Wat is er nieuw

waar dient magnesium sulfaat voor?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Straatklinkerfm
  • Startdatum Startdatum
S

Straatklinkerfm

Guest
Waar dient dit eingelijk voor , in verhouding met de plantjes???

Vriendelijk dank

Aquariumplanten bemesten - deel 1: Een eerste introductie van de ...

Artikel over het bemesten van aquariumplanten. ... Van de hoofdvoedingsstoffen
zijn de stoffen Calcium, Magnesium en Zwavel over het algemeen ruimschoots ...
www.dewinters.nl/artikelen/aquariumplan ... ting-1.htm

Magnesium, aandacht vereist?? Nee.

Zit al in kraanwater.

Zoals je vast al weet hebben planten ook magnesium nodig. Alleen is dat in ons leidingwater in de regel voldoende aanwezig en is dit extra toevoegen niet nodig.
Als je de vloeibare van Gilles weer zou gebruiken dan voeg je dat ook nog eens extra toe. Ik de csm+b zit dacht ik nu geen calcium en magnesium meer. Vroeger wel in de complete plantenvoeding.
Dus als je poeders op zijn kun je de kant en klare nemen. Deze is iets duurder, maar niet echt veel hoor.

Handig he als ik precies weet wat je gebruikt 😉

haha je glazenbol werkt goed.....

maar nee omdat ik dit spul heb liggen , en zonde als je dr niks mee doet lijkt me?

En zal jou straks nog eens ff lastig vallen met een vraag 😉

heb je wat om over na te denke 😛

@ bertus...bedanktttttttttt

Was even naar de kringloop.
2 boeken gekocht.
Vissen almanak, :thumbs:en hoe begin ik een aquarium. :stars:

Das, stom, ;( natuurlijk,Nooit aan beginnen.!!! 😉

Straatklinkerfm zei:
haha je glazenbol werkt goed.....

maar nee omdat ik dit spul heb liggen , en zonde als je dr niks mee doet lijkt me?

En zal jou straks nog eens ff lastig vallen met een vraag 😉

heb je wat om over na te denke 😛

Mijn glazen bol????
Ik ken je te goed denk ik 😉
Maar gooi je vraag ermaar in en als ik het niet weet doe ik een beroep op Bertus zn boeken die hij net heeft gekocht 😀

Auteur: Dick Mills
Uitgeverij: Bosch en Keuning Handboeken
Formaat: 304 pagina's, 21,9 * 15 cm, gebonden flexiband
ISBN: 90-246-0614-4
Prijs: euro 16,99
De Bosch en Keuning Handboeken onderscheiden zich door hun opzet: duidelijke tekst, prachtige fotografie en een systematische aanpak, waardoor determineren van de soort of het ras in een oogopslag mogelijk wordt. Alle foto's zijn gemaakt in samenwerking met vakdeskundigen. In dit boek komen meer dan 500 vari�teiten zoet- en zeewatervissen voor het aquarium aan de orde, die met meer dan 700 prachtige kleurenfoto's in beeld worden gebracht.
Per vis wordt de familie, de soort, de grootte, het eetgedrag, het niveau in de bak (boven, midden, onder) en het temperament (roofvis, scholenvis, schuw, vreedzame vis, territoriumvormer) beschreven. De vissen zijn getekend, maar van iedere vis is een foto te zien, zoals deze in de vrije natuur voorkomt. Het verspreidingsgebied is ook aangegeven, zodat men verschillende vissen uit dezelfde biotoop kan combineren (erg belangrijk voor het welzijn van de vissen!). Erg handig is de inleiding van het boek, die de basistechnieken van het aquariumhouden belicht. Zowel zoet- als het zeewateraquarium komt aan bod, zij het in een beknopte versie. Een handig en rijkelijk ge�llustreerd boekje, dat zeker de moeite waard is.
nu 4,50 euro.

Uitgeverij: Bosch en Keuning Handboeken
Formaat: 304 pagina's, 21,9 * 15 cm, gebonden flexiband
ISBN: 90-246-0614-4
Prijs: euro 16,99
De Bosch en Keuning Handboeken onderscheiden zich door hun opzet: duidelijke tekst, prachtige fotografie en een systematische aanpak, waardoor determineren van de soort of het ras in een oogopslag mogelijk wordt. Alle foto's zijn gemaakt in samenwerking met vakdeskundigen. In dit boek komen meer dan 500 vari�teiten zoet- en zeewatervissen voor het aquarium aan de orde, die met meer dan 700 prachtige kleurenfoto's in beeld worden gebracht.
Per vis wordt de familie, de soort, de grootte, het eetgedrag, het niveau in de bak (boven, midden, onder) en het temperament (roofvis, scholenvis, schuw, vreedzame vis, territoriumvormer) beschreven. De vissen zijn getekend, maar van iedere vis is een foto te zien, zoals deze in de vrije natuur voorkomt. Het verspreidingsgebied is ook aangegeven, zodat men verschillende vissen uit dezelfde biotoop kan combineren (erg belangrijk voor het welzijn van de vissen!). Erg handig is de inleiding van het boek, die de basistechnieken van het aquariumhouden belicht. Zowel zoet- als het zeewateraquarium komt aan bod, zij het in een beknopte versie. Een handig en rijkelijk ge�llustreerd boekje, dat zeker de moeite waard is.
nu 4,50 euro.

Plaats en jaar van uitgave: Baarn, 1998

Editie:5e dr

Uitgeverij Tirion Natuur

Taal:Nederlands

U en uw aquarium.
Compleet handboek voor het verzamelen en houden van aquariumvissen.
1,75.

Magnesium is een signaalgever voor een aantal processen die horen bij de fotosynthese..

Kun je dat iets meer uitleggen Tom?? Ik (en wellicht ook de TS) zou het fijn vinden als je het iets meer kan uitleggen als dat mogelijk is.Ik weet dat het een stof is die de plant nodig heeft en dus gebruikt.
Voor zover ik weet zit het wel voldoende in ons leidingwater in de regel.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan