Het is de home65. Ik heb de 2 meter, de Lido, nu de Home65 en misschien het kleine bakje nog.š¤£De Home 80 is ook best kolossaal ondanks het relatief kleine oppervlak. Hoeveel bakken heb je dadelijk staan?
Het is de home65. Ik heb de 2 meter, de Lido, nu de Home65 en misschien het kleine bakje nog.š¤£De Home 80 is ook best kolossaal ondanks het relatief kleine oppervlak. Hoeveel bakken heb je dadelijk staan?

Het is ook klein en volgens mij kunnen Betta's ook best nog wel springen. Ooit een mooi filmpje over gezien op YT. Ik ga eens zoeken of ik dat weer kan vinden.Ik vind dat meer een ziekenhuis bakje voor een zieke betta. Denk dat ik voor het aanrecht volgend jaar toch voor een ander bakje ga kijken. Nu nog even niet want dan krijgt Bas een kindje van de schrik.![]()
Er zou wel een deksel op komen inderdaad anders gaat het zeker misHet is ook klein en volgens mij kunnen Betta's ook best nog wel springen. Ooit een mooi filmpje over gezien op YT. Ik ga eens zoeken of ik dat weer kan vinden.
Als je dan tot 1 cm onder de rand wilt vullen is de kans denk ik best aanzienlijk dat hij op een dag ernaast ligt.
Ehhhh, ik heb nu een boel vragen maar stel ze beter maar niet denk ikNu nog even niet want dan krijgt Bas een kindje van de schrik.![]()

De vragen zullen niet zo schokkend zijn, de antwoorden wellicht welEhhhh, ik heb nu een boel vragen maar stel ze beter maar niet denk ik![]()
![]()

45x25x25 is 28,125 liter. Dat vind ik prima voor een betta (langvinnige!). Deksel erop en dan kan je hem hoog vullen en niet te gek doen met de scape en dan lijkt het mij perfect mogelijk.Het kleine bakje is 40x25x25. 25 liter maar minstens een cm onder de rand en een paar cm bodem. 22 liter ongeveer. Vind ik wel heel klein hoor. Weet niet of ik dat ga doen.
Je hebt niet goed gelezen! Hij is 40x25x2545x25x25 is 28,125 liter. Dat vind ik prima voor een betta (langvinnige!). Deksel erop en dan kan je hem hoog vullen en niet te gek doen met de scape en dan lijkt het mij perfect mogelijk.
Daar zal ik eens over nadenken.šMaar denk dat het bakje te klein is voor deze soort.pff..fundulopanchas gardneri bijv? @John. weet vast wel een soortje die daar heel geschikt voor is.
Maar dit is ongeveer 22, dat scheelt toch behoorlijk?Ik heb ze ook in een nano van 30 liter gehad.
Bedoelde je Bettaās of kiliās?Maar dit is ongeveer 22, dat scheelt toch behoorlijk?
OkĆ©, er zijn veel mensen die ze in een 20 liter bakje houden, dus het zou moeten kunnen in dit 25 liter bakje. Ik denk er even over na.šBeide heb ik erin gehad.
Dat ziet er leuk uit! Heb je snel gefixt. Dat mosbedje is er mooi bedaht!Het 60 liter bakje is klaar. Kon ergens gratis lavasteentjes in allerlei maten krijgen. Heb ze 24uur in water met natuurazijn gelegd en daarna afgeboend en 3 x gespoeld en de scherpere eruit gehaald.een enkel randje met een metaalvijl gevijld. Werkt heel goed.
De stenen links voor een grot met crypto er voor en onder het hout is ook een schuilplaats. Boven op het hout een mosbedje om op te liggen. Foto is een beetje mistig. Heb een filterspons van de tweemeter in het bakje uitgeknepen. Klaar!! Nu even bijkomen.
Filter bevalt me trouwens niet, denk dat ik mijn dubbele sponsfilter ga gebruiken, of 1 kopen waar het pompje aan zit.
Dank je, ik weet het nog niet.šDat ziet er leuk uit! Heb je snel gefixt. Dat mosbedje is er mooi bedaht!
Er al uit wat het voor Betta gaat worden?
Met het hout en de stenen zou ik zelf kiezen voor een kortvinnige.Dank je, ik weet het nog niet.š
Welke bedoel je hiermee?smaragdjes
Betta smaragdina. Die kun je als trio houden in 60 liter.Welke bedoel je hiermee?
Een triootje Aphyosemion striatum kan prima.pff..fundulopanchas gardneri bijv? @John. weet vast wel een soortje die daar heel geschikt voor is.
Die had ik ook in gedachten als het geen betta wordt.šEen triootje Aphyosemion striatum kan prima.
M.v.g. John.
Jouw kennis laat ons nooit in de steek John!Een triootje Aphyosemion striatum kan prima.
M.v.g. John.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.