Wat is er nieuw

Waas van Ferro.

• Onderwerp starter Onderwerp starter aquaridiot
  • Startdatum Startdatum
A

aquaridiot

Guest
Hey mensen,

Om 3 uur vanmiddag heb ik Ijzer (easy life Ferro) gedoseerd. Precisimendo volgens de voorgeschreven hoeveelheid.

Nou is een appart Ijzer supplement nieuw voor mij. Mij viel direct al een waas op in het water.

A wel dat zal wel wegtrekken lijkt me. Maar dat si al 6,5 uur geleden duurt dat altijd zo lang ?

Waarom doe je dat in je water? Maurice.
Ijzer moet de bodem in, wat is er dan makkelijker dan bolletjes?

Er zijn net zo goed planten die gebaat zijn bij wat vloeibaar ijzer. Is niet zwart-wit.

Ik heb dit een aantal jaren terug ook eens meegemaakt,er zat toen verschil in de flesjes. Absoluut onschadelijk volgens de fabrikant toen der tijd.

Mascha&Ivo zei:
Er zijn net zo goed planten die gebaat zijn bij wat vloeibaar ijzer. Is niet zwart-wit.

Nee, bruin.
Halen ze ook uit de bodem,hor.

Vloeibaar kan altijd, mits je het niet gelijk met po4 toevoegt. Ik voeg vaak ook extra toe, maar bij een normaal gevulde bak zou profito al voldoende moeten zijn.

Als je dus gelijk geeft met po4 bestaat de kans op een reactie.

Daarom gebruik ik het niet meer .

Ik voeg de plantenvoeding al jaren met de po4 toe en merk geen verschillen bij de EI.
Misschien ook afhankelijk van de chelaten die gebruikt worden.
Maar om voor zeker te gaan dus beter even niet samen toevoegen.

Ik had het ook niet tegelijk toegevoegd hoor zat een goede 24 uur tussen.

Zal welzien of het in d eloop van de dag nog wegtrekt anders vanavond een water wissel.

Kan het misschien komen dat dat spul beperkt houdbaar is ? Flesje staat er aleen goed jaar.

Heb dat ook met ijzer van easy life. Maar duurt bij mij maar half uurtje dan is die waas weg.

Begint nu wel wat te minderen iig. Misschien omdat er nog relatief weinigplantenmassa is of toch te snel na de Po4 is toegevoegd.

Zal er de komende weken wat mee spelen. Blijft dat steeds eventueel een ander FE product zoeken.

Of het heeft met het filter te doen. EEn HMF filtert alleen over een stuk schuim natuurlijk wellicht zijn er nog onvoldoende baccies oid.

Gebruik je geen plantenvoeding??
In de regel zit daar voldoende ijzer in toch??

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan