Wat is er nieuw

Vuurkeelcichlide baby's!

Robin van hoof

Active member
Lid geworden
2 augustus 2022
Leeftijd
34
Beste lezer, paar dagen geleden zagen we in eens dat een groot stuk zand verschuift was dachten het zal wel maar laten liggen. Maar nu in eens toen ik keek zag ik 100+ baby's en ze werden heel goed bewaakt alle vissen werden weggejaagd ook als ik naar het glas liep. Wat moet ik doen?
1000034438.jpg

Bijlagen

• 20250612_224631.mp4
    13.3 MB
Je vraagt wat je moet doen. Dat hangt er van af wat je bedoeling is. Wil je er over houden? Dan hangt het af van de overige bewoners of dat in de bak gaat lukken. Mijn elliottibaby's waren snel verdwenen toen ze eenmaal verder weg gingen van papa en mama.
Ik heb ze afgeheveld in een zissbeeder box en daarin een eindje laten groeien. En vervolgens overgeplaatst naar een kweekbakje.

Ik zou idd ze willen laten opgroeien,
Het visbestand is 2x roodkopzalm, 1x aal 7x brokaatbarbeel en 4x de soort op de foto

Bijlagen

• 17498221293705687956115094821308.jpg
    17498221293705687956115094821308.jpg
    1.1 MB · Weergaven: 12
Ze lijken wel al verder weg tezwemmen dan gister, ook mooi om te zien zodra ze te ver gaan halen de ouders ze weer terug door soort van op te eten en dan weer uit tespugen

Bijlagen

• 20250613_154305.mp4
    9.1 MB
mmm... de barbelen en de zalmen lusten wel een jong visje. Je kunt kijken wat er over blijft zonder in te grijpen en als dat niets is, hevel je de volgende ronde de jonkies af, zoals ik al eerder aangaf in een zissbreederbox.

Hoebedoel je hevel? En zoud er weer snel nieuwe baby vissen komen?

Ze zijn te klein om met een netje uit te vangen, dus met een hevelslang zuig je ze op, en laat je ze in de breederbox stromen.

Is er een mogelijkheid om bijv waterpest er in te zetten om overlevingskans te vergroten? Of een andere soort plant?

Je kunt het altijd proberen. Ik heb dichte cryptocorynebossen en javavarenwortels maar ik heb er nog geen een groot zien worden ondanks tientallen legsels van de ouders. Maar misschien zijn jouw bijvissen minder vreeTzaam dan de mijne.

Ja je bent afhankelijk van de inrichting en medebewoners en soms eten ouders ze zelf ook nog op.

Als zijn vuurkeelcichliden net zo lief zijn als mijn elliotti's, niet. Sinds ze zelf kleintjes krijgen, raken ze de zwaarddragerbaby's ook niet meer aan.

Nog 1 vraag 🙂 , tot welke grote blijven ze de jonkies beschermen?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan