T
Thomas Kruit
Guest
Wie weet welk voederautomaat geschikt is voor een Superfish aquarium? Wij gaan namelijk 2 weken op vakantie vandaar dus.
Past deze op de opening van een Juwel Vision 260 aquariumDe Grässlin is een mooi apparaat, en dat zeg ik niet alleen omdat ik deze verkoop 😀 https://www.voervoorvis.nl/grasslin_rondomatic_400 /
Het apparaat zit kwalitatief goed in elkaar en doordat je voer in de bakjes moet doen kun je meerdere soorten voer afwisselen, bij veel andere automaten heb je één compartiment waar dit niet kan en je het voer moet mengen. Je hebt wel een opening nodig in je kap zodat het voer er door kan vallen.
Als je bak een beetje rijp is en je de laatste dag goed voert, kun je makkelijk 2 weken weggaan zonder voederautomaat...
Die heb ik ook al een paar jaar. Ideaal. Je kan zelf bepalen hoe vaak je ze wil voeren of juist een paar dagen overslaan.De Grasslin Rondomatic met 27 vakjes is wellicht een optie, als je niet een te grote bak hebt. Ik gebruik deze voor het opgroeien van vissen, om meerdere keren per dag te voeren, maar deze zou ook voor 27 dagen te gebruiken zijn. Ik zou het wel eerste even testen om te kijken of alles goed gaat. En voor de zekerheid zou je ook iemand kunnen vragen om na een week te kijken of alles goed gaat (d.w.z. dat het juiste aantal vakjes leeg is).
Past deze op de opening van een Juwel Vision 260 aquarium![]()
Deze ligt gewoon bovenop de lichtkap en boven de opening en moet je dan niet vast klemmen of vastklikken of vast schroeven?Ik weet niet wat voor klep de Vision heeft. Maar bij mijn Rio 240 zat er een klein klepje speciaal voor een voermachine van Juwel. Ik deed de voedermachine dan zo boven de opening dat het eten naar beneden viel. De voermachine lag gewoon op de lichtkap.
Nope. Kan ook niet, kan alleen bij open aquaria. Juwel heeft die mogelijk niet. Heeft de Vision ook geen speciale klep voor een voermachine?Deze ligt gewoon bovenop de lichtkap en boven de opening en moet je dan niet vast klemmen of vastklikken of vast schroeven?
Mijn Juwel heeft achteraan links maar 1 schuifklep en mijn Ferplast Dubai heeft er 2 achteraan zowel links als rechts.Nope. Kan ook niet, kan alleen bij open aquaria. Juwel heeft die mogelijk niet. Heeft de Vision ook geen speciale klep voor een voermachine?
Als je bak een beetje rijp is en je de laatste dag goed voert, kun je makkelijk 2 weken weggaan zonder voederautomaat...
Past deze op de opening van een Juwel Vision 260 aquarium![]()
Ok bedankt voor de tip Ludger en als ik zo eentje wil aanschaffen weet ik waar ik moet zijn.Ja, er zit toch een klepje die je uit de kap kunt halen? Je kunt het voederautomaat daar gewoon opzetten en dan valt het voer wel door het gat. Je hoeft het voederautomaat niet vast te schroeven o.i.d
Oei das niet zo goed bedankt dat je dit met ons deelt.Ik heb in het paasweekeinde een voederautomaat van Juwel getest.
Het granulaat voer wat in het aquarium had moeten vallen, was door condens aan de automaat geplakt.
Waarom gaat het niet goed?
Ik heb hier tot nu toe geen problemen mee gehad. Zowel met als zonder luchtpomp met granulaat en vlokvoer.Ik heb in het paasweekeinde een voederautomaat van Juwel getest.
Het granulaat voer wat in het aquarium had moeten vallen, was door condens aan de automaat geplakt.
Waarom gaat het niet goed?
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.