Wat is er nieuw

Vissen dood na voeren??

Ja5perW

Well-known member
Lid geworden
3 augustus 2021
Leeftijd
25
Goedemorgen,

Ik voer al een poosje tetra tabimin tablets voor mijn corydora habrosus. Dit ging altijd goed, nu het potje bijna leeg is er en er nog kwartjes van de tablet inzaten heb ik het idee dat mijn honinggouramis en blue electric antennebaarsjes deze kwartjes hebben opgegeten en dood zijn gegaan. Ze hingen met hele dikke buiken op de bodem. Ik denk zelf dat de tabletjes zijn gaan uitzetten ofzo in hun buik en dat dat te veel is geweest. Flink balen natuurlijk en daarom wil ik weten hoe dit zit zodat ik dit probleem niet nog een keer heb.
Verder zitten er rasbora galaxy, boraras brigittea, vuurgarnalen, helenaslakken en japonica garnalen in. Deze zijn verder fit en daar is niks aan te merken. Ik heb natuurlijk ook direct de waterwaardes gemeten en temperatuur enzo. Dit is allemaal goed.
Heeft iemand hier een idee van hoe dit kan?

Die tabletjes zijn bedoeld om van te knabbelen, kan me voorstellen dat gourami's/baarsjes die in 1x (of in 1 kwart) naar binnen joepen en dat issues in de spijsvertering geeft. Ik gok dat je ander voer normaliter voor de rest van je vissen gebruikt?

Ik zou zelf denken dat als ze te grote stukjes hebben opgegeten dat dit wel verteerd.

En als ze nat worden, vallen ze uit elkaar. Ik denk dat je naar een andere oorzaak moet kijken, maar welke is mij ook een raadsel.

Die tabletjes zijn bedoeld om van te knabbelen, kan me voorstellen dat gourami's/baarsjes die in 1x (of in 1 kwart) naar binnen joepen en dat issues in de spijsvertering geeft. Ik gok dat je ander voer normaliter voor de rest van je vissen gebruikt?
Ja klopt hoor, levend voer of heel fijn granulaat over het algemeen.
Ik zou zelf denken dat als ze te grote stukjes hebben opgegeten dat dit wel verteerd.
Dat dacht ik zelf dus ook, vandaar dat ik het hier even deel.
En als ze nat worden, vallen ze uit elkaar. Ik denk dat je naar een andere oorzaak moet kijken, maar welke is mij ook een raadsel.
Ik zat al te denken in de hoek van een bacterie of virus oid. maar dan zou je verwachten bij de andere vissen ook wat te zien, lijkt me?

Dat een bepaalde soort vatbaar is wil niet zeggen dat alles vissen vatbaar zijn.

Maar hoe snel vallen ze uit elkaar?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan