Wat is er nieuw

Voer Corydoras en L-Nummers

• Onderwerp starter Onderwerp starter smidsy
  • Startdatum Startdatum
S

smidsy

Guest
Beste Allemaal,
Staat er het zelfde voer op de menukaart van corydoras soorten en L-Nummers?
Zo ja wat zou een goed voer voor beide zijn, ze smikkelen neem ik aan ook wel wat mee van de resten van bijvoorbeeld kardinaal tetra's en chichlides, maar wat zou er als aanvulling gegeven kunnen worden?

Groet,
Erik.

Repashy soilent green.
Alles zit daaral in samen met de voeding voor de cichlides moet dat genoeg zijn?
Is dat geen gesmeer? Moet je dat bijvoorbeeld in ijsblokjes vormen doen?

O je wilt voor alle ?

Voor lnummers en corys uit ervaring sinds kort dat ik dit ook gebruik zie ik de ancistrussen e lnummers en corys aan smikken.

Is poeder die je met kokend water moet mengen. En vormen mag je zelf verzinnen.

O je wilt voor alle ?

Voor lnummers en corys uit ervaring sinds kort dat ik dit ook gebruik zie ik de ancistrussen e lnummers en corys aan smikken.

Is poeder die je met kokend water moet mengen. En vormen mag je zelf verzinnen.
Ik zie dat de l nummers ook dierlijk voer willen hebben... zit dat wel in de green?
Wat zou ik de keizer tetra's en cichlides kunnen voeren t gaat dan om de altispinosa, of de laetacara...

Beetje kort door de bocht dat repashy soilent green, weet je dan al welke L-nummers Smidsy heeft? want je hebt ook houtetende L-nummers, of vleesetende L-nummers, of groenetende L-nummers, of een combinatie ervan, dus een simpel antwoord kan niet gegeven worden zonder verdere info welke ze heeft zitten

Beetje kort door de bocht dat repashy soilent green, weet je dan al welke L-nummers Smidsy heeft? want je hebt ook houtetende L-nummers, of vleesetende L-nummers, of groenetende L-nummers, of een combinatie ervan, dus een simpel antwoord kan niet gegeven worden zonder verdere info welke ze heeft zitten
Het zal gaan om de L201 en de L333

Het zal gaan om de L201 en de L333
Die hebben heel andere voedingsbehoeftes dan corydorasjes, corydorasjes zijn levend aas eters (wormpjes/larfjes etc) en je L333 en L201 zullen van zo'n dieet een kort leventje beschoren zijn omdat ze dan in notime vervetten met alle nare klachten die bij obesidas horen.
Dus zal je voor beide soorten het geschikte voer moeten kopen, want ookal eten corydorasjes mee van de repashy soilent green, het voorziet niet in hun vleesbehoefte

Die hebben heel andere voedingsbehoeftes dan corydorasjes, corydorasjes zijn levend aas eters (wormpjes/larfjes etc) en je L333 en L201 zullen van zo'n dieet een kort leventje beschoren zijn omdat ze dan in notime vervetten met alle nare klachten die bij obesidas horen.
Dus zal je voor beide soorten het geschikte voer moeten kopen, want ookal eten corydorasjes mee van de repashy soilent green, het voorziet niet in hun vleesbehoefte
Zou een combinatie van deze 2 soorten voer goed kunnen werken?
https://www.voervoorvis.nl/algen-wafels(250ml)/
https://www.voervoorvis.nl/tabletten-dierlijk-100ml/
Of zou de volgende al genoeg zijn voor beide en vinden ze aanvullend genoeg algen...
https://www.voervoorvis.nl/meerval-pellets-250ml/
En dan voor de cichlides en de keizer tetra het volgende?
https://www.voervoorvis.nl/cichlide-granulaat-250ml/
Zou dit voor alle vissen een evenwichtig dieet zijn...?

Die algemene voertabletten (meervalpellets) zijn ongeschikt omdat daar veel teveel vismeel inzit en dat is dierlijk voer en dus slecht voor je L-nummers, overigens is alleen algentabletten ook niet voldoende, daar zit te weinig in voor ze en zal je ze nog moeten bijvoeren met spirulinatabletten en diverse groenvoer, dan kun je beter repashy soilent green kopen, zit alles in wat l-nummers nodig hebben.
Dierlijke tabletten voor je corydoras is prima, voer ik hier ook (diezelfde van jouw link)
Cichlides heb ik weinig verstand van qua voer, en voor je tetra's voldoet vlokvoer ook prima

Die algemene voertabletten (meervalpellets) zijn ongeschikt omdat daar veel teveel vismeel inzit en dat is dierlijk voer en dus slecht voor je L-nummers, overigens is alleen algentabletten ook niet voldoende, daar zit te weinig in voor ze en zal je ze nog moeten bijvoeren met spirulinatabletten en diverse groenvoer, dan kun je beter repashy soilent green kopen, zit alles in wat l-nummers nodig hebben.
Dierlijke tabletten voor je corydoras is prima, voer ik hier ook (diezelfde van jouw link)
Cichlides heb ik weinig verstand van qua voer, en voor je tetra's voldoet vlokvoer ook prima
Ik bedoelde trouwens de kardinaal tetra...
Dus de cichlide pallets voor de cichlides, de repashy green blokjes van maken voor de l-nummers. Een tabletje dierlijk voor de corys, en vlok voor de neons... eet niet iedereen van iedereen mee dan?

Haha... euhm dus voor de 4 soorten die ik graag wil houden, zal ik 4 soorten voer moeten kopen?

Ja denk t.

Maar kijk ff bij de sectie voeding. Daar zal je geheid zien wat ze eten.

Je tetra's en cichlides en corys eten wel allemaal hetzelfde dus je hoeft maar 2 soorten voer te kopen, voer voor je L-nummers en voer voor de rest, en dan voldoen die dierlijke tabletten prima, die kun je aan de ruit plakken en alles komt dan eten, en die tabletten lossen langzaam op en dat dwarrelt naar beneden en dat eten je corys

Maak gewoon een kogelbiefstuk medium rare met pepersaus. Vinden ze allemaal lekker.

Je tetra's en cichlides en corys eten wel allemaal hetzelfde dus je hoeft maar 2 soorten voer te kopen, voer voor je L-nummers en voer voor de rest, en dan voldoen die dierlijke tabletten prima, die kun je aan de ruit plakken en alles komt dan eten, en die tabletten lossen langzaam op en dat dwarrelt naar beneden en dat eten je corys
Dus dan zouden deze voor de L-Nummers goed zijn?
https://www.voervoorvis.nl/algen-wafels100ml/
En voor de rest dan:
https://www.voervoorvis.nl/tabletten-dierlijk-100ml/Met als aanvulling deze:
https://www.voervoorvis.nl/cichlide-granulaat-250ml/
zit ik dan in de goede richting?

Ik heb hier de dierlijke tabletten voor de corydoras en de garnalentabletten voor uiteraard de garnalen, maar ook de herbivoren in de bakken.

Bij gebruik tabletten wel je po4 waardes in de peiling houden

De algentabletten had ik al gezegd dat dat niet voldoende is voor je l-nummers, zit te weinig in qua bouwstoffen dan moet je ook spirulinatabletten kopen en diverse groenvoer van de winkel bijvoeren.
Deze gebruiken wij en zit alles in wat je L-nummers nodig hebben https://www.aqua-repashy.nl/product/repashy-soilent-green/

Dus deze https://www.aqua-repashy.nl/product/repashy-soilent-green/ is genoeg voor de L-Nummers en dan gewoon dierlijke cichlide granulaat en vlokken en dan krijgen ze daar en ook de corydorassen vanzelf wel wat van mee....

Die repashy soilent green is wel ideaal spul heb ik gemerkt. Het lijkt in eerste instantie heel duur, maar eigenlijk is het juist heel voordelig. Ik heb een voorraadje aangemaakt en in blokjes ingevroren. Als ik een blokje nodig heb laat ik het even in een bakje water ontdooien en ik prik het net als de courgette op een klein vorkje dat ik tussen de stenen steek ( anders blijft het niet liggen). Ze lusten het hier allemaal: mijn ancistrus, mijn L010, mijn cory's, mijn prachtbarbelen, mijn chinese danko's en mijn altispinosus.

Die repashy soilent green is wel ideaal spul heb ik gemerkt. Het lijkt in eerste instantie heel duur, maar eigenlijk is het juist heel voordelig. Ik heb een voorraadje aangemaakt en in blokjes ingevroren. Als ik een blokje nodig heb laat ik het even in een bakje water ontdooien en ik prik het net als de courgette op een klein vorkje dat ik tussen de stenen steek ( anders blijft het niet liggen). Ze lusten het hier allemaal: mijn ancistrus, mijn L010, mijn cory's, mijn prachtbarbelen, mijn chinese danko's en mijn altispinosus.
En het grote voordeel (vind ik althans) is dat het ook een gelvorm blijft en dus niet je waterwaardes beïnvloed en ze er de hele dag van kunnen eten.

En het grote voordeel (vind ik althans) is dat het ook een gelvorm blijft en dus niet je waterwaardes beïnvloed en ze er de hele dag van kunnen eten.
Hoevaak per week voeren jullie het, of is dat dagelijks?

Ik ben nog zoekende naar evenwicht, maar ik heb nu ongeveer dit schema:

Dagelijks: een plakje courgette
Zondag: levende Artemia, 's avonds 2 spirulinatabs
Maandag: 1 blokje repashy
Dinsdag: als er nog repashy ligt niks, anders ienieminie beetje vipam en 's avonds 2 spirulinatabs
Woensdag: alleen de eerste woensdag van de maand blokje diepvries rode mug. De andere woensdagen hetzelfde als dinsdag
Donderdag: vipam of sera tab, 's avonds spirulina
Vrijdag: zie boven
Zaterdag: zie boven

als ze niet hongerig zijn sla ik ook wel eens over, mogen ze restjes zoeken op de bodem, of larfjes en andere kleine beestjes opruimen.

Hoevaak per week voeren jullie het, of is dat dagelijks?
Ik voer het dagelijks maar heb dan ook meerdere algeneters in 1 bak zitten met veel jonkies.
Wat ik als tip wil meegeven, op aliexpres heb je silicone ijsblokjes houders, die kan je prima gebruiken om daar die repashy in te gieten als je hem heb aangemaakt, dan heb je heel geportioneerd voer en wat je niet gebruikt vries je in, en kan je per keer zo'n blokje voeren en als het op is pas weer een nieuw blokje

Ik heb een oud corningware vierkant schaaltje waar ik het ingiet en kan het daarna in kleine blokjes snijden. Die gaan in een diepvrieszakje, en ik maak ze los met een mesje.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan