Wat is er nieuw

Vissen schuren.

KevinK

Well-known member
Lid geworden
16 december 2013
Hallo iedereen,

Sinds een paar dagen schuren ineens een paar vissen over de bodem of over stukken hout heen. Hier betreft het vooral de Vijfstreep barbelen en heb het 1x een corydoras sterbai het zien doen en een rode minor. Nu heb ik zon gevoel dat er een ziekte in me bak zit 🙁 ik kan alleen niks vreemds zien aan me visjes behalve bij me corydoras die een vreemde plek heeft.

Wat is je bakmaat ?
120

Wat zijn je waterwaarden ?
PH 7
KH 5
GH 8
NO2 0
NH4 0
N03 10
P04 1.5

Welke filter gebruik je en hoeveel debiet geeft deze.
JBL Crystal profi 1501

Om de hoeveel tijd ververs je water en welke hoeveelheid is dit dan?
Elke week 80liter

Om welke vis(sen) gaat het ?
Vijfstreep barbeelen
Corydoras
Rode minor

Wat zijn de medebewoners ?
2x Dwerggourami
2x Diamant goerami

in totaal :
15x rode minor
12x vijfstreep barbeel
8x corydoras sterbai
2x Diamant goerami
2x Dwergoerami
3x Algeneter

Heb je iets veranderd aan het aquarium de laaste tijd ?
Voor het eerst weer deze week levend voer gegeven ( artemia )
Ook had ik zaterdag ineens last van een klein beetje NH4 0.5. maar dat is na de waterwissel verdwenen.

Wat is het ziektebeeld ? (beschrijf het zo precies mogelijk)
Vissen schuren met een spatische beweging over het grind en tegen het hout aan wat aanwezig is in het aquarium
Buiten het vreemde plekje wat op de corydoras zit zie ik geen vreemde afwijkingen bij de visjes.

Wat heb je al gedaan om het te verhelpen ? (evt medicijngebruik etc)
Waterwissel

Hoelang heeft de vis het al ?
+/- 3 dagen viel me toen namelijk op

Heb je de vis al lang ? of betreft het een nieuwe vis ?
Meeste vissen zitten er al zeker 3 / 4 maanden in heb de schooltjes rode minor en vijfstreep barbelen alleen vorige maand uitgebreid.

Heb je een foto van de symptomen?

Foto van het schuren kan ik er helaas niet opkrijgen, ga proberen een filmpje te maken ervan. Hieronder iedergeval wel foto's van de bewoners.

998731_0_82_img_1210.jpg

735969_0_82_img_1219.jpg

851656_0_82_img_1234.jpg

548876_0_82_img_1235.jpg

454319_0_82_img_1247.jpg

486978_0_82_img_1248.jpg

Hopelijk kan iemand me helpen vinden namelijk zeer zielig voor de visjes dat ze steeds zo over het grind / hout schrapen.

Elke week 80liter .
Sla eens een week over.

Bertus zei:
Elke week 80liter .
Sla eens een week over.

Hoezo dat Bertus , vind je dat ik teveel ververs ?

Maar ziet iemand iets geks aan de visjes in kwestie ? Ik wil namelijk wel optijd kunnen handelen als er iets aan de hand is.

Parasieten zie je niet,Kevin.
Nitriet geeft ook deze signalen.

En slechte bodem voor je Cory,s.

Nitriet heb ik gister nog getest dit is 0, al weken lang.
Mijn NH4 was alleen wat hoger deze week maar na verversing was dit weg.

Is er eventueel een goede manier om Parasieten te behandelen esha misschien ?

Het valt me wel op dat deze klachten precies komen nadat ik levend voer heb gevoerd.... ( artemia )

ps. er komt een 2de bak bij. In me main bak ( deze ) ga ik de 3d achterwand vervangen voor een normale achterwand en neem ik gelijk een zandbodem voor de cory's.

Vandaag even naar de Aquarium zaak geweest, symptomen aangeven van de vissen en die verwachten ook parasieten. helaas was ik daar ook al bang voor zeker nadat ik gister avond flink heb zitten googlen op de symptomen.

Hierop het advies gekregen om toch een medicijn te gaan gebruiken , Colombo Alparex.

Dit vandaag volgens de dosering in het aquarium gemikt. Nu dus maar afwachten of het aanslaat............

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan