Wat is er nieuw

Vuurgarnalen ongelukkig?

Mooie 2de start vind dit formaat bakje ideaal om Walstad ervaring op te doen.
Dank! Inderdaad handig om met een klein formaat ervaring op te doen, was ook wel mijn opzet en ik heb echt een hoop bij geleerd afgelopen weken.

Ik denk dat ik zelf 60cm zou adviseren ipv 50cm. 50cm is voor wel heel veel vissen net niet en als je dan ook nog gaat voor subtropisch/kamertemperatuur wordt de keuze wel erg beperkt en ben je al snel 'genoodzaakt' (ahum ahum, iemand die excuses zoekt hier) om naar een grotere bak te gaan. 60cm kun je wat langer bij blijven plakken denk ik. Maar eigenlijk ben ik dus wel blij met mijn 50cm bak zodat ik nu een excuus heb om voor iets gaafs en groters te gaan 😛

Ik startte een Walstad tank en bij mij gingen de vuurgarnalen ook dood. Waaraan het gelegen heeft weten we niet, maar wat we veranderd hebben:
- iets langer wachten en een paar weken meer water wisselen omdat we hele hoge fosfaatgehaltes gemeten hebben
- een simpel filterpompje voor wat circulatie
- de temperatuur van kamertemperatuur naar 23 graden
- puntslakjes erin om de bodem luchtig te houden. We hadden de indruk dat er H2S aan het ontstaan was dus heb ik met eerst met een breinaald een beetje lopen prikken om de grote luchtbellen te verwijderen en de slakken de rest te laten doen. We begonnen met 11 garnalen en een paar maanden later hebben we er een heleboel.

Je weet nooit wat er in potgrond zit en garnalen zijn gevoelig dus vaak een slechte combi denk ik.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan