Wat is er nieuw

Voorstellen Mark1965

Mark1965

New member
Lid geworden
26 april 2026
Leeftijd
60
Hallo allemaal, ik ben Mark en ik ben geboren in 1965, dat verklaart de gebruikersnaam. Ik ben in de jaren 80 begonnen met de hobby. Het houden van een gezelschapsaquarium was niet besteed aan mij. Ik ben meer van biotoopaquaria. Het merendeel van die jaren heb ik Tanganyika aquaria gehad met soms een uitstapje naar Malawi maar in het begin ook een West Afrika aquarium.
Thans heb ik een Tanganyika aquarium van 2 meter en een kleiner aquarium (80 cm) met wat vissen die afkomstig zijn van mijn dochter en schoonzoon. In verband met de ruimte die zij nodig hebben voor hun jonge kinderen in de huiskamer hebben zij gevraagd of ik dat aquarium thuis wilde. En dat doe je dan natuurlijk.
Ik ben dus 60 jaar, ga per 1 mei stoppen met werken, ik heb 40 jaar als rijksambtenaar gewerkt en de penningmeester thuis (mijn vrouw) heeft toestemming gegeven om te stoppen. Ik kan gebruik maken van 26 maanden SBF (substantieel bezwarende functie) regeling waarbij ik 80 % van mijn loon krijg. Daarna trek ik mijn pensioen naar voren.
Ben dus getrouwd, twee dochters en twee kleinkinderen. Ik hou verder van voetbal (Feyenoord) en schaken en ik doe verslag van amateurvoetbalwedstrijden voor de radio op Goeree Overflakkee.
De reden dat ik mij hier heb aangemeld is dat ik meer wil weten dan alleen maar een Tanganyika of Malawi aquarium.

Bijlagen

• IMG_3853.PNG
    IMG_3853.PNG
    6.2 MB · Weergaven: 14
Welkom.

Welkom Mark

Welkom hier Mark.

Welkom op het forum.
mooie frontosa’s. Overweeg zelf ook nog wel eens om over te gaan op een Tanganyika bak👌🏼

Welkom. Ik ben ook liefhebber van biotoopaquaria, maar dat valt nog niet altijd mee, vind ik.

Welkom Mark!!

Welkom op het forum Mark. Leuk om je bij de gezellige club te hebben.

Welkom op het AF.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan