Waarom stop je met de controller?Beste forumleden,
Ik wil terug overstappen van mijn jbl co2 controller naar een tijdschakelaar.
In bijlage kunnen jullie mijn licht profiel zien.
Wanneer kan ik best mijn co2 aan en uit zetten?
MvgBekijk bijlage 387172
Met een PH controller heb je normaliter een veel hogere CO2 toevoer (bpm’s) dan tijdgestuurd, hier moet je ook rekening mee houden
Dat is zeker waar, maar ik ga ervan uit dat de TS dit niet gaat veranderen.Ligt ook aan de manier van toevoegen.
Hier ook een reactor, maar juist daarom voor meer bpm’s gekozen met als bedoeling om zo snel mogelijk te corrigeren en een stabielere PH te krijgen (wat overigens vissen/planten een “worst” zal zijn ;-)over gestapt ben naar een redelijk forse reactor en PH controller ben ik omlaag gegaan in het aantal BPM.
Co2 verbruik lag ook beduidend lager doordat het beter opgenomen word met een reactor.
Dat is zeker waar, maar ik ga ervan uit dat de TS dit niet gaat veranderen.
Hier ook een reactor, maar juist daarom voor meer bpm’s gekozen met als bedoeling om zo snel mogelijk te corrigeren en een stabielere PH te krijgen (wat overigens vissen/planten een “worst” zal zijn ;-)
Ik was het gedoe met bellen tellen helemaal zat.
Dat dacht ik ook. Maar heb gisteren nog een test uitgevoerd. Heb de elektrode in ph 4 en ph 7 vloeistoffen getest en op het scherm verscheen effectief exact ph 4 en 7. Maar volgens mijn dropchecker heb ik weinig co2 😐Zou het kunnen zijn dat je elektrode aan vervanging toe was of gekalibreerd moest worden? Overigens ga ik al lang niet meer uit van de KH/PH tabel. Volgens die tabel zouden mijn bewoners al lang dood moeten zijn en de dropchecker licht geel, maar deze is juist lichtgroen zoals het hoort.
kh van je kraanwater?
Ik moet wel zeggen dat ik voor mijn aq. gefilterde regenwater gebruik samen met kraanwater om mijn kh 3 te houden.
Maar wat is de reden waarom je de KH op 3 wilt houden?
Maar welke planten of vissen hebben een probleem met een KH van 9 en dat deze een 3 moet zijn?In het begin was ik met mijn kraanwater aan het verversen, maar ben dan ermee gesto0t omdat ik een kh had van ongeveer 9.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.