandicapt denk ik, zie foto
565388_0_82_img_20140514_185927.jpg

maar in ieder geval iedereen bedankt!!!
ik denk er nog even over na wat ik ga doen...

Plantje voor zuurstof? Dat is te weinig,hoor.
Daar moet je een zuurstof steentje in doen.

Oke

Toen ik gisteravond keek lag het visje niet meer op zn zij maar recht op, en zwemt ook weer een beetje, misschien is er toch nog hoop. Maar wat me opvalt is dat als ie zwemt zijn staart best wel naar beneden hangt, en hij is nu ook best heel mager, hoe zou ik hem wat dikker kunnen krijgen?? hij heeft de hele avond recht op gelegen...

Voeren , of misschien levend voer zoals muggenlarven zodat misschien meer gaat bewege

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan