Wat is er nieuw

Vraagje:

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guppy12345
  • Startdatum Startdatum
G

Guppy12345

Guest
Hallo,

Ik heb een superfish aqua 20 voor mijn baby guppen, maar daar zit een fitting in van een gewone spaarlamp... Ik heb nog wel een lamp (een led-lamp met een fitting ) kan ik die ook er in bouwen ?

Hier een foto van mijn deksel:
mkBz10y1ooIWwO7k3Vc7VrEfz2cwAdzt.jpeg

En hier een foto van de led-lamp met fitting:
mkBz10y1ooIWwO7k3Vc7VrEfz2cwAdzt.jpeg

Weet iemand dat ?

Gr. Lars

Dat is geen Led lamp toch?? Volgens mij heet dat een PL lamp ofzo.
Maar als je er de mogelijkheid toe ziet om dat in te bouwen en weg te werken zou het denk ik wel kunnen.
Mar technisch ben ik niet dus wellicht dat een ander je beter kan informeren.

Jessicacapilon :

HAHAHAHA wel bedankt!

Ga het samen met mijn vader proberen.

Groetjes

Is een lamp die je normaal op de rand van een bak klemt als ik het goed zie toch?
Denk dat er daardoor geen rubberen afdichting tussen het kapje en armatuur zelf zit en dat heb je wel nodig in een gesloten kap van een aquarium ivm condens.

Klopt John. Die hebben wij op een of andere Super Fish bak gehad. Je moet wel iets hebben om condens tegen te gaan ja, dus hoe dat opgelost gaat worden wil ik graag eens zien.

Als ik de TS was zou ik overwegen om in de bak een nieuwe verlichtingsbak te kopen ivm de genoemde condens.

Hallo,

Ik heb even gekeken en er zitten wel condens gaten in de deksel (zie foto)
i_HbsOg05VVWUrwpTnBeFyXuQBAiz07h.jpeg

Zou het dan wel kunnen ?

Ben bang van niet, het gaat er meer om in hoeverre je nieuwe armatuur spat waterdicht is?

Deze armaturen hangen gewoonlijk boven een open aquarium, er zal daar ook wel wat vocht in komen maar in vele minder maten als in jouw gesloten kap.
Ik ken de armaturen zo niet dus kan verder niet beoordelen vanaf de foto in hoeverre hij echt waterdicht is?

Heey daar!

Ben even bezig geweest en het is voor mekaar!
Ik zou even uitleggen hoe:

Eerst heb ik de oude lamp (+bedrading) er uitgehaald:
oSzBHbF0O5nGwzm3G2_pTP3ZRa02t2-d.jpeg

Toen heb ik een glas plaatje gekocht (op maat laten snijden)

Dat glas plaatje past precies in de lengte van mijn bakkie.
Omdat deze lamp maar 15 mm boven het water hoeft te hangen kan dit dus prima, veder is deze lamp waterdicht dus condens zou niet veel uitmaken,

De lamp licht nu boven op het stukje glas:

Groetjes Lars

Aparte constructie maar je hebt weer licht in je bakje iig! 😉

Dit is trouwens mijn superfish aqua 30, (ik dacht dat het een aqua 20 was, maar het is een aqua 30)
Ik had er baby guppen met 4 grote guppies in maar door een ziekte en door de oude lamp (spaarlamp) gingen ze heel gek doen en er waren er een paar gestoven, toen heb ik mijn aquarium helemaal leeg gemaakt en opnieuw begonnen..
Nu draait de bak nog lekker in , dus Er zitten nog geen vissen in (die zitten als noot in een ander aquarium)

Mijn opnieuw begonnen bak (+nieuw licht) :

klNPonrvYX6m6bJdG8NPrGzSEPaFmFna.jpeg

En hier mijn noot bak met nog
- 2 grote guppen, mannetje en vrouwtje.
-12 kleine guppen, van 3 maanden oud.

Hier mijn guppies:

Groetjes, Lars

Lars ik zie geen verwarmingselement klopt dat ?

Jaa dat klopt ik heb geen verwarmingselement, maar de lamp geeft genoeg warmte af.

Groeten!!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan